AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Jeg er veldig sliten for tiden, det har vært mye usikkerhet og stress på jobb i lang tid og i tillegg døde min nærmeste kollega som jeg delte kontor med brutalt og plutselig. Så enda mer arbeid falt på meg i tillegg til sorgen over å miste en nær kollega. Jeg har tidligere bodd i utlandet noen år og kjæresten min har alltid sagt at han gleder seg så til å reise dit med meg, så jeg kan vise han hvor vakkert det er der. Så vi har gledet oss til å reise dit sammen (han har aldri vært der). Nå viser det seg at han har meldt seg på en treningstur dit om kort tid. Problemet er at jeg klarer ikke glede meg på hans vegne, kjenner jeg blir lei meg over at han ikke reiser dit for første gang med meg og at jeg så inderlig gjerne skulle reist selv også og bare slappet av og senket skuldrene. Hadde han skullet reist et annet sted, så hadde det vært lettere. Men, føler nå at planene våre går i grus, ikke vet jeg når vi kan reise og nå spiller det egentlig ingen rolle lenger hvor vi drar. Noen med tips om hvordan jeg kan håndtere dette bedre? Anonymkode: e2f05...1c6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Du er i sorg. Det beste du kan gjøre, er å tillate deg å sørge. Du kan også be kollegene dine avlaste deg mer. Du trenger ikke fake at du er veldig glad på kjærestens vegne. Vær ærlig på at du synes ting er tøft nå. Kanskje dere sammen kan finne ut måter du også kan få slappet av på etterhvert. Anonymkode: 19842...614 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er i sorg. Det beste du kan gjøre, er å tillate deg å sørge. Du kan også be kollegene dine avlaste deg mer. Du trenger ikke fake at du er veldig glad på kjærestens vegne. Vær ærlig på at du synes ting er tøft nå. Kanskje dere sammen kan finne ut måter du også kan få slappet av på etterhvert. Anonymkode: 19842...614 Takk, det er forferdelig trist det som er skjedd på jobb, savner min kollega som også var min mentor hver dag❤️ Han forstår ikke at det er sårt for meg at jeg syntes det er kjipt at han reiser en plass jeg virkelig har gledet meg til å vise han, det betyr liksom ikke noe lenger. Prøver å se frem til en uke der jeg kan tenke kun på meg selv og gjøre det jeg selv vil når jeg vil, ikke ta hensyn til noen. Men, tanken på å besøke stedet hvor jeg har så gode minner fra er sterke. Der ville jeg kunne slappet 100% av og pustet ut. TS Anonymkode: e2f05...1c6 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): .... tanken på å besøke stedet hvor jeg har så gode minner fra er sterke. Der ville jeg kunne slappet 100% av og pustet ut. TS Anonymkode: e2f05...1c6 Er det lenge til neste gang du har fri fra jobb og kanskje kan komme deg bort litt? Anonymkode: 19842...614
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er det lenge til neste gang du har fri fra jobb og kanskje kan komme deg bort litt? Anonymkode: 19842...614 Vet ikke når det blir pga store omveltninger. Er en super bedrift jeg jobber i, så føler jeg må stå på ekstra akkurat nå. Anonymkode: e2f05...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vet ikke når det blir pga store omveltninger. Er en super bedrift jeg jobber i, så føler jeg må stå på ekstra akkurat nå. Anonymkode: e2f05...1c6 Kan du ta ekstra vare på deg selv? Hvile mer, gjøre noe hyggelig, få en massasje? Kjæresten din kan vel gjøre noe fint for deg nå? Anonymkode: 19842...614 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Du projiserer følelser. Når man opplever sorg, og samtidig er sliten, bærer man på mange følelser man ikke får utløp for så lett. Du kan ikke akkurat være sur på kollegaen din. Ubevisst tar man slikt ut mot den som er nærmest, og på ting man ellers ikke ville blitt skuffet eller sur over. Bare tenk på det - man kommer hjem, snubler over kjærestens sko innafor døra. Har du hatt en fin dag og alt er bra tenker du kanskje "typisk", og setter de inn i skapet, eller går videre. Har du hatt en dårlig dag smeller du gjerne "jeg sagt tusen ganger at...." Er man bevisst dette er det enklere å snu seg mot seg selv igjen, og tenke "hvorfor reagerer jeg som jeg gjør?" Det å reise på en treningstur et sted, og det å reise et sted man har bodd, det er to helt ulike ting. Han vil fortsatt se dette stedet for første gang gjennom dine øyne. Dine restauranter, venner, butikker, stier, og steder. Og ikke minst det første rådet du fikk; du trenger ikke fake glede. Det er stor forskjell på å være åpen om at man er sliten og sørger, og det å ta ut følelser gjennom sutring eller kjeft. Anonymkode: 408b3...fd2 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 Her hadde jeg nok vært helt ydmyk og ærlig med kjæresten om hvordan jeg følte det. Og min kjæreste hadde lyttet til meg om jeg var i din situasjon, det er jeg helt sikker på. Er du redd for hvordan han vil reagere, eller er det du selv som ønsker å fremstå som om du unner han det 100 %? Anonymkode: f4c60...688
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Skrevet 10. mars 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du projiserer følelser. Når man opplever sorg, og samtidig er sliten, bærer man på mange følelser man ikke får utløp for så lett. Du kan ikke akkurat være sur på kollegaen din. Ubevisst tar man slikt ut mot den som er nærmest, og på ting man ellers ikke ville blitt skuffet eller sur over. Bare tenk på det - man kommer hjem, snubler over kjærestens sko innafor døra. Har du hatt en fin dag og alt er bra tenker du kanskje "typisk", og setter de inn i skapet, eller går videre. Har du hatt en dårlig dag smeller du gjerne "jeg sagt tusen ganger at...." Er man bevisst dette er det enklere å snu seg mot seg selv igjen, og tenke "hvorfor reagerer jeg som jeg gjør?" Det å reise på en treningstur et sted, og det å reise et sted man har bodd, det er to helt ulike ting. Han vil fortsatt se dette stedet for første gang gjennom dine øyne. Dine restauranter, venner, butikker, stier, og steder. Og ikke minst det første rådet du fikk; du trenger ikke fake glede. Det er stor forskjell på å være åpen om at man er sliten og sørger, og det å ta ut følelser gjennom sutring eller kjeft. Anonymkode: 408b3...fd2 Støtter dette tusen ganger Anonymkode: c721d...17e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #10 Skrevet 10. mars 2022 Det å ikke klare å være så entusiastisk over at han skal på ferie er greit. Men at han "bruker opp" stedet må du bare legge fra deg. Sånn er det ikke. Fine steder kan da besøkes mer enn én gang. Og det er ikke alltid at et sted man elsker vekker like mye begeistring hos andre. Uten at det ødelegger turen Anonymkode: 441e3...5b1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #11 Skrevet 10. mars 2022 Synes egentlig det er stort av deg å tenke først og fremst på hvordan du selv kan håndtere det bedre, for synes ikke dette var fint gjort av kjæresten din under omstendighetene. Jeg er helt for at man er selvstendige personer og kan gjøre ting hver for seg, men synes dette ble litt spesielt. Anonymkode: 7f3c5...f21 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #12 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes egentlig det er stort av deg å tenke først og fremst på hvordan du selv kan håndtere det bedre, for synes ikke dette var fint gjort av kjæresten din under omstendighetene. Jeg er helt for at man er selvstendige personer og kan gjøre ting hver for seg, men synes dette ble litt spesielt. Anonymkode: 7f3c5...f21 Ja, jeg skulle ønske jeg kunne glede meg på hans vegne. Er jo ikke hans skyld at jeg er dønn sliten av alt. Han kan ikke skjønne hvorfor jeb reagerer, han mener han ALDRI har sagt at han vil reise med meg første gang han skal dit. Anonymkode: e2f05...1c6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #13 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han kan ikke skjønne hvorfor jeb reagerer, han mener han ALDRI har sagt at han vil reise med meg første gang han skal dit. Anonymkode: e2f05...1c6 Det kan jo være dere har snakket forbi hverandre på dette. Anonymkode: 19842...614 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #14 Skrevet 15. mars 2022 Ts her. Da er han reist og jeg har virkelig prøvd å være glad på hans vegne. Har en skikkelig dårlig dag i dag og sa det i en melding. Han responderte med en hjerte emoji, ringte ikke eller spurte noe mer. Han har en tendens til å drikke altfor mye da han er ute og har lovet å prøve (ja, prøve )å holde kontrollen. I kvel er han på byen og jeg får meldinger som beviser at ting begynner å havne utenfor kontroll. Svarer at han trenger ikke gjøre en tøff dag verre for meg og da skriver han bare Javel. Han er så utrolig kald innimellom, så egoistisk. Han vet hvor tøft jeg har det for tiden mens han koser seg med sol og massevis av alkohol på den ene plassen jeg så inderlig skulle vært nå. Vil vel egentlig ikke noe med dette, måtte bare få det ut 😔 Anonymkode: e2f05...1c6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #15 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ts her. Da er han reist og jeg har virkelig prøvd å være glad på hans vegne. Har en skikkelig dårlig dag i dag og sa det i en melding. Han responderte med en hjerte emoji, ringte ikke eller spurte noe mer. Han har en tendens til å drikke altfor mye da han er ute og har lovet å prøve (ja, prøve )å holde kontrollen. I kvel er han på byen og jeg får meldinger som beviser at ting begynner å havne utenfor kontroll. Svarer at han trenger ikke gjøre en tøff dag verre for meg og da skriver han bare Javel. Han er så utrolig kald innimellom, så egoistisk. Han vet hvor tøft jeg har det for tiden mens han koser seg med sol og massevis av alkohol på den ene plassen jeg så inderlig skulle vært nå. Vil vel egentlig ikke noe med dette, måtte bare få det ut 😔 Anonymkode: e2f05...1c6 Hva håpte du han skulle gjøre? Er det andre som kan være der for deg i sorgen etter kollegaen din? Anonymkode: 19842...614 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #16 Skrevet 15. mars 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Da er han reist og jeg har virkelig prøvd å være glad på hans vegne. Har en skikkelig dårlig dag i dag og sa det i en melding. Han responderte med en hjerte emoji, ringte ikke eller spurte noe mer. Han har en tendens til å drikke altfor mye da han er ute og har lovet å prøve (ja, prøve )å holde kontrollen. I kvel er han på byen og jeg får meldinger som beviser at ting begynner å havne utenfor kontroll. Svarer at han trenger ikke gjøre en tøff dag verre for meg og da skriver han bare Javel. Han er så utrolig kald innimellom, så egoistisk. Han vet hvor tøft jeg har det for tiden mens han koser seg med sol og massevis av alkohol på den ene plassen jeg så inderlig skulle vært nå. Vil vel egentlig ikke noe med dette, måtte bare få det ut 😔 Anonymkode: e2f05...1c6 Ærlig talt? Du høres belastende ut. Han er på ferie, du har ikke mulighet for å dra. Ikke hans skyld. La ham nyte ferien uten å vegg-til-vegg bombardement av sutremeldinger og selvmedlidenhet som han skal svare på hele føkkings tiden. Fester han mer enn du liker, så dump ham. Er han for kald og egoistisk for deg, så dump ham. Men er du bare misunnelig, så skjerp deg. Anonymkode: f9d15...884 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #17 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ærlig talt? Du høres belastende ut. Han er på ferie, du har ikke mulighet for å dra. Ikke hans skyld. La ham nyte ferien uten å vegg-til-vegg bombardement av sutremeldinger og selvmedlidenhet som han skal svare på hele føkkings tiden. Fester han mer enn du liker, så dump ham. Er han for kald og egoistisk for deg, så dump ham. Men er du bare misunnelig, så skjerp deg. Anonymkode: f9d15...884 Takk, det hjalp! Anonymkode: e2f05...1c6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #18 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva håpte du han skulle gjøre? Er det andre som kan være der for deg i sorgen etter kollegaen din? Anonymkode: 19842...614 Hadde vært hyggelig å prate litt, høre hva han hadde gjort i dag, fått tankene over på noe annet. I dag var det egentlig ikke sorgen over min kollega som var ille, mer at vi har ei skikkelig bortskjemt dramaqueen på jobb som «sladret» til sjefen fordi hun ikke hadde fått navnskilt og følte seg forbigått av meg. Ingen av oss har navnskilt, så skjønner ikke hva hun sutrer etter. Anonymkode: e2f05...1c6
Nappetass1 Skrevet 15. mars 2022 #19 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ærlig talt? Du høres belastende ut. Han er på ferie, du har ikke mulighet for å dra. Ikke hans skyld. La ham nyte ferien uten å vegg-til-vegg bombardement av sutremeldinger og selvmedlidenhet som han skal svare på hele føkkings tiden. Fester han mer enn du liker, så dump ham. Er han for kald og egoistisk for deg, så dump ham. Men er du bare misunnelig, så skjerp deg. Anonymkode: f9d15...884 Skikkelig empatisk du. Du har min medfølelse ts. Høres som en utfordrende tid for deg og du trenger ikke at typen legger sten til byrden på toppen. Kan du kanskje distansere deg litt fra ham resten av ferien? Gjøre hyggelige ting for deg selv og med venner, kose deg og avreagere. Kanskje ta ut noen feriedager om mulig? 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #20 Skrevet 15. mars 2022 Nappetass1 skrev (1 minutt siden): Skikkelig empatisk du. Du har min medfølelse ts. Høres som en utfordrende tid for deg og du trenger ikke at typen legger sten til byrden på toppen. Kan du kanskje distansere deg litt fra ham resten av ferien? Gjøre hyggelige ting for deg selv og med venner, kose deg og avreagere. Kanskje ta ut noen feriedager om mulig? Takk❤️ Ja, skal prøve å distansere meg litt frem til han kommer hjem. Anonymkode: e2f05...1c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå