Gå til innhold

Erfaring med kombimaskin?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonobilis
Skrevet (endret)

Noen her som har positive eller negative erfaringer med kombimaskin, altså vaskemaskin og tørketrommel i ett?

Vi har et relativt lite bad som i teorien får plass til både vaskemaskin og trommel oppå hverandre, men for å spare plass vurderer vi kombimaskin. Vi har klart oss uten tørketrommel i 10 år, men med gåen vaskemaskin lener vi litt mot kombi for å slippe å henge opp håndklær, sengetøy etc. i stua. 

Gitt at du har god nok plass og pris ikke er avgjørende, hadde du valgt (1) ny vaskemaskin, (2) ny vaskemaskin og ny tørketrommel, eller (3) kombimaskin? 

Endret av Anonobilis
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt alle tre alternativer og nummer 2 (ny vaskemaskin og tørketrommel) er definitivt å foretrekke.

Kombinasjonen jeg hadde (som jeg ikke husker navnet på) var helt forferdelig. Brukte en evighet på å tørke tøyet. Nå kan jeg sette på håndklær og sengetøy til vask, slenge i tørketrommelen etterpå mens jeg vasker vanlig tøy som skal henges opp. Alt går som smurt og jeg ligger aldri bakpå med klesvasken lenger.

Anonymkode: 458bf...79c

AnonymBruker
Skrevet

Nr 2, helt klart. 

Den største ulempen med kombi er jo at man ikke får kjørt begge samtidig. Man kan ikke sette på en ny vaskemaskin mens trommelen kan gå. Kanskje ikke et problem for deg, om du ikke vasker klær så ofte, men når man har unger i hus er det uaktuelt med kombi. 

Det er som regel også mindre kapasitet i en kombi enn separate enheter. 

Anonymkode: 883f9...cd9

Skrevet

Har nylig kjøpt kombinasjon og opplever ikke at den tørker klærne godt på kombiprogram. Den er veldig fin om man først bruker vaskeprogram og tørk 🙂 Ellers er det godt å ha for å tørke utetøy 🙂

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nr 2, helt klart. 

Den største ulempen med kombi er jo at man ikke får kjørt begge samtidig. Man kan ikke sette på en ny vaskemaskin mens trommelen kan gå. Kanskje ikke et problem for deg, om du ikke vasker klær så ofte, men når man har unger i hus er det uaktuelt med kombi. 

Det er som regel også mindre kapasitet i en kombi enn separate enheter. 

Anonymkode: 883f9...cd9

Vi er to personer uten barn. Kjører cirka 2-3 maskiner i uka.

Anonymkode: fb30a...251

AnonymBruker
Skrevet

Vi ( 2 stk) hadde og likte det igrunn ikke.

Får ikke kjørt to maskiner,  og tørkingen luktet varm gummipakning fra døra. Tok også veldig lang tid å tørke tøyet.

Anonymkode: f6b9e...c39

AnonymBruker
Skrevet

Har en kombimaskin fra LG, hatt den i to år nå. Alltid tørt tøy! Men kjører alltid vask, så nytt program med tørk. Dette for å ta ut klærne og riste de litt før jeg setter på tørk(dette ville jeg jo gjort om jeg hadde vask og tørk separat og). 

Min opplevelse er at så lenge du ikke stapper maskinen over grensene, så blir det tørt tøy. Hvis du tar inn mer enn anbefaling på tørk, risikerer du at det blir litt fuktig og at klesvasken blir mer krøllete. 

Nå bor vi i leilighet og har det for å spare plass. Når vi flytter i hus kjører jeg nok på med separat, selvom jeg er veldig fornøyd med kombi. 

Anonymkode: 42a81...39d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...