AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Vet at man ikke skal si til barnet "nå må du være snill". Hva kan man si til barnet istede for dette eks når man går fra barnet om morgenen i barnehagen. Vet barnet strever litt med inpulskontroll sammen med andre barn. Anonymkode: f93b2...d7f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Ønske barnet en fin dag. Tenker bhg hjelper barnet Men ellers ville jeg rose for god oppførsel. Nå sto du fint, så flink du var til å vente osv å kjefte/ være negativt ovenfor et barn vil ikke hjelpe om det er mye av det. Så prøv å snu det. Anonymkode: cbf72...808 4
minister-mio Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Ha en fin dag Jeg er glad i deg Sees i ettermiddag Kos deg Ha det gøy 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Hvorfor sier du at han skal være snill? Tror du han er slem med vilje og at du sier det får han til å la vær? Anonymkode: d9efa...6c0 2
Raven.Writingdesk Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet at man ikke skal si til barnet "nå må du være snill". Hva kan man si til barnet istede for dette eks når man går fra barnet om morgenen i barnehagen. Vet barnet strever litt med inpulskontroll sammen med andre barn. Anonymkode: f93b2...d7f Dette er ikke noe du skal sette fokus på ved levering i barnehagen. Det må jobbes med kontinuerlig, og spesielt direkte relatert til episoder hvor barnet har hatt utfordringer. Bruk da erfaringen til å skape en refleksjon som barnet evner å stå i, og tilby andre verktøy barnet kan bruke for å håndtere situasjonen. Og husk at det er lov å både bli trist, lei seg men også sint. Sinne er en like naturlig følelse som glede. Men det er ikke lov å være slem. Sint og slem er to forskjellige ting. 1
MapleSirup Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 minister-mio skrev (3 minutter siden): Ha en fin dag Jeg er glad i deg Sees i ettermiddag Kos deg Ha det gøy Enig. Hva er alternativet, TS? Vil du gjerne formidle at forventningene er lave? 1
Fuglemor Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 Kos deg i barnehagen i dag, ha det gøy, ses etterpå, jeg gleder meg... 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 Når du sier det så forstår jo barnet at du forventer at barnet skal være slemt. Det virker mot sin hensikt. Anonymkode: 26825...bb7 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 Hva betyr det å være snill? Hva betyr det å være slem? For små barn er dette ullent og fryktelig lite konkret, og ikke noe en kan forvente at de skal gå å tenke på og huske på gjennom en hel barnehagedag. Du skal da heller ikke gi barnet ditt formaninger før du forlater det om morgenen. Dere skal ha en god avskjed dere i mellom, også tar de ansatte seg av veiledningen barnet ditt trenger i løpet av dagen. Anonymkode: 2a159...76a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå