Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Her hjemme har vi i dag måttet ha en samtale om utgifter vi kan kutte for å få ting til å gå rundt. Sitter allerede hjemme og fryser innlullet i egen svette siden det er så dyrt å dusje (og det er umulig å få tak i ved 🤦‍♀️), men bilen må mannen faktisk bruke til jobb for å få hentet eller levert i barnehagen (lang reisevei, og jeg som tar kollektivt bruker 4 x så lang tid til jobb som jeg hadde brukt med bil, så jeg kan ikke både hente og levere. Det er umulig å parkere i nærheten av min arbeidsplass, med mindre man kan betale 3600 kr. i måneden for plassen 🤦‍♀️ Å bytte til elbil er ikke et alternativ, da vi ikke har lademulighet der vi bor) 

Per nå er det ikke så mye å kutte i (har sagt opp Netflix og Amazon Prime, men det utgjør jo ikke store summen 🙄) så det eneste som kan utgå er barnas fritidsaktivitet 🤦‍♀️

Anonymkode: 67169...9e8

Hvor mye inntekt har dere samlet brutto? Kan dere feks kjøpe brukte klær til barna? Da kan man kutte noen kostnader. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bensinprisen kr 23,69 i dag hos meg.. til sammenlikning, hørte på radioen i dag at det er stort misnøye i USA, der bensinprisen nå er på hele 10 kr literen!  Jada....

Anonymkode: 4b5ff...932

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Bensinprisen kr 23,69 i dag hos meg.. til sammenlikning, hørte på radioen i dag at det er stort misnøye i USA, der bensinprisen nå er på hele 10 kr literen!  Jada....

Anonymkode: 4b5ff...932

Til sammenligning koster det mellom 50'000 og 150'000 å føde i USA, litt avhengig av vanlig fødsel eller keisersnitt...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fylte nå i sted, det var vel 20,66(?) kr/l for bensin. For å levere i barnehage/skole/komme oss på jobb kjører vi ca. 3 timer hver dag. 

Yay.

Anonymkode: f8fed...c21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Når jeg ser grusomme bilder fra Ukraina, og ser alle lidelsene der nede, sykehus som bombes, barn som er på flukt, mange uten foreldre, så tenker jeg at jeg skal klare å betale 26 kroner literen for bensin og diesel. Ja omså 40 kroner.

Det svir ja, men alt til sin tid. Nå skal vi være taknnemlige over at vi har fred, og ellers har alt vi trenger for å leve et godt liv.

Anonymkode: c16cd...b2b

Je tenker det samme. Men håper Norge gjør noen grep for de med minst i lommeboka, så vi slipper at folk sitter å sulter ihjel. Har ikke mest selv heller. Men det går så vidt. Alternativet er verre, så man får vel bare stå i det. Sikkert en politisk floke å løse også. 

Anonymkode: ae2d7...abd

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Fylte nå i sted, det var vel 20,66(?) kr/l for bensin. For å levere i barnehage/skole/komme oss på jobb kjører vi ca. 3 timer hver dag. 

Yay.

3 timer kjøring til jobb og barnehage? Er det noe igjen av dagen når bilen parkeres?

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

3 timer kjøring til jobb og barnehage? Er det noe igjen av dagen når bilen parkeres?

To biler. 1,5 time hver dag fordelt på kjøre til og fra jobb. Vi er neppe de eneste som kjører 45 min til og fra jobb x 2 voksne. Men det er altså 3 timer hver dag. Uten fritidsaktiviteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...