Gå til innhold

"Skaplukt" av klær etter kort tid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vask skuffer å skap med klor. Eddik tar ikke ALL lukt. Legg inni duftposer. Vask tøy med flytende vaskemiddel. Omo color. Omo color tar lukt best. Og avslutt med bitte bittelitt softlan almond Milk tøymykner. Klærne kan ikke lukte skaplukt etter det da er det seriøst noe gale med lufta i leiligheten din.

Anonymkode: 8f5dd...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 18.17):

Jeg forstår ikke hva som skjer hverken med lukt av klær eller lukt som folk får i vaskemaskinen sin. Jeg har hatt forskjellige typer vaskemaskiner, ingen av dem har luktet. Jeg har hatt klær i gamle skap, nye skap, gamle kommoder, nye kommoder, men har aldri hatt lukt i klærne. 

Jeg har aldri brukt mye vaskepulver, kan det være at du bruker for mye slik at det ikke skylles ordentlig ut? 

Har jeg bare hatt flaks med maskiner og klær som aldri lukter?

ps. har utmerket luktesans, nesten plagsom til tider

Anonymkode: cccc2...602

Enig. Kjemperart. Har klær jeg ikke har brukt pågangen år, og når jeg tar de frem er de duggfriske på lukt. Skjønner ikke hva folk gjør med klærne sine. Samme som alle jeg ser med typ hettegensere som er stive av såperester, man ser det på måten plagget mangler bevegelser på en person, har jeg aldri opplevd. Mange som ikke vet hvordan de behandler klær. Uten at jeg vet forskjellen på TS behandling og min. 

Anonymkode: a3ac2...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg dum, men er ikke det uungåelig med "skaplukt" på klær som ligger i flere måneder? Jeg har bare klær i bomull/lin/ull, og de av bomull lukter skap om de ligger i fred i noen måneder. De ligger da tettpakket i en skuff i skyvedørsdarderobe, det er kanskje mangelen på luft som gjør det.

Mitt tips er å kjøre klærne med skaplukt i tørketrommelen i ca. 10 min, da forsvinner lukta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt vaskemaskinen min i 12 år, ingen skaplukt fordi jeg er veldig nøye på å tørke opp vannet som samler seg inni gummiringen etter bruk, og også på glassdøren. Ikke en eneste dråpe vann får stå og 'kose' seg og bli ekkel. Jeg bor i England hvor de fleste sliter med fuktighet og lukt i klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å bytte garderobeskapet? Kanskje det er treverket eller det selve skapet er laget av som lukter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...