Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 17 bruker fillers, da hun har arvet mine tynne lepper. Hun fikk i dag beskjed om at hun fremover ikke kan ta fillers før hun fyller 18. Er dette virkelig riktig!?

Anonymkode: 373bd...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var på tide de tok til vettet og satte en skikkelig aldersgrense, de kunne godt ha hatt 20 år.

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det stemmer, det er endelig innført 18års grense selv om den burde være langt høyere! Endelig tar regjeringen tak i en kamp mot urealistiske skjønnhetsidealer og særlig for barn og tenåringer som fortsatt vokser. 

Anonymkode: bb227...b33

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke det vært 18-årsgrense ganske lenge?

Anonymkode: 93f90...39f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke det vært 18-årsgrense ganske lenge?

Anonymkode: 93f90...39f

Det har ikke vært lovpålagt 18 års grense tidligere. Men de seriøse klinikkene har hatt det som standard lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Datteren min på 17 bruker fillers, da hun har arvet mine tynne lepper. Hun fikk i dag beskjed om at hun fremover ikke kan ta fillers før hun fyller 18. Er dette virkelig riktig!?

Trodde helt ærlig det allerede VAR 18-års grense. 

Anonymkode: e5f0b...b3b

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bra. Unger skal ikke bruke filler! 

Hva er galt med tynne lepper??

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men jeg tror du kan finne shady salonger som lar henne på fillers på typ «hun blir jo 18 om 7mnd» unskyldning. 

Anonymkode: e5f0b...b3b

Skrevet

Hvilke useriøse klinikker utfører slike inngrep på mindreårige? På min klinikk er det 18 års grense og det har det vært så lenge jeg kan huske. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Djungelvrål skrev (3 minutter siden):

Bra. Unger skal ikke bruke filler! 

Hva er galt med tynne lepper??

Det er ingenting galt med "tynne" lepper. Det som er galt er bedrifter som tjener penger på å skape usikkerhet rundt noe som ikke er et problem i det hele tatt. 

Anonymkode: bb227...b33

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Miranda Bailey skrev (3 minutter siden):

Hvilke useriøse klinikker utfører slike inngrep på mindreårige? På min klinikk er det 18 års grense og det har det vært så lenge jeg kan huske. 

Jeg lurte på det samme, fikk opp på IG at dette var ulovlig nå.

Og jeg tenkte bare….nå? Ikke før? Helt sykt. TS er troll åpenbart :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde ikke du som mor være mer opptatt av å bygge selvtillit og selvbilde hos datteren din? Hva med å forsøke å bygge henne opp, lære henne å være trygg som hun er og at utseendet ikke er hennes viktigste kapital, i stedet for å bekymre deg over at det (endelig) har blitt 18-årsgrense på fillers? 

Anonymkode: 8ab46...65b

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke fortelle oss hva mer som er estetisk galt med henne da, TS? 🙄 

Hun for glede seg til å bli eldre da, så kan hun få et helt nytt ansikt om hun vil!

Anonymkode: 07df9...23c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Min datter er tynn som en strek, har ikke pupper, rumpe, hofter. Hun har også veldog tynne lepper. Likevel er hun superpopulær blandt både gutter og jenter, som venn og som kjæreste, fordi hun er en god jente med høy moral, hun har masse selvtillit hva angår eget utseende og indre kvaliteter.

hun har aldri vurdert å fikse noe på utseendet, selvom hun er klar over (og har penger til) å ta silikon og fillers. Hvorfor? Fordi jeg har bygd henne opp! Jeg skal ikke ta all æren for hennes positive selvbilde, men hun vet at det er egne og andres indre kvaliteter som teller. Hun skinne selvfølgelig ønske hun ikke var så ekstremt tynn, men hun aksepterer realiteten og fokuserer på det hun synes er positiv av eget utseende og spesielt indre kvaliteter. Fordi jeg har lært henne det. Kanskje du skal prøve det samme?

Btw; WTF? Har det ikke alltid vært en aldersgrense på fillers?! Det er et kosmetisk inngrep! En 16 åring er ikke moden nok til å ta  den avgjørelsen. Fy faen! Hadde jeg som voksen sett tilbake på meg selv som 16 år med en mamma som støtter og kanskje betalte for mine kosmetiske inngrep hadde jeg vært sint på min mor for at hun lot meg gjøre det. Å være mamma innebærer å sette sunne grenser for eget barn, ikke forsterke kroppskomplekser, som du indirekte gjør ved å ikke si at «du er din akkurat som du er»

Anonymkode: 3c82e...f90

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg trodde faktisk helt til nå at det var 18 års grense på slikt allerede.

Anonymkode: 1718e...af3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hudpleien der jeg går, har etter eget valg satt 20 års grense på fillers og botox. 

Anonymkode: b4cc1...551

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er skremmende lite regler og oversikt fra myndighetens siden hva som foregår i den bransjen har jeg hørt. Ett noe glemt kapittel som snarest trenger ett regelverk og ettersyn

Anonymkode: 22c5e...9fb

• Liker 1
Skrevet

Datteren min har arvet mine små lepper også, men kaller det heller en liten søt munn; ikke tynne lepper, det høres da ikke så positivt ut. Hun er bare 1 måned gammel, men jeg håper hun ikke har lyst til å blåse de opp når hun blir eldre. Som en fisk 🙁

image.png.9cc7d9200f65954908ee6977cae8e206.png

Eller han fra super Mario..

• Liker 6
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 3/9/2022 at 6:31 PM, AnonymBruker said:

Ja dessverre, mulig hun kan ta i Sverige?

Anonymkode: 311a2...29b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...