Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror du barnet blir mørke i fargen ? Utrolig fin kombinasjon. 

Chilenske faren er lysebrun i huden, mørke øyne og svart hår. 

Anonymkode: d5d2c...012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med stor sannsynlighet kan barnet få mørke trekk etter far. Men det trenger ikke bli sånn. Her har far brune øyne, mørkt hår og mer farge enn meg. Jeg har rødt hår, blå øyne og helt hvit hud. Barnet vårt er blond med blå øyne, ellers lik sin far på en prikk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ingenting om.

Jeg kjenner ganske mange chilensk-norske familier. Barna er alt fra semiblonde og grønnøyde til ganske mørke og med markante indianske trekk. Flertallet har svar hår og brune øyne, men slett ikke alle. Hudfarge varierer veldig. 

Anonymkode: 40c12...b2b

• Liker 4
Skrevet

Og hvilken relasjon har du til barnet? Er du mor? 

Syns det er drøyt å spekulere i hvor ‘mørkt’ barnet blir. Stakkars unge.

• Liker 3
Gjest Pommen
Skrevet

Broren min er helt lys blond, med blå øyne. Eksen hans var halvt indisk, med mørkebrunt hår og brune øyne. Niesen min ble gylden-tan i huden, knallblå øyne, og lysebrunt hår! Altså akkurat midt i mellom.

Men som de over her skriver, barnet kan få alt fra far sin mørke farge og trekk, til kun mor sine lyse trekk, en blanding, eller midt i mellom.. umulig å si på forhånd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det tror jeg ingenting om.

Jeg kjenner ganske mange chilensk-norske familier. Barna er alt fra semiblonde og grønnøyde til ganske mørke og med markante indianske trekk. Flertallet har svar hår og brune øyne, men slett ikke alle. Hudfarge varierer veldig. 

Kjempe fin kombinasjon da. Grønne øyne er typisk. Svarte vipper. 

Han har mørkebrune øyne mens jeg har blå krystall med mørkeblå ring rundt iris

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligheten er høy for at også du synes ungen din er fin uansett, altså.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Vinterjenta skrev (12 minutter siden):

Og hvilken relasjon har du til barnet? Er du mor? 

Syns det er drøyt å spekulere i hvor ‘mørkt’ barnet blir. Stakkars unge.

Er min egen. Av ren nyskjerrighet, alle er vel spente på hvordan barnet vil se ut. Får da være lov å ytre sine tanker om noe i denne verden. Ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sannsynligheten er høy for at også du synes ungen din er fin uansett, altså.

Ikke sagt annet❤

AnonymBruker
Skrevet

Blir vel brunt, brunt, brunt...

Anonymkode: ac65a...4ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva du mener med utrolig fin kombinasjon? Du har da ikke sett barnet enda.. Sær ting å si

Anonymkode: b57d9...2b1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor behov for å uttrykke dette? Det har da ingen betydning whatsoever. Og det er kun en subjektiv mening - ikke fakta :) 

Anonymkode: 59d98...bb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor behov for å uttrykke dette? Det har da ingen betydning whatsoever. Og det er kun en subjektiv mening - ikke fakta :) 

Anonymkode: 59d98...bb7

Hvis det ikke har noen betydning hvorfor i all verden legger du deg opp i det? Er det slik at når ens partner er av en annen etnisk opprinnelse så har man ikke lov til å undre seg over hvordan barnet kommer til å se ut? Er det bare der man har samme etnisk opprinnelse at man har lov til å tenke på hva slags hår, øyne og farge barnet kommer til å få. For du vet at selv om man er samme etnisitet så er ikke fargen lik...

Min subjektive mening er for øvrig og at når man mikser etnisiteter så blir utfallet som regel utrolig bra. Har et par venninner som har fått flere barn og de har noen som er veldig mørke, andre veldig lyse uansett så er de utrolig vakre barn som de ofte blir når man mikser.

Anonymkode: c524b...2b4

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis det ikke har noen betydning hvorfor i all verden legger du deg opp i det? Er det slik at når ens partner er av en annen etnisk opprinnelse så har man ikke lov til å undre seg over hvordan barnet kommer til å se ut? Er det bare der man har samme etnisk opprinnelse at man har lov til å tenke på hva slags hår, øyne og farge barnet kommer til å få. For du vet at selv om man er samme etnisitet så er ikke fargen lik...

Min subjektive mening er for øvrig og at når man mikser etnisiteter så blir utfallet som regel utrolig bra. Har et par venninner som har fått flere barn og de har noen som er veldig mørke, andre veldig lyse uansett så er de utrolig vakre barn som de ofte blir når man mikser.

Anonymkode: c524b...2b4

Takk som forstår. 

Virker som generelt blir fort krenket uansett hva. Husker mamma sa ved min første graviditet (for 13år siden) at hun selv hele tiden var spent på hvordan ungene ho sine ville se ut. Meg og min søster er helt i motsetning av hverandre i farger. Litt spennende å se hvem som får hva av hvem. Ts

Skrevet (endret)

Min blonde, blåøyde bror og hans sydamerikanske kone har fått en av hver fargemessig - eldste er så nordisk av utseende at man ikke skulle tro det var et snev av noe annet i ham. Mor fleipet om at hvis hun ikke hadde født ham selv, ville hun tvilt på om han var hennes... :fnise: 

Endret av Daria
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Umulig for oss å svare på. Vet om 2 afrikanere som fikk barn med hvit hud, blå øyne og lyseblondt hår, bestemoren til moren, var hvit. Ellers var det bare mørke i slekta.

Her så har både jeg og far mørke brunt hår, og ene barnet vårt er blond.

Anonymkode: a07d1...04c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk som forstår. 

Virker som generelt blir fort krenket uansett hva. Husker mamma sa ved min første graviditet (for 13år siden) at hun selv hele tiden var spent på hvordan ungene ho sine ville se ut. Meg og min søster er helt i motsetning av hverandre i farger. Litt spennende å se hvem som får hva av hvem. Ts

Jeg forstår ikke helt utseendefokuset. Er selv gravid, og er kun nysgjerrig på om ungen er frisk. Om han er billedskjønn eller ikke er jo helt underordnet, for meg vil han være den vakreste i verden, sammen med sin bror.

Anonymkode: 9af1e...f18

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har verdens vakreste sønn. Lange mørke øyenvipper, brungrønne øyne, trekk fra oss begge og en helt utrolig godhjertet tenåring. Blanding av farens trekk og mine. Jeg blond og blåøyd, han (portugesiek og norske aner) sorthåret og brunøyd. Var så spent før fødsel, ante ikke hvordan ha ville se ut pga av våre fysiske forskjeller, og ut kom det vakreste ❤️ og i tillegg den herlige personligheten.

Anonymkode: 4ceb7...bcc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mørkebrunt hår, mørke øyne, gyldenbrun hud, og mannen min er mørkeblond med hvit hud. Begge barna vår ble lyse i håret med lys hud.

Anonymkode: 21b45...37a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke helt utseendefokuset. Er selv gravid, og er kun nysgjerrig på om ungen er frisk. Om han er billedskjønn eller ikke er jo helt underordnet, for meg vil han være den vakreste i verden, sammen med sin bror.

Anonymkode: 9af1e...f18

Jeg forstår ikke at folk tolke det negativt om den gravide er nyskjerrig på hvordan det kommende barn vil se ut? Om du ikke har den nyskjerrigheten jeg har rundt det, hva så? Det er godt vi er forskjellige. Selfølgelig er det viktigste at barnet er frisk. Man kan jo tenke på hva barnet vil arve av genetiske trekk for det. ♡ ts

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...