AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Jeg skal ned i vekt. Totalt sett ca 30kg, men første mål er bare gå ned mest mulig innen mai/juni. Jeg spiser generelt sett for mye, men i perioder føler jeg at jeg overspiser, og trykker i meg alt jeg kan finne. Det er også perioder hvor jeg kan våkne om natten fordi jeg er sulten/ fysen. Jeg klarer jo å skjerpe meg skikkelig i perioder, men jeg vet aldri hva det er som får meg ut av det dårlige mønsteret da. Når man har lyst på sjokolade, brød, bakst hele tiden, så er det utrolig slitsomt. Men samtidig vil jeg ikke kutte ut noe. Jeg har erfart tidligere at jeg er nødt til å ha noe å glede meg til, eller som jeg kan se frem til å spise i helgen. Og i bra perioder så fungerer det veldig fint, men i disse dårlige overspisingsperiodene så føles alt helt håpløst. noen med tips? Hvordan kan man lære seg å leve med søtt/snop i moderate mengder? Anonymkode: 42a5e...fff
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Man kan være avhengig av sukker i varierende grad. Jeg kuttet sukker of mel helt ut og det var en befrielse. Gikk ned mange kg også. Anonymkode: 732ce...e44 1
Gjest Kerrs Pink Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Å, jeg sliter også med sukkeravhengighet. Det er helt grusomt. Har prøvd keto ei god stund nå, og det reduserer lysten på søtt såpass at jeg klarer å la være å spise ungenes snop som er gjemt bort. Men så skjer det noe uforutsett, og når jeg sprekker, sprekker jeg skikkelig. Pga vårt travle liv med små og store barn, og det er bare jeg som sliter med dette, så har vi alltid noe det går an å sprekke på. Men jeg prøver å ta det med fatning, ikke skamme meg. Bare tenke at spist er spist og det var 1 gang, nå er det på an igjen. Jeg tror keto er løsningen for meg, på sikt. Har du tenkt på å teste sukkerfritt snop?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal ned i vekt. Totalt sett ca 30kg, men første mål er bare gå ned mest mulig innen mai/juni. Jeg spiser generelt sett for mye, men i perioder føler jeg at jeg overspiser, og trykker i meg alt jeg kan finne. Det er også perioder hvor jeg kan våkne om natten fordi jeg er sulten/ fysen. Jeg klarer jo å skjerpe meg skikkelig i perioder, men jeg vet aldri hva det er som får meg ut av det dårlige mønsteret da. Når man har lyst på sjokolade, brød, bakst hele tiden, så er det utrolig slitsomt. Men samtidig vil jeg ikke kutte ut noe. Jeg har erfart tidligere at jeg er nødt til å ha noe å glede meg til, eller som jeg kan se frem til å spise i helgen. Og i bra perioder så fungerer det veldig fint, men i disse dårlige overspisingsperiodene så føles alt helt håpløst. noen med tips? Hvordan kan man lære seg å leve med søtt/snop i moderate mengder? Anonymkode: 42a5e...fff Her er jo litt av forklaringen. Det er litt enten eller for deg. Du skal ikke gå ned mest mulig de neste månedene, du skal endre vanene dine litt. Det bør være endringer du kan leve med for alltid. Jeg må kun kjøpe inn det godteriet jeg tillater meg å spise den konkrete kvelden. Selv om jeg er normalvektig, er jeg en godtegris og kan ikke ha det liggende. Jeg merker også at dersom jeg avstår fra godteri flere dager blir suget litt borte. Så dersom jeg velger å kjøpe det en dag, vet jeg at jeg må være ekstra streng med meg selv på butikken neste dag, for da kommer suget til å være der. Anonymkode: dabd9...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 Sukrin er en sukkererstatning,hever ikke blodsukkeret og smaker som sukker.Ulempen er at den er dyr.Så har vi First price nøttemiks,blanding av nøtter og tørket frukt.Smaker veldig godt.Tør ikke å skrive hvilken butikk kjede som selger den ,er redd det kan regnes som reklame. Anonymkode: 75f91...96d
Purple_Pixiedust Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 Det beste er å kutte ut alt av sjokolade og slikt i noen uker. Da vil den fysiske lysten forsvinne. Etter ennå mer tid kan den psykiske lysten bli borte også. Jeg har akkurat gått gjennom litt avvenning selv. Det er to uker siden jeg kuttet ut slikt. Jeg spiser frukt og kan fint ta litt syltetøy uten tilsatt sukker, men alt av snop, sjokolade, muffins etc. Holder jeg meg unna. Nå har jeg blitt vant til det igjen. Har overhodet ikke fysisk lyst lenger, men kan fortsatt få psykisk lyst. Likevel er det nå blitt lettere å droppe det. Men det som også er viktig når en gjør dette, er å spise nok gjennom dagen. Mange gjør den feilen at de hopper rett inn i et betydelig kaloriunderskudd, slutter med det usunne og også begynner å trene. Det er det ikke mange som greier å holde på. Blir for mye endring på en gang. Begynn med å kutte ut det usunne. Så kan du gå ned i antall kcal når du har fått kontroll på det første. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 Jeg synes First price nøttemiks som jeg nevnte i et innlegg over smaker bedre enn sjokolade.Smaken er noe lik. Anonymkode: 75f91...96d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 Jeg kjøper ofte makroner som helgesnacks. Det er for dyrt til å kjøpe mye av, så det blir til at jeg får en liten skål med makroner å kose meg med og etterpå er det tomt 😄 Gjør forøvrig det samme med mye annen mat. Kjøper ofte det dyreste som kommer i små pakker. Da er det begrenset hvor mye man kan kjøpe og man nyter det lille man har mer. "Luksusdietten" 😂 Anonymkode: df518...e2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå