Gå til innhold

Dårlig syn. Er svimmelhet/vanskelig og konsentrere seg et symptom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen med dårlig syn her opplevd svimmelhet/vanskelig og konsentrere seg?

Ikke en vanlig svimmelhet, mer det at jeg ikke klarer og fokusere ordentlig.

Anonymkode: 6e141...ced

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Noen med dårlig syn her opplevd svimmelhet/vanskelig og konsentrere seg?

Ikke en vanlig svimmelhet, mer det at jeg ikke klarer og fokusere ordentlig.

Har bestilt optiker time til uka.

Synet mitt er litt dårlig når jeg ser på avstand, klarer ikke og lese små skrift på tven feks. Men lurer på om svimmelhet/konsetreringsvansker også kan være et av symptomene itilegg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har bestilt optiker time til uka.

Synet mitt er litt dårlig når jeg ser på avstand, klarer ikke og lese små skrift på tven feks. Men lurer på om svimmelhet/konsetreringsvansker også kan være et av symptomene itilegg?

Tror det er vanlig ja. Sliter selv med tørre øyne, og jeg har det sånn jeg også.

Anonymkode: 6128c...932

AnonymBruker
Skrevet

Ja og det første man da sjekker ved slike symptomer er synet så får du se hvordan ting blir når du får resultatet der og briller men hvis det forverrer seg så tar du en tur til legen.

Anonymkode: ac422...ae9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror det er vanlig ja. Sliter selv med tørre øyne, og jeg har det sånn jeg også.

Du klarer ikke og konsentrre deg? Har du tørre øyne?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du klarer ikke og konsentrre deg? Har du tørre øyne?

Ja, synet mitt er helt sånn rart, og alt kan liksom flyte litt. Så da blir det vanskelig å skulle fokusere med øynene. Må ofte stå å myse lenge på butikken før jeg ser det jeg skal ha f.eks, enda jeg vet akkurat hva jeg ser etter.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke er vanlig. Jeg gikk med dårlig syn i flere år, nærsynt, men var aldri svimmel eller ukonsentrert pga det. Symptomene kan være en sammenheng, men tror ikke det skyldes synet. Hvis du ikke har vært hos lege pga dette er det kanskje greit å ta en sjekk. 

Anonymkode: 8495f...796

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke er vanlig. Jeg gikk med dårlig syn i flere år, nærsynt, men var aldri svimmel eller ukonsentrert pga det. Symptomene kan være en sammenheng, men tror ikke det skyldes synet. Hvis du ikke har vært hos lege pga dette er det kanskje greit å ta en sjekk. 

Så du kunne konsentrere deg fullt, med dårlig syn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ekstremt vanlig. Tror du alle med dårlig syn bare har dårlig syn som et symptom?

4. Du mister lett fokus

Er det anstrengende for øynene dine å fokusere på ett objekt? Hos de med dårlig syn kan synet lett bli uskarpt, noe som kalles samsynproblematikk. Synsfeltet og objekter i omgivelsene blir da uklart. Man kan bli nødt til å blinke for å få øynene til å kunne fokusere igjen. Flere ulike synsfeil kan lede til problemer med å holde skarpt fokus, blant annet langsynthet og astigmatisme.

Jeg hadde ekstreme problemer med og konsentrere meg på skolen, og orke og lese. Det var synet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...