AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Min kollega kommer ca 15 minutter for seint hver dag på jobb. Grunnen er at han ikke har råd å kjøre bil, så må ta kollektivt. Disse 15 minuttene hver dag jobber han ikke senere. Drar hjem til vanlig tid. Vi har ikke fleksitid Anonymkode: aca6c...777
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Det er jo greit hvis sjefen sier det er greit? Jeg antar at de to har en spesialavtale der han får denne tilretteleggingen? Og da er det strengt tatt noe dere andre ikke har noe særlig med. Anonymkode: ee73d...520 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Det er ikke greit med mindre det foreligger en særavtale som alle vet om på det. Det er også forskjellsbehandling. Anonymkode: d3a70...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er ikke greit med mindre det foreligger en særavtale som alle vet om på det. Det er også forskjellsbehandling. Anonymkode: d3a70...c4a Alle har ikke krav på å vite om særavtale mellom arbeidsgiver og en arbeidstaker. Hva arbeidsgiver tillater er opp til arbeidsgiver. Det finnes haugevis av individuelle avtaler i arbeidslivet. Anonymkode: f2d28...7ff 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 Det er ikke greit uten videre. Med mindre den ansatte har gjort en avtale om noe annet skal man møte presis, og her betyr det å ta en tidligere buss. Anonymkode: 5a73c...3df 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 Tja..da min eldste var liten og vi var avhengige av buss kom jeg hver dag 10 min for sent pga åpningstid i bhg og slikt. Min sjef hadde godtatt det- de jeg jobbet mest med var informert- de andre ikke. Urettferdig? Javel. Jeg måtte aldri jobbe det inn- men var alltid første mann å trø til om det trengtes og sa sjeldent nei. Anonymkode: 78659...b97
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke greit med mindre det foreligger en særavtale som alle vet om på det. Det er også forskjellsbehandling. Anonymkode: d3a70...c4a Forskjellsbehandling foregår hele tiden i arbeidslivet. Folk har ulik lønn, ulike kontrakter, ulike tilrettelegginger og ulike særavtaler. Man har heller ikke krav på å vite om alle avtaler andre har. Kanskje en gang er det du som trenger noe ekstra, og får en «gode»? Tenker man skal være raus og ellers overlate slikt til sjefen. Sjefen VET vel at den ansatte kommer sent, og hadde sjefen synes det var et problem - så hadde vel sjefen gjort noe med det. Anonymkode: ee73d...520 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå