Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes osteopaten jeg har gått til er så trivelig! Vi har felles kjente og barna våre er på samme alder og sogner til samme skole. Kunne godt tenkt meg å bli venninne med henne, men blir det rart/feil?

Anonymkode: 3fa00...3cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt rart, ja. Dessverre. Kanskje det faller mer naturlig når du er fredig med behandling? 

Anonymkode: 1a93c...220

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er venninne med naprapaten min, det er ingen problem.

Anonymkode: f422d...d9d

AnonymBruker
Skrevet

Tja, kommer litt an på. Bare husk på at det er helt vanlig at behandlere klarer å tune seg inn på pasientene og dermed virke veldig hyggelig. De kan være en helt annen person i virkeligheten. Sannsynligvis hyggelig da også, men kanskje en du ikke matcher like godt med.

Anonymkode: ad9b4...dd6

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er uetisk. 

Skrevet

Skjønner at det er litt mer betent om det er snakk om en fastlege eller en psykolog, men jeg ikke noe rart i å bli venn med en behandler bare fordi vedkommende er behandler. På små steder hadde ikke dette vært et tema engang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes det er litt rart, ja. Dessverre. Kanskje det faller mer naturlig når du er fredig med behandling? 

Anonymkode: 1a93c...220

Kan hende det ja, når det går litt tid.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tja, kommer litt an på. Bare husk på at det er helt vanlig at behandlere klarer å tune seg inn på pasientene og dermed virke veldig hyggelig. De kan være en helt annen person i virkeligheten. Sannsynligvis hyggelig da også, men kanskje en du ikke matcher like godt med.

Anonymkode: ad9b4...dd6

Det kan godt hende hun bare er hyggelig ja. Men det var faktisk hun som sa "å, da havner kanskje barna våre i samme klasse, så moro" så tenkte at det kan ikke være bare meg 😛 

Athena79 skrev (36 minutter siden):

Det er uetisk. 

Det var det jeg lurte litt på, ja.

17.11 skrev (33 minutter siden):

Skjønner at det er litt mer betent om det er snakk om en fastlege eller en psykolog, men jeg ikke noe rart i å bli venn med en behandler bare fordi vedkommende er behandler. På små steder hadde ikke dette vært et tema engang.

Det er sant, hadde vært verre om det var av en sånn type behandler ja. 

Anonymkode: 3fa00...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er god venn med min osteopat, han er fadder til barnet mitt.
Jeg er bestevenninne med kona. 
vi var venner før jeg begynte hos han. 

Anonymkode: a2c61...092

Skrevet

For meg så spørs det helt på hvilken type behandler det er snakk om. For en psykolog for eksempel så mener jeg at det er svært uetisk og uprofesjonelt å bygge en privat relasjon til pasientene sine. Det vil være ekstremt forstyrrende for behandlingen dersom pasienten sitter på masse privat informasjon om psykologen. Det vil også påvirke timene i etterkant om det oppstår diskusjoner på fritiden for eksempel. Men det er kanskje litt annerledes hos behandlere man ikke kommer så tett på, som for eksempel osteopat. 

AnonymBruker
Skrevet

Har lurt litt på dette selv, men har ofte kommet frem til at det beste er å ikke bli for nær venn med behandlere, og spesielt ikke psykologer eller fastleger. Lurer litt på hvordan man tenker når det gjelder lærere eller de man har hatt som lærer. Er ikke i tvil om at lærere aldri skal bli venner med elever privat som de har der og da.

Anonymkode: 0646e...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Ble nær venn med en hundetrener og det er ikke å anbefale. 

Anonymkode: 7fdda...b15

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske god tone med fysio’n, han er mann og vi snakker ofte privat i timene..eller personlig, spørs hvordan du ser det. har litt kontakt utenom timene..

Anonymkode: d4aec...ab2

Skrevet

Private behandlere er ofte veldig hyggelige, har selv gått til en privat kiropraktor. Utrolig hyggelig fyr, tror mange gikk til han fordi man rett og slett ble glad av å snakke med han. Men ikke sikkert at privatpersonen er like hyggelig, for alt jeg vet var han lei av å smile hele tiden når han kom hjem. 

AnonymBruker
Skrevet

På bygda er man gjerne venn både med lege, prest og politi i bygda. Går fint å skille mellom proffesjonelt og privat. Ellers hadde disse yrkesgruppene blitt veldig ensomme. 

Anonymkode: abfcc...dff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 12.13):

Ble nær venn med en hundetrener og det er ikke å anbefale. 

Anonymkode: 7fdda...b15

:fnise:

Anonymkode: 14ac7...3b4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...