Vackra Skrevet 9. mars 2022 #1 Del Skrevet 9. mars 2022 Hei! Jeg skal legge ut leiligheten min for salg. Jeg har engasjert megler, og syntes prosessen virker litt treg. Har kjøpt ny bolig, men har enda god tid til innflytning, men fått tilbud om å komme inn før dersom jeg selger før. Rent praktisk er før = bedre for meg, og det har jeg kommunisert til megleren. Det har tatt tid, men har nå kommet til biten med takstmann og bilder. Jeg har imidlertid ikke fått opplyst noe om hvor lang tid det tar for takstmann og fotograf å levere bildene. Hva er vanlig? Hva er deres erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 9. mars 2022 #2 Del Skrevet 9. mars 2022 Min erfaring er at bildene har vært klare ca et døgn etter fotograf har vært der. Tilstandsrapport har tatt 2-3 arbeidsdager. Pleier derfor alltid å få inn takstmann så fort som mulig, samt be megler gjør klar annonsen slik at det bare er å lese korrektur og publisere når bildene kommer tilslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Del Skrevet 10. mars 2022 Taksteringen nå over nyttår ble mye mer krevende og det kommer til å ta lengre tid enn tiden før. Tenker likevel at ikke takst og bilder/prospekt bør ta mer enn ca 1,5 uke. Anonymkode: d2539...2b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Del Skrevet 11. mars 2022 Jeg er i kjøpsprosess og megler i området forteller meg at de har takst kø. Takstmann trenger lenger tid enn vanlig på å lage rapport. Og det er nye datasystemer å sette seg inn i. En bolig jeg er intr i har fått beskjed om at de ikke har tid til takst før om to til tre uker.. men er nok forskjell på hvor i landet du bor. Måtte også beregne minst en uke gjerne to på skriving av rapport 🙈 men i området her er det lite takstmenn akkurat nå Anonymkode: d12cc...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Del Skrevet 11. mars 2022 Da jeg solgt for 1 år siden satte megler opp en plan på bilder, takst, når den ble lagt ut på finn.no og når visning ble i første møtet vi hadde da vi skrev kontrakt. Ville kontakte megler om en fremdriftsplan og informer om at du ønsker boligen ut for salg så fort som mulig. Anonymkode: 12957...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Del Skrevet 11. mars 2022 To uker på dagen fra vi valgte megler til rekkehuset ble solgt. Vi hadde kjøpt, og så vi ville ha dette gjort raskt. Var tydelig om det til megler, og valgte en som la frem en kjapp plan. Fotograf og takstmann kom tidlig uka etter, la ut på finn på fredag, visning torsdagen uka etter, solgt fredagen. Anonymkode: 48de2...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Del Skrevet 11. mars 2022 Tror prosessen med mekler, fotograf, annonse, verdivurdering osv osv var i boks innen en uke. Tok ytterligere to ukers tid til leiligheten var solgt. Anonymkode: 8d563...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #8 Del Skrevet 6. august 2023 Har ventet 11 dager på tilstandsrapport nå (7 arbeidsdager, 8 inkludert den dagen det var befaring). Hvor lenge skal man vente? Nei jeg har ikke etterspurt enda..Jeg er bare ett mellomledd i denne prosessen, er ikke min bolig som selges. Anonymkode: 5163b...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #9 Del Skrevet 6. august 2023 Vi fikk tilstandsrapporten samme dagen som takstmannen hadde vært hos oss. Prospektet var klart dagen etter fotografen hadde vært hos oss. Prosessen tok vel ca 2,5 uker fra vi snakket med megler første gang til huset var solgt (ble solgt dagen etter første visning). Dette var i april. Anonymkode: b8de3...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 16.31): Har ventet 11 dager på tilstandsrapport nå (7 arbeidsdager, 8 inkludert den dagen det var befaring). Hvor lenge skal man vente? Nei jeg har ikke etterspurt enda..Jeg er bare ett mellomledd i denne prosessen, er ikke min bolig som selges. Anonymkode: 5163b...e13 Da har jeg ringt en gang (fikk beskjed om at den var ferdig og skulle sendes pr mail) og sendt en påminnelse pr sms 2 ganger. Fremdeles ingen tilstandsrapport. Dette er da vel ikke normalt?? Anonymkode: 5163b...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå