AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #21 Skrevet 9. mars 2022 Dee tynneste og/eller billigste linsene er mye vanskeligere å få på. Nå bruker jeg svindyre progressive linser, og de er lette å få på og blir heller ikke så fort tørre. Jeg anbefaler linser, uansett type, av god kvalitet. Anonymkode: db4c0...00f
Fjaselina Skrevet 9. mars 2022 #22 Skrevet 9. mars 2022 Det er stor forskjell mellom ulike linsetyper, så det kan variere kor vanskelig det er å handtere linsene. Men eg har brukt linser i 35 år, så her går det på autopilot, treng verken speil eller anna for å trykke på meg linser. Og det går fort! Første dagane var det litt vanskelig, så då trengte eg litt ekstra tid om morgenen.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #23 Skrevet 9. mars 2022 I starten tullet jeg mye,både med å få de på plass samt klare å få de av igjen. Holdt på en halvtime ekstra på morgenen da alt var så uvant. Etter en uke så bruker du 20 sek, man kommer fort inn i det. Anonymkode: 3c6fc...723
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #24 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dee tynneste og/eller billigste linsene er mye vanskeligere å få på. Nå bruker jeg svindyre progressive linser, og de er lette å få på og blir heller ikke så fort tørre. Jeg anbefaler linser, uansett type, av god kvalitet. Anonymkode: db4c0...00f Er det Dailies total plus du bruker? Anonymkode: 07e52...daf
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #25 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det Dailies total plus du bruker? Anonymkode: 07e52...daf total 1** Anonymkode: 07e52...daf
Gjest MuggenKanari Skrevet 9. mars 2022 #26 Skrevet 9. mars 2022 Begynte med linser da jeg var 12, hadde kontaktlinsetilpassing hos optiker og på den timen øvde jeg på å ta de ut og sette de inn. Så klønte aldri med å finne ut av det på egenhånd. Tar to sekunder å sette de inn og et sekund og ta de ut. En gang satte den ene seg fast bak øyet langt oppi øyelokket, da tok det 7 timer og en akuttime hos legen for å få den ut.
Gjest AprilRyan Skrevet 9. mars 2022 #27 Skrevet 9. mars 2022 I begynnelsen var det litt vanskelig og ubehagelig fordi jeg lukket øynene hver gang jeg nærmet meg øyet med linsen. Husker ikke hvor lang tid jeg brukte i begynnelsen siden det er mange år siden, men det var en stund der jeg knotet noe voldsomt med det. Gjerne mistet linsen og måtte rense den eller ødela linsen og måtte ta ny. Ble litt banning og irritasjon da, men det går seg til når man blir vant til at noe skal inn på øyet
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #28 Skrevet 9. mars 2022 MuggenKanari skrev (1 minutt siden): Begynte med linser da jeg var 12, hadde kontaktlinsetilpassing hos optiker og på den timen øvde jeg på å ta de ut og sette de inn. Så klønte aldri med å finne ut av det på egenhånd. Tar to sekunder å sette de inn og et sekund og ta de ut. En gang satte den ene seg fast bak øyet langt oppi øyelokket, da tok det 7 timer og en akuttime hos legen for å få den ut. De sier jo at det er en myte at det skal gå an...?? Anonymkode: 07e52...daf
Gjest MuggenKanari Skrevet 9. mars 2022 #29 Skrevet 9. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De sier jo at det er en myte at det skal gå an...?? Anonymkode: 07e52...daf Nei det er det ikke. Kanskje myten er at den ikke kan forsvinne bak øyet. Ser nå jeg skrev bak øyet I forrige post. Mente ikke helt bak inn mot hjernen! Den forsvant "bak" helt oppi. Endret 9. mars 2022 av MuggenKanari
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #30 Skrevet 9. mars 2022 MuggenKanari skrev (1 minutt siden): Nei det er det ikke. Kanskje myten er at den ikke kan forsvinne bak øyet. Nå ble jeg nesten redd for å få dette til selv... Hvordan klarte du det og hva kan jeg gjøre for å unngå det? Anonymkode: 07e52...daf
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #31 Skrevet 9. mars 2022 AprilRyan skrev (11 minutter siden): Husker ikke hvor lang tid jeg brukte i begynnelsen siden det er mange år siden, men det var en stund der jeg knotet noe voldsomt med det Snakker vi måneder? 😅 Anonymkode: 8df16...e6d
Gjest MuggenKanari Skrevet 9. mars 2022 #32 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå ble jeg nesten redd for å få dette til selv... Hvordan klarte du det og hva kan jeg gjøre for å unngå det? Anonymkode: 07e52...daf Jeg sov med kontaktlinser som ikke skulle soves med sånn at de ble tørre og ikke holdt seg glatt og slimete
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #33 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): total 1** Anonymkode: 07e52...daf Ja. Anonymkode: db4c0...00f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #34 Skrevet 9. mars 2022 MuggenKanari skrev (4 minutter siden): Jeg sov med kontaktlinser som ikke skulle soves med sånn at de ble tørre og ikke holdt seg glatt og slimete Det forklarer ja. Da skal jeg passe på å aldri gjøre det! Har tatt en to timers powernap en gang med linsene på, men det gikk fint. Anonymkode: 07e52...daf
Gjest AprilRyan Skrevet 9. mars 2022 #35 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Snakker vi måneder? 😅 Anonymkode: 8df16...e6d Hehe, nei, kanskje noen uker før det gikk seg mer og mer til. Jeg har forresten satt linsen fast bak øyet flere ganger, men har alltid klart å få den ut igjen ved å massere øyet sånn at linsen kommer frem igjen. Så det går nok stort sett bra om man er uheldig og gjør det.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #36 Skrevet 9. mars 2022 Lærte teknikken fort, og med tiden så tar det nå toppen ett minutt før linsene er på plass. Bruker dagslinser Anonymkode: 8dd5f...c84
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #37 Skrevet 10. mars 2022 Jeg brukte noen uker, men da var hovedproblemet amatørmessig håndklebruk Tips: ikke tørk hendene på et relativt nytt håndkle... Da får du masse smålo på hendene, som klistrer seg til linsene, og det gjør dritvondt på øyet.. Så tørk hendene på et godt brukt håndkle (helst tørketromlet), som da loer mye mindre. Ellers er det helt uproblematisk. Be dem i butikken om å vise deg både hvordan du setter dem inn, og tar dem av. Anonymkode: 48e90...7e1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #38 Skrevet 10. mars 2022 Det tar ikke lange tida å lære seg å ta linsene av og på. Klipp neglene kort til du har dreisen. Anonymkode: c195a...614
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #39 Skrevet 10. mars 2022 Jeg brukte noen uker på å få inn teknikken og noen måneder på å bli trygg. Skal nevnes at jeg er blind uten noen form for linser eller briller (altså faktisk blind etter WHOs definisjon, haha) og må føle meg frem når jeg skal ta dem på, så jeg brukte nok mye lengre tid enn det som er vanlig når man får litt hjelp av synet til å ta dem inn og ut. I starten foretrakk jeg å "poppe" dem ut, men etter hvert gikk jeg over til å dra dem til siden og plukke dem ut. Anonymkode: ec993...22f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #40 Skrevet 10. mars 2022 tar meg mindre enn 1 min. Dog har jeg hatt det i over 15 år. Men du jeg brukte 2 timer på å få det inn i øyet mitt første gangen, så brukte jeg omslag 3 timer på å få den ut. Men jeg var redd da skal det sies. Det tok tid å tilpasse meg til å "ta" på mitt eget øye. Tro meg, du får de inn, og du får de ut. De påfallende dagene gikk det fortere å fortere. Men det tar tid og øvelse før det ikke tar så mye lengre tid. Du vil kjenne de mer i starten, det er normalt. Det er noe nytt som er i øyet ditt, og du er ikke vant til å ha noe i øyet ditt. Men dette vil du fort bli vant til Masse lykke til med linser Det blir overraskende fort bedre Anonymkode: ecc0b...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå