AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Hei Noen anbefalinger om reiseforsikring som har INNMARI GOD dekning ved sykdom i utlandet (spesifikt USA)? Takker for hjelpen på forhånd! 😊 Anonymkode: 06b57...b11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Trenger ikke reiseforsikring når du reiser i USA. Det europeiske helsetrygdkortet holder i massevis. Anonymkode: d8cf9...1a5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger ikke reiseforsikring når du reiser i USA. Det europeiske helsetrygdkortet holder i massevis. Anonymkode: d8cf9...1a5 Det gjør det absolutt ikke! Slutt å gi informasjon om ting du ikke vet noe om! Vi har Tryg og barnet vårt fikk bronkiolitt mens vi var i USA. Det tok 30 min fra jeg ringte forsikringen, til Tryg hadde sendt over papirene (de tok oss ikke inn før papirene var i orden by the way selv om barnet vårt hadde pusteproblemer). Konsultasjonen tok ca en time og fikk papirer fra Tryg i etterkant som viste at de betalte ut hele 14.000 kr for dette. Anonymkode: e25d2...198 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det gjør det absolutt ikke! Slutt å gi informasjon om ting du ikke vet noe om! Vi har Tryg og barnet vårt fikk bronkiolitt mens vi var i USA. Det tok 30 min fra jeg ringte forsikringen, til Tryg hadde sendt over papirene (de tok oss ikke inn før papirene var i orden by the way selv om barnet vårt hadde pusteproblemer). Konsultasjonen tok ca en time og fikk papirer fra Tryg i etterkant som viste at de betalte ut hele 14.000 kr for dette. Anonymkode: e25d2...198 Hei igjen Var du fornøyd med Tryg? Hva dekker/dekker ikke Europeisk helsetrygdekort som private forsikringsselskap dekker? Har Storebrand sin reiseforsikring, lurer på om den er god nok eller om jeg burde velge en annen... Anonymkode: 06b57...b11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Trenger ikke reiseforsikring når du reiser i USA. Det europeiske helsetrygdkortet holder i massevis. Anonymkode: d8cf9...1a5 Gjelder vel bare i Europa?! Anonymkode: 31b82...3a4 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Trenger ikke reiseforsikring når du reiser i USA. Det europeiske helsetrygdkortet holder i massevis. Anonymkode: d8cf9...1a5 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei igjen Var du fornøyd med Tryg? Hva dekker/dekker ikke Europeisk helsetrygdekort som private forsikringsselskap dekker? Har Storebrand sin reiseforsikring, lurer på om den er god nok eller om jeg burde velge en annen... Anonymkode: 06b57...b11 EUROPEISK helsetrygdkort gjelder bare land i Europa som Norge har trygdeavtaler med og det gjelder bare for offentlige helsetjenester, det gir de samme rettighetene som landets egne innbyggere og da kan det selvsagt være mange ting det ikke dekker men det kommer altså an på landet man reiser til. Selv om man har kortet fra Helfo så er det lurt å ha forsikring i tillegg når man reiser i Europa. Reiser man til USA så MÅ man ha en veldig bra helseforsikring, nytter ikke å dra frem Helfo kortet der borte siden det ikke er gyldig. Det er galskap å reise til USA uten forsikring, havner man på sykehus så må man betale for egen lomme og der borte kan det fort bety millionsummer og man får ikke reise fra landet før man har gjort opp for seg. Anonymkode: 7707d...f6e 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): EUROPEISK helsetrygdkort gjelder bare land i Europa som Norge har trygdeavtaler med og det gjelder bare for offentlige helsetjenester, det gir de samme rettighetene som landets egne innbyggere og da kan det selvsagt være mange ting det ikke dekker men det kommer altså an på landet man reiser til. Selv om man har kortet fra Helfo så er det lurt å ha forsikring i tillegg når man reiser i Europa. Reiser man til USA så MÅ man ha en veldig bra helseforsikring, nytter ikke å dra frem Helfo kortet der borte siden det ikke er gyldig. Det er galskap å reise til USA uten forsikring, havner man på sykehus så må man betale for egen lomme og der borte kan det fort bety millionsummer og man får ikke reise fra landet før man har gjort opp for seg. Anonymkode: 7707d...f6e Har du forsikringsselskap du anbefale til USA? Anonymkode: 06b57...b11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 19.22): Trenger ikke reiseforsikring når du reiser i USA. Det europeiske helsetrygdkortet holder i massevis. Anonymkode: d8cf9...1a5 Er dette en vits? Anonymkode: 948cd...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei igjen Var du fornøyd med Tryg? Hva dekker/dekker ikke Europeisk helsetrygdekort som private forsikringsselskap dekker? Har Storebrand sin reiseforsikring, lurer på om den er god nok eller om jeg burde velge en annen... Anonymkode: 06b57...b11 Vanlig helårs reiseforsikring er god nok, om du ikke har ekstraordinære planer. Anonymkode: 948cd...ad2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 Du må definitivt ha en god reiseforsikring i USA. Storebrand sin er helt sikkert god nok, det viktigste er at den har ubegrenset dekning ved sykdom og det har alle helårs reiseforsikringer så vidt jeg vet. Eneste jeg vet om som har begrensninger på denne dekningen er noen få reiseforsikringer inkludert i kredittkort. Jeg har selv brukt Tryg og Europeiske (hatt de gratis via jobb) og vært fornnøyd de gangene jeg har hatt behov for hjelp, heldigvis aldri i USA enn så lenge. Helfo kortet er verdiløst i USA får ingen verdens hjelp med det. Anonymkode: 24171...9b3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 19.22): Trenger ikke reiseforsikring når du reiser i USA. Det europeiske helsetrygdkortet holder i massevis. Anonymkode: d8cf9...1a5 Les deg opp på geografi kjære deg….. Anonymkode: 5f022...687 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 Vet noen om Frende sin reiseforsikring er bra nok i USA? Anonymkode: 36c91...026
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå