Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å begynne å trene litt hjemme. Har trent Pilates, men kunne tenke meg noe mer, kanskje en form for stepmaskin eller noe i den dur.

Noen som har tips å komme med, og hvor man får kjøpt slikt utstyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satse på en sykkel. Om du kjøper så kjøp en som koster litt og er tung og solid. Men man må jo ha plass og godta at den står et sted.

Men tid og stunder skal jeg ordne meg et treningsrum hjemme og da skal jeg passe på å ha plass til en løpemaskin også.

Skrevet

Jeg har kjøpt tredemølle som jeg prøver å bruke ca. 40-50 minutter hver dag (gå fort altså) synes det er helt topp, MEN, den tar altfor mye plass, det er det negative med den...

Nostalgia :)

Skrevet

3D-mølle og sykkel er unødvendige innretningar syns eg, det er jo sååå mykje betre trening å sykle og springe ute... Dersom du ønsker å trene heime kjem du laaangt med ei vektstang altså!

Skrevet
3D-mølle og sykkel er unødvendige innretningar syns eg, det er jo sååå mykje betre trening å sykle og springe ute... Dersom du ønsker å trene heime kjem du laaangt med ei vektstang altså!

Jeg kommer meg ikke så mye ut som jeg kunne ha ønsket pga. sykdom, og derfor passer en tredemølle perfekt for meg, men det er klart at jeg hadde foretrukket å trene ute i stedet... ingenting er bedre enn det!! :)

Vennlig hilsen

Nostalgia

Skrevet

Jeg synes det er fint å ha fordi man ikke blir så avhengig av været og det går mindre tid bort i "administrasjon" (reise til/fra). Er ikke spesielt begreistret i å trene i bygater med mye trafikk.

Skrevet

Jeg har sykkel inne og trives mye bedre på den en ute. Kan ikke sykle ute noe særlig resten av året nå uansett.

Sykkel og pulsklokke funker fint for meg :)

Skrevet

I det siste "Eva" (blad for den voksne kvinne) har 6 eksperter (fra fysioterapeut via aerobic til professor i fysisk aktivitet og helse) gitt sin anbefaling på enkle hjelpemidler for trening hjemme. Felles for alle hjelpemidlene er at de ikke tar så veldig stor plass. Anbefales.

Skrevet

En vektstang er jo ikke nok til å trene kondisjonen..og å løpe og sykle ute frister jo ikke veldig i vinterhalvåret.

Jeg ville satset på en romaskin, stepmaskin eller crosstrainer (sistnevnte tar enormt med plass, da).

Skrevet

Var en test i KK for et års tid siden også. Da var det romaskin som kom på topp fordi dette trente hele kroppen og var gøy.

Selv har jeg en sykkel som støver ned...

Skrevet
Ute-trening er herleg året rundt!!! :)

Ikke når det er 10 cm søkkvåt slaps som dekker speilblank is........Legg på litt regn som kommer vannrett og vind så er det nok trening i det å bare holde seg på bena.....

Jeg har laget meg trimrom i kjelleren, med tredemølle, benk og vekter. Men det er fordi jeg synes det er alright å løpe og å løfte vekter. Hvilke apparat som egener seg best for trådtarter er kanskje avhengig av hva h*n liker å gjøre? Ta en runde på en velutstyr sportsbutikk og prøv apparatene.

Om du liker å sykle, men ikke kan fordra å løpe er vel en sykkel å foretrekke framfor en tredemølle? Hvor skal du ha den? Stor eller liten plass//stue/arbeidsrom......

Kanskje en step-benk og et par treningsprogram kan være et greit alternativ for å få litt variasjon? På Play.com har de et gangsk rikholdig utvalg av DVDèr.Mye er crap, styr unna ting som Carmen electra (?) strip aerobics......Men de har endel gode videoerogså...

• 4 år senere...
Gjest Gjest_Synnøve_*
Skrevet

Jeg anbefaler Get Inspired Pilates. Det er inspirerende og effektiv trening som passer for alle. Ypperlig å gjøre hjemme i stua. Man kan bestille den på www.get-inspired.no

Synnøve :)

Gjest shakeitlikejello
Skrevet (endret)

Hvis du allerede har Wii konsoll, kan du kjøpe Wii fit plus.

En gøyere måte og få til innetrening på. Tar opp minimal med plass!

Endret av shakeitlikejello
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Mette_72_*
Skrevet

Hei alle sammen :jepp:

Jeg er selv en ihuga hjemmetrener. For kort tid siden kom jeg over denne nettsiden; www.lifeguide.no, der kan du trene hjemme med instruktør og personlig oppfølging via nettsiden og på sms. Fungerer sinnsykt bra! Meld dere inn og prøv da vel!

• 2 uker senere...
Skrevet
En vektstang er jo ikke nok til å trene kondisjonen

Siden noen andre allerede hadde halt denne eldgamle tråden opp fra grava: Joda, man kan trene kondisjon med vektstang! Google litt etter "barbell complexes". Et eksempel jeg bruker innimellom:

6 x markløft

6 x rumensk markløft

6 x foroverbøyd stangroing

6 x frivendinger

6 x front-knebøy

6 x pushpress

6 x vanlig knebøy

6 x good mornings

Alle seks repetisjoner av hver øvelse utføres sammenhengende, så går man rett over på neste, til hele sirkelen er ferdig. Ta en kort pause (1-2 minutter) og kjør hele sirkelen om igjen, fire runder er passe for de fleste. Man trenger flaut lite vekt på stanga i forhold til hva man bruker når man trener for styrke.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg ville kjøpt en treningssykkel og et hoppetau eller noe slik. Da får du trent kondisjon og spenst, så kan du da utenom gjøre noen øvelser som går på styrke! :nigo:

Dette liker jeg. Men smaken er som baken, ingen er like! :tounge:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...