Gå til innhold

Jobber du med noe annet enn hva du er utdannet i?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Jeg er sykepleier, og har nå fått et tilbud om å bli butikkleder i kjedebutikk.

jeg ønsker å ta tilbudet da jeg føler det er en mulighet jeg har akkurat nå. jeg har bestandig jobbet i klesbutikk/parfymerri som ekstrahjelp. tok altså sykepleierutdanning da jeg ville prøve noe annet...og nå viser det seg at det mest sannsynlig er det jeg kommer til å drive med i fremtiden likevel...

men går å plager meg med at jeg har tatt en utdannelse som jeg ikke kommer til å få bruk for, hvorfor tok jeg ikke noe annet...osv...

er det noen her ute som vil dele erfaringer med meg?

evt andre sykepleiere som har skiftet beite som trives med det?

eller andre som ikke jobber med det de er utdannet som, og som synes det er greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være du finner ut at du har lyst å være sykepleier likevel om 5 år feks! Og da er det greitt!

Viktigste er å gjøre det man trives best med, så hvis du har fått et tilbud nå du ikke kan si nei til, så ville jeg gått for det!

Man velger jo gjerne utdannelsen sin på veldig tynt grunnlag, og mange ville nok valgt anderledes hvis man gjorde valget senere.

Sykepleier er jo uansett en utdanning som der det alltid vil være bruk for folk, og man kan vel også klare seg fint i jobben selv om det er noen år man ikke jobber med akkuratt det1

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg er utdannet radiograf, men jobbet ikke som det mer enn to og et halvt år før jeg byttet beite totalt. Har aldri angret.

Skrevet

Jeg har 3-årig utdanning som ingeniør, men har likevel jobbet i 2 år som butikksjef i en klesbutikk (jeg også)!

Nå jobber jeg i en kommune og tjener 350.000,- så klart, lønna er bedre nå.

Skrevet

Takker for svar!!

Godt å høre at det er andre i samme situasjon:)

du som var utdannet ingeniør; har du tatt nå ekstra utdanning etter du begynte som butikksjef?

Hva var det som gjorde at du begynte i butikk istedet?

Skrevet

hehe,

leste vist litt kjapt isted...

ser at du jobber i kommunen nå ja, som ingeniør eller?

sorry at jeg maser så fælt, men litt kjekt å vite hvordan andre tenker...og gjør:)

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg burde kanskje ikke blande meg, har ikke noen spesiell utdannelse. Men det som slår meg når jeg leser spørsmålet ditt er at det ville være synd om noen år på høyskole skulle bestemme at du skulle være i et yrke du bare er sånn halvveis fornøyd med resten av livet, om du kan velge noe du blir veldig fornøyd med!

Jeg ville tatt imot sjansen, for jeg har erfaring med at man angrer mer på det man ikke prøver enn på det man prøver! Lykke til. ;)

Skrevet

jeg er utdannet barneverspedagog men jobber i barnehage som avd.leder. er jo litt relevant da.

Skrevet

ja, det er slik jeg også føler det, man må jo ta de muligheter som dukker opp, uavhengig av hvilken utdannelse man har tatt. Grunnen til at jeg har tenkt på dette mye er vel at jeg er ganske ny som sykepleier, og den tiden jeg har jobbet som det har jeg likt meg godt i jobben(1 år) og jeg tror nok jeg ville trivdes i den rollen videre også..... det å jobbe som butikkleder i klesbutikk er jo noe helt annet igjen, vil trives godt med det, og hvis jeg ikke gjør det nå vil jeg nok angre meg... og er det det kan jeg gå tilbake i sykepleien senere....:)

hmmm, ikke bare bare å ta valg iforhold til hva man skal jobbe med.....eller hva?

da vi nettopp er blitt foreldre, tenker jeg også på turnus jobbinga i sykepleie, noe jeg slipper i butikk:)arbeidstidene er jo mere familievennlige, samtidi som det nok blir mye mere jobbing som butikkleder....

nei gur hvor jeg jatter, sikkert ikke noe interesant for noen dette her....må bare få skrevet det ned...hehehe...

Jaja, lykke til alle sammen, i yrkesvalg dere foretar dere!!

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jer er utdannet omsorgsarbeider og hsr jobbet som det noen år, men nå har jeg

gått over til butikk, og det er det jeg ønsker å satse på videre, foreløpig tar jeg litt ekstravakter i kommunen ennå, for å spe på lønna litt :) Har ikke angret på at jeg sa opp stillingen min i kommunen:)

Skrevet

Hei!

Er utdannet lærer, men jobber som prosjektleder i byggebransjen.

Hovedsaken er vel at du trives med det du gjør! Og du kan jo gå tilbake til det opprinnelige hvis du finner ut at valget var feil...

Skrevet

Er utdannet tannhelsesekretær, men jobber i butikk ved siden av skolen

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg ser at denne tråden er gammel, men jeg synes det er kjekt å vite fra andre om de jobber med noe annet en det de er utdannet som:) Jeg har studert i 5 år, dillet mye og har da to bachelorutdanninger i "svadafag" som mange vil kalle det. Planen min var å jobbe ett år i butikk også ta master i noe mer spesifikt, men så var jeg så heldig med å få en kremjobb på en flott interiørbutikk, full ansinitet og med ansvar. Jeg ble så overrasket over det å få fulltidsjobb! Jeg føler jeg er vedig heldig!Men så tenker jeg også om det blir dumt å vente ett par år før man jobber med noe innenfor utdanningen? Føler det er viktig å fortsatt være ung når man liksom begynner å jobbe "ordentlig"... Jeg er 27år nå..

Anonym poster: a78eee2f49bff4650b5916adcb78f5f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...