AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Jeg fikk covid i helgen. Det startet med en god dose feber og litt hodepine så jeg tok en selvtest. Da var streken ganske svak, og det gikk en halvtime før den ble såpass at det gikk an å få et bilde av den. Neste dag var det mindre grad av feber men litt mer av hoste, tett nese, tørr hals osv. I går var det ingen feber som jeg la merke til, og heller ikke idag. Men hoste og tørr hals sitter igjen. Jeg tok en ny hurtigtest idag, og da ble streken umiddelbart knallrød 1-2 sek etter testvæsken trakk forbi "T" feltet på testen. Er det tegn på at det fortsatt er smittsomt? Eller vil testen vise positivt selv etter man ikke lengre kan smitte? I disse dager tror jeg anbefalingen er å vente til man har vært 24t feberfri. Det har jeg jo vært. Men streken på testen sier noe annet. Skal i et møte imorgen som ikke kan tas via Teams Anonymkode: 065da...2ac
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 4 dager hjemme og et døgn etter man ar feberfri. Så du kan dra på møtet ditt i morgen😊 Anonymkode: 7c5cc...f40 1
Sermina Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Du er smittsom i 7-10 dager, men det er dessverre bare anbefalt fra myndighetene å holde deg hjemme i 4 dager. Faktisk er du mest smittsom dag 3-6. Endret 10. mars 2022 av Sermina 3
Anbefalte innlegg