Gjest Acer Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Første gangen eg har sett att Deiselprisen er høyere en bensinprisen. Undres bare på hvor dette skal ende, og er vel ikkje lenge før drivstoffprisen er kr 30 pr. liter. Tenker på alle dem som pendler til /fra jobben hver dag.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Glad jeg fant diesel til 19 kr i dag 🙌🏼 Da fylte jeg med en gang! Helt latterlig høye priser Anonymkode: 174e4...659 2
Gjest Acer Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Glad jeg fant diesel til 19 kr i dag 🙌🏼 Da fylte jeg med en gang! Helt latterlig høye priser Anonymkode: 174e4...659 Og verre vil det nok bli !
Gjest Mr Bergen Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Forferdelige priser. Jeg prøver unngå å bruke bilen i de tilfellene jeg kan, f eks til nærbutikken. Heldigvis kun ti minutters kjøretur til jobb. Synes veldig synd på dem som må kjøre både ofte og langt. Fortvilende er ordet
Gjest Acer Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 (endret) Mr Bergen skrev (28 minutter siden): Forferdelige priser. Jeg prøver unngå å bruke bilen i de tilfellene jeg kan, f eks til nærbutikken. Heldigvis kun ti minutters kjøretur til jobb. Synes veldig synd på dem som må kjøre både ofte og langt. Fortvilende er ordet Nord-Noreg Spot 18.62 øre/kWh Sist oppdatert: 09. mars 2022 Søraust-Noreg Spot 276.51 øre/kWh Sist oppdatert: 09. mars 2022 Ikkje bare er bensin/ deiselprisene skyhøge, men også strøm. At Norge skal vera delt på midten når det går på strømpriser virker helt "idiotisk", og uforståeleg. Mange vil oppleve dette som eit stort hogg inn i lommeboka dersom dette skal vedvare. Det er ikkje bare russerne som får merke sanksjonene på lommeboka, men også dei fleste nordmenn Endret 9. mars 2022 av Skybe
Gjest Mr Bergen Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 Skybe skrev (Akkurat nå): Nord-Noreg Spot 18.62 øre/kWh Sist oppdatert: 09. mars 2022 Søraust-Noreg Spot 276.51 øre/kWh Sist oppdatert: 09. mars 2022 Ikkje bare er bensin/ deiselprisene skyhøge, men også strøme. At Norge skal vera delt på midten når det går på strømpriser virker helt "idiorisk" Mange vil oppleve dette som eit stort hogg inn i lommeboka dersom dette skal vedvare. Det er ikkje bare russerne som får merke sanksjonene på lommeboka, men også dei fleste nordmenn Strøm, drivstoff og matpriser har eksplodert, og jeg tror dessverre at dette bare er begynnelsen. Sinnsyke prisforskjeller mellom nord og sør i landet vårt. Vi er alle avhengige av strøm
Gjest Acer Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 Mr Bergen skrev (Akkurat nå): Strøm, drivstoff og matpriser har eksplodert, og jeg tror dessverre at dette bare er begynnelsen. Sinnsyke prisforskjeller mellom nord og sør i landet vårt. Vi er alle avhengige av strøm Kjøpekraften for de fleste nordemenn har falt som en stein på grunn av økte priser, og blir spennende å sjå utfallet av lønnsoppgjøret. Følgen av 2 år m/ pandemie, og nå krigsutbruddet har skapt en høyst uoversiktleg økonomisk hverdag for mange.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 Bensinprisen/dieselprisen i Stavanger i dag ligger på 24,34 for både oktan 95 og Diesel på min nærmeste bensinstasjon Anonymkode: 4b5ff...932 1
applestories Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 Reiste nettopp forbi en stasjon med diesel til den nette sum av kr. 25,82 per liter. Dette er i Møre og Romsdal. Glad jeg satt på buss. Da jeg kjøpte bil for to år siden ble jeg vant til å betale ned mot 11,90, så jeg er glad det er mest buss det går i nå. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 Her hjemme har vi i dag måttet ha en samtale om utgifter vi kan kutte for å få ting til å gå rundt. Sitter allerede hjemme og fryser innlullet i egen svette siden det er så dyrt å dusje (og det er umulig å få tak i ved 🤦♀️), men bilen må mannen faktisk bruke til jobb for å få hentet eller levert i barnehagen (lang reisevei, og jeg som tar kollektivt bruker 4 x så lang tid til jobb som jeg hadde brukt med bil, så jeg kan ikke både hente og levere. Det er umulig å parkere i nærheten av min arbeidsplass, med mindre man kan betale 3600 kr. i måneden for plassen 🤦♀️ Å bytte til elbil er ikke et alternativ, da vi ikke har lademulighet der vi bor) Per nå er det ikke så mye å kutte i (har sagt opp Netflix og Amazon Prime, men det utgjør jo ikke store summen 🙄) så det eneste som kan utgå er barnas fritidsaktivitet 🤦♀️ Anonymkode: 67169...9e8 1 1
Gjest Acer Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 Ute i distriktsnorge må de fleste vente lenge mellom hver bussavgang, og om det idet hele tatt går ein buss. Byen, og tettbygde strøk har idet minste eit alternativ, så det er distriktsnorge som må betale den høyeste prisen som følge av økte drivstoff utgifter . I USAer literprisen på 95 oktan ca kr. 10 ,- pr liter, og hadde amerikanerne fått en literpris på kr. 25,- hadde det blitt opprør i USA.
matsats Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 25 minutter siden, Skybe said: Kjøpekraften for de fleste nordemenn har falt som en stein på grunn av økte priser, og blir spennende å sjå utfallet av lønnsoppgjøret. Følgen av 2 år m/ pandemie, og nå krigsutbruddet har skapt en høyst uoversiktleg økonomisk hverdag for mange. Samtidig har statens inntekter eksplodert som følge av olje-, gass- og strømpriser. Dette er i realiteten en ekstrem overføring av verdier fra nordmenn til staten. 2
Gjest Acer Skrevet 9. mars 2022 #13 Skrevet 9. mars 2022 (endret) matsats skrev (21 minutter siden): Samtidig har statens inntekter eksplodert som følge av olje-, gass- og strømpriser. Dette er i realiteten en ekstrem overføring av verdier fra nordmenn til staten. Eit "ran" fra det norske folk. Pengene renner inn i pengebingen til oljefondet / pensjonsfondet, men det meste plasseres i aksjer. Fondet har allerede tapt 27 milliarder på grunn av sanksjoner mot russland, og fondsjefen antydet at verre kunne det bli. Spørsmål er om det ikkje hadde vert bedre å brukt av fondet å dempet lønns-og prisveksten i Norge Endret 9. mars 2022 av Skybe
newman01 Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 19 minutter siden, Skybe said: Fondet har allerede tapt 27 milliarder på grunn av sanksjoner mot russland, og han antydet at verre kunne det bli. Spørsmål er om det ikkje hadde vert bedre å brukt av fondet å dempet lønns-og prisveksten i Norge Oljefondet er på 11'387 milliarder kroner. 27 milliarder er ikke all verdens. Equinor har gått opp det dobbelte. Men hvordan planlegger du å bruke oljefondet på å dempe prisveksten og lønnsvekst?
Gjest Acer Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 (endret) newman01 skrev (32 minutter siden): Oljefondet er på 11'387 milliarder kroner. 27 milliarder er ikke all verdens. Equinor har gått opp det dobbelte. Men hvordan planlegger du å bruke oljefondet på å dempe prisveksten og lønnsvekst? Spørsmålet er hvilke mekanismer er det i samfunnet som hele tiden driver lønns-og pris-spiralen oppover. ? 27 milliarder er ikkje all verden, men hvor mange meter m/nye veier, og sykehjemplasser etc. hadde ein fått i Norge m/ den summen. ?. Det meste av drivstoffprisene havner rett i statskassa, og det gjør også det meste av strømprisene. Endret 9. mars 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #16 Skrevet 9. mars 2022 Har tesla og fastpris på strøm, heldigvis 😉 Anonymkode: 44528...07f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #17 Skrevet 9. mars 2022 Jeg har el-bil og ikke fastpris på strøm. Jeg må bruke bil til og fra jobb. Pendler 9 mil. Fryser allerede hjemme og har forbruk på et minimum. Ikke ulikt hva bensin og dieseleiere må nå. Anonymkode: 1c97a...1bd 1 1
Mardrøm Skrevet 9. mars 2022 #18 Skrevet 9. mars 2022 Skybe skrev (3 timer siden): Spørsmålet er hvilke mekanismer er det i samfunnet som hele tiden driver lønns-og pris-spiralen oppover. ? 27 milliarder er ikkje all verden, men hvor mange meter m/nye veier, og sykehjemplasser etc. hadde ein fått i Norge m/ den summen. ?. Det meste av drivstoffprisene havner rett i statskassa, og det gjør også det meste av strømprisene. Så du tror ikke at det å kjøre opp aktiviteten i økonomien med ytterligere 27 milliarder kroner ville ført til høyere priser?
Gjest Acer Skrevet 9. mars 2022 #19 Skrevet 9. mars 2022 (endret) Mardrøm skrev (44 minutter siden): Så du tror ikke at det å kjøre opp aktiviteten i økonomien med ytterligere 27 milliarder kroner ville ført til høyere priser? Nei ! Ein kunnet m.a. kommet langt m/ forlengelse/utvidelse, og sikring av veinettet rundt om i landet. Støtte til industrien m/ sikte på grønn omstilling, og utdanning. m.m. Det er industrien, og næringskjeden vi skal leve av i Norge, og ikkje fylle opp flre offentlige kontorer med byråkrater som krever stadig høyere lønninger. Pandemien har satt søkelyset på samfunnskritiske jobber, og lønnen står såvist ikkje i forhold til arbeidsinnsats. Endret 9. mars 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #20 Skrevet 10. mars 2022 Når jeg ser grusomme bilder fra Ukraina, og ser alle lidelsene der nede, sykehus som bombes, barn som er på flukt, mange uten foreldre, så tenker jeg at jeg skal klare å betale 26 kroner literen for bensin og diesel. Ja omså 40 kroner. Det svir ja, men alt til sin tid. Nå skal vi være taknnemlige over at vi har fred, og ellers har alt vi trenger for å leve et godt liv. Anonymkode: c16cd...b2b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå