AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Skal få dem til uka, og gruer meg veldig Synes det ser så vanskelig ut. Brukte dere flere mnd på og bli vant med og sette dem inn? Anonymkode: 8df16...e6d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Nei, tok et par dager før jeg ble vant til det. Det er mye lettere enn du forestiller deg. Anonymkode: bc2e4...56f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Nei, det ble jeg vant til i løpet av noen få dager. Anonymkode: fb4a7...03e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, tok et par dager før jeg ble vant til det. Det er mye lettere enn du forestiller deg. Anonymkode: bc2e4...56f Synes det ser så sykt vanskelig ut.. Så fort jeg bare nærmer meg fingrene ved øynene, så lukkes de jo igjen. Anonymkode: 8df16...e6d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det ble jeg vant til i løpet av noen få dager. Anonymkode: fb4a7...03e Var det så lett altså? Ikke vanskelig og holde øyet oppe da? Anonymkode: 8df16...e6d
Pølsevann Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 Ta de på inkl grundig håndvask tar vel 30-60 sekunder. Ta de av 1 sekund per linse.
WilhelmineAmalie Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 Du lærer deg teknikker du trives med ganske fort etter å ha prøvd litt😊
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var det så lett altså? Ikke vanskelig og holde øyet oppe da? Anonymkode: 8df16...e6d Nei, man bruker jo fingrene til å holde å holde øyet åpent og få god nok «plass» til å smette inn linsa… Optikeren din kommer til å vise/forklare teknikken. Det er jo utrolig mange som bruker linser, og vi hadde nok ikke giddet om det var så vanskelig å lære seg eller få til. Anonymkode: fb4a7...03e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 Syntes selv det var dritvanskelig og brukte flere uker på å bli vant til det. Da satt jeg faktisk gjerne i ca. 1 time hver gang jeg skulle få de på. Lettere å ta de av syntes jeg. Nå gjør jeg hele prosessen på et par minutter. Anonymkode: 07e52...daf
Judy Grimes Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 Første gang jeg skulle gjøre det, tok det en evighet. Men når jeg først hadde erfart at det ikke er farlig å ta på øyet, så gikk det greit. Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tok før jeg ble skikkelig vant til det, men jeg brukte aldri igjen like lang tid som den første gangen. Før jeg gjorde det selv for første gang, satte optikeren dem inn for meg. Og det husker jeg tok så lang tid og var så vanskelig at han ble synlig irritert... Jeg hadde rett og slett en voldsom aversjon mot å få ting inn på øyet. Men det gikk fort over, heldigvis.
blåtimen Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Syntes selv det var dritvanskelig og brukte flere uker på å bli vant til det. Da satt jeg faktisk gjerne i ca. 1 time hver gang jeg skulle få de på. Lettere å ta de av syntes jeg. Nå gjør jeg hele prosessen på et par minutter. Anonymkode: 07e52...daf Samme her, jeg sleit veldig i starten. Har dog veldig små øyer, tror noen sliter mer enn andre pga det. Men veldig verdt å ta den jobben, linser er en helt ny verden!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 Det gikk ganske kjapt å bli vant. I starten brukte jeg ene handa på å holde oppe øyet og den andre på å putte inn linsa. Men nå klarer jeg å putte på linsa uten å fysisk holde øyet åpent. Bruker kanskje 30 sek på å ta dem i, og maks 5 på å ta ut (tar dem ut samtidig, med hver sin hånd). Anonymkode: fe8eb...dc3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #13 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Syntes selv det var dritvanskelig og brukte flere uker på å bli vant til det. Da satt jeg faktisk gjerne i ca. 1 time hver gang jeg skulle få de på. Lettere å ta de av syntes jeg. Nå gjør jeg hele prosessen på et par minutter. Anonymkode: 07e52...daf Dæven! Men du klarte ikke og ha på linser den første uka altså? Anonymkode: 8df16...e6d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 blåtimen skrev (19 minutter siden): Samme her, jeg sleit veldig i starten. Har dog veldig små øyer, tror noen sliter mer enn andre pga det. Men veldig verdt å ta den jobben, linser er en helt ny verden! Ja, jeg har litt små øyne selv vil jeg tørre å påstå. Sleit veldig med å holde dem oppe i det hele tatt, ville bare knipe igjen. Så tror jeg at jeg hadde en slags fobi mot å ta på mitt eget øye, føltes bare ekkelt ut. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dæven! Men du klarte ikke og ha på linser den første uka altså? Anonymkode: 8df16...e6d Jeg er en som bruker linser stort sett bare når jeg er i aktivitet eller i settinger der briller kan være litt stress å forholde seg til. Så det gikk jo flere dager mellom hver gang jeg skulle ha på linsene, og da fikk jeg jo ikke mengdetrening akkurat. De dagene jeg skulle ha de på sørget jeg for å ha veldig god tid til å gjøre det. Så jeg fikk dem på hver gang, men det tok bare dritlang tid. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det gikk ganske kjapt å bli vant. I starten brukte jeg ene handa på å holde oppe øyet og den andre på å putte inn linsa. Men nå klarer jeg å putte på linsa uten å fysisk holde øyet åpent. Bruker kanskje 30 sek på å ta dem i, og maks 5 på å ta ut (tar dem ut samtidig, med hver sin hånd). Anonymkode: fe8eb...dc3 Du må være veldig flink med fingrene da... Klarer bare å bruke høyrehånda. Anonymkode: 07e52...daf
applestories Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 Har brukt linser i 23 år, og husker jeg brukte veldig, veldig lang tid på å få de av første gang hos optikeren. Det gikk seg fort til og jeg kan ikke huske å ha hatt noen egentlige problemer. Tar vel et sekund per linse, pluss håndvask og å fylle linseetuiet. De første året brukte jeg dagslinser, de er tynnere enn månedslinser som jeg stort sett har brukt siden.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #16 Skrevet 9. mars 2022 applestories skrev (10 minutter siden): Har brukt linser i 23 år, og husker jeg brukte veldig, veldig lang tid på å få de av første gang hos optikeren. Det gikk seg fort til og jeg kan ikke huske å ha hatt noen egentlige problemer. Tar vel et sekund per linse, pluss håndvask og å fylle linseetuiet. De første året brukte jeg dagslinser, de er tynnere enn månedslinser som jeg stort sett har brukt siden. Ahh. Brukte du flere uker på og sette dem inn og? Første gangen 😅 Anonymkode: 8df16...e6d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #17 Skrevet 9. mars 2022 Var litt ekkelt de første gangen, men så blir det veldig normalt etter noen uker, jeg brukte månedslinser som er litt tykkere, så de var lett og få på plass, og få ut igjen. Nå bruker jeg ukeslinser som også er greie å få av å på, har aldri prøvd engangslisens. Anonymkode: 1ace3...4de
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #18 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Var litt ekkelt de første gangen, men så blir det veldig normalt etter noen uker, jeg brukte månedslinser som er litt tykkere, så de var lett og få på plass, og få ut igjen. Nå bruker jeg ukeslinser som også er greie å få av å på, har aldri prøvd engangslisens. Anonymkode: 1ace3...4de Sover du med linsene? 😊 Anonymkode: 8df16...e6d
applestories Skrevet 9. mars 2022 #19 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ahh. Brukte du flere uker på og sette dem inn og? Første gangen 😅 Anonymkode: 8df16...e6d Nei, det tror jeg gikk fint, det var å "pirke" dem ut jeg ikke fikk til i starten. 😋 Mye lettere med tykkere linser!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #20 Skrevet 9. mars 2022 applestories skrev (1 time siden): Nei, det tror jeg gikk fint, det var å "pirke" dem ut jeg ikke fikk til i starten. 😋 Mye lettere med tykkere linser! Det forklarer hvorfor jeg slet så sykt mye med dagslinsene. De er tynne, og av den typen jeg har er de ekstra tynne. Har prøvd noen andre dagslinser som er litt tykkere, og det var mye bedre. Anonymkode: 07e52...daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå