Gå til innhold

34 og gravid på ny 13år etter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et vondt brudd vil jeg inderlig ha en ny mann og få et siste barn /tvillinger. Men er jeg for gammel til å starte på ny? Bør jeg droppe det? Jeg har to herlige barn med eksen der eldste er 13 og minste er 7. 

Ser ikke for meg noe nå. Men om ett år kan på denne tiden ha mage for alt jeg vet. 

Anonymkode: ce6db...732

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter et vondt brudd vil jeg inderlig ha en ny mann og få et siste barn /tvillinger. Men er jeg for gammel til å starte på ny? Bør jeg droppe det? Jeg har to herlige barn med eksen der eldste er 13 og minste er 7. 

Ser ikke for meg noe nå. Men om ett år kan på denne tiden ha mage for alt jeg vet. 

Skriver tvillinger fordi det ofte blir det når man kun ønsker seg ett barn. Her er det ett fett, tvillinger eller ett barn. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det, og det fungerte bra.  

Men du sier at du ikke har en mann nå men at du kanskje har mage om ett år? Hvis du skal involvere deg med en ny mann, la barna bli kjent med han, flytte sammen osv, så må du bruke betydelig mer tid enn hva du har sett for deg.

Det er ikke rettferdig eller greit ovenfor de barna du har fra før at du hopper rett inn i et forhold for så å bli gravid like etterpå. Det er direkte uansvarlig. Tenk på hva som er best for de to du har fra før. 

Anonymkode: f92ad...943

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

34 er ikke for gammelt, men vær også forberedt på trillinger 😅😂 (du nevner bare 1 eller 2 barn, da kommer det kanskje 3 stk)

Noen jeg kjenner fikk nettopp nr 2, 40 år gammel, 15 år etter første barnet.

Det er ikke for sent når man er 34.

Anonymkode: 9cf8f...1fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har gjort det, og det fungerte bra.  

Men du sier at du ikke har en mann nå men at du kanskje har mage om ett år? Hvis du skal involvere deg med en ny mann, la barna bli kjent med han, flytte sammen osv, så må du bruke betydelig mer tid enn hva du har sett for deg.

Det er ikke rettferdig eller greit ovenfor de barna du har fra før at du hopper rett inn i et forhold for så å bli gravid like etterpå. Det er direkte uansvarlig. Tenk på hva som er best for de to du har fra før. 

Sant det da. Føler nok bare jeg har litt hastverk. Ble gravid første gang som 20åring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

34 er ikke for gammelt, men vær også forberedt på trillinger 😅😂 (du nevner bare 1 eller 2 barn, da kommer det kanskje 3 stk)

Noen jeg kjenner fikk nettopp nr 2, 40 år gammel, 15 år etter første barnet.

Det er ikke for sent når man er 34.

Anonymkode: 9cf8f...1fa

😂 Vet du hva? Jeg sier bare velkommen skal dere være. Boetsett fra av engstelse ville det vært glede.  Elsker små barn, derfor jeg ble tidlig mamma også, sa fra jeg var liten jente at jeg skulke få mange barn.

Er så velsignet med mine og kjenner jeg ikke er ferdig. Virkelig. TS

AnonymBruker
Skrevet

I min krets er 34 ungt, særlig om du ikke et førstegangsfødende! Mange 36-38-åringer som får første her. 

Anonymkode: 617cc...e44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Sant det da. Føler nok bare jeg har litt hastverk. Ble gravid første gang som 20åring. 

Jeg vil tro at barna dine ikke har hastverk. Med tanke på at de har vært gjennom et vanskelig samlivsbrudd, så bør du nok prioritere deres ve og vel de første årene til de har funnet seg til rette i ny livssituasjon. De har det nok vanskeligere enn deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil tro at barna dine ikke har hastverk. Med tanke på at de har vært gjennom et vanskelig samlivsbrudd, så bør du nok prioritere deres ve og vel de første årene til de har funnet seg til rette i ny livssituasjon. De har det nok vanskeligere enn deg.

Takk for råd. 

Ja nå til dags er nok ikke 34 gammelt. Men jeg må finne meg en mann først da og en som vil ha et barn eller to.  

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres utrolig egoistisk ut. Hadde aldri gjort noe slikt mot barna mine.

Anonymkode: aa1f4...fd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

hva er problemer med å få barn ved 34? 

Jeg fikk mitt første ved 33. 

Anonymkode: 44ab2...fe7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes det høres utrolig egoistisk ut. Hadde aldri gjort noe slikt mot barna mine.

Anonymkode: aa1f4...fd3

Hva, utdyp deg...Egoistisk? Barna mine har ikke vondt av at vi skaper et nytt liv sammen, at barna får flere søsken? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nettopp barn nr 3, har en på 16 og en på 13 fra tidligere forhold. Jeg og far til yngste barnet er gift og har vært sammen i over 8 år, og gjett hva.. han forlot meg under svangerskapet. Så nå er jeg plutselig separert og alene med nyfødt baby i en alder av 35 år. Heldigvis har jeg to store, flinke barn fra før, og denne lille nye babyen er en velsignelse for oss tre💙 

Så, du har ingen garanti for noe. Du kommer ikke til å angre på nytt barn, det beriker ditt og dine barns liv. Selvsagt en fordel å ha en mann som du har kjent en stund først, men se på meg, det hadde ingen betydning gitt 🤷🏻‍♀️ 

Vi klarer oss godt da, veldig synd for barnefar som går glipp av det aller største i livet.

Anonymkode: 2513e...956

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

34 er ikke for sent, da ville jeg tenkt mer om jeg har lyst til å «starte på ny» når barna har blitt såpass store. Ville ikke latt alderen stoppet meg.

Anonymkode: de658...703

AnonymBruker
Skrevet

34 er ikke for sent. Men jeg personlig hadde aldri giddet å få en attpåkladd. Nyt livet nå som du har større barn. Orker du virkelig babytiden igjen? Og å begynne på nytt? 

Anonymkode: 44e81...890

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skriver tvillinger fordi det ofte blir det når man kun ønsker seg ett barn. Her er det ett fett, tvillinger eller ett barn. TS

😆 Hva slags teori er det?? Det er ikke slik at det ofte blir tvillinger fordi man har ønsket seg ett barn 😄

Anonymkode: 3c150...a93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😆 Hva slags teori er det?? Det er ikke slik at det ofte blir tvillinger fordi man har ønsket seg ett barn 😄

Anonymkode: 3c150...a93

Nei men sjansen for tvillinger øker med alderen. Mange vil ha et barnni siste liten, men da ble det visst to. ;)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40, gravid med nr 3. Eldste vil være 14 når minste blir født, storesøster vil være 12....

Anonymkode: dc3c4...f53

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...