Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer dette? Er det begrenset hvor mange som får bruke hans sæd eller kan dette bety at det finnes hundrevis av barn som er hans der ute? 

Anonymkode: b47e6...b95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan fungerer dette? Er det begrenset hvor mange som får bruke hans sæd eller kan dette bety at det finnes hundrevis av barn som er hans der ute? 

Nei

Anonymkode: 97bbc...1be

AnonymBruker
Skrevet

Sæddonor i Norge? Ja da er det begrensinger.

Anonymkode: 59ab0...cb7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er i Norge, mener jeg begrensningen er på at en donor ikke kan benyttes til flere enn seks familier. Var i hvert fall det i "gamle dager" (for ti-tolv år siden). Kan være flere barn enn seks, men kun om noen av dem er med samme foreldre. Det er også svært uvanlig at man får flere enn to barn med donor i en familie, siden det er det den offentlige hjelpen begrenser seg til. Så si maks tolv barn, da. 

Anonymkode: 0d3dc...34d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I Norge kan en donor gi 8 barn eller noe i den gata. Jeg og mannen har måttet få hjelp av sæddonor så vi takker for at noen vil gjøre dine så fint for noen. Jeg har verdens flotteste gutt i arnene nå ❤️

Anonymkode: 9db61...257

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser det står inntil 6 familier. På klinikken vi brukte oppga de antall barn som jeg mente var 7 eller 8. 

Anonymkode: 9db61...257

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom det er i Norge, mener jeg begrensningen er på at en donor ikke kan benyttes til flere enn seks familier. Var i hvert fall det i "gamle dager" (for ti-tolv år siden). Kan være flere barn enn seks, men kun om noen av dem er med samme foreldre. Det er også svært uvanlig at man får flere enn to barn med donor i en familie, siden det er det den offentlige hjelpen begrenser seg til. Så si maks tolv barn, da. 

Anonymkode: 0d3dc...34d

Det er fremdeles slik.

Dersom han godkjenner det kan sæden også bli brukt til noen familier i utlandet, siden det er ønskelig at man utveksler sæd på tvers av landegrenser. Jeg vet ikke hva begrensningene er på dette.

Min mann er sæddonor, og jeg synes det er fint. Det er så lite innsats som skal til, og det betyr så mye for noen andre.

Anonymkode: b6bad...8fa

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...