Gå til innhold

Doen er skummel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Ungen min tisser og bæsjer på seg, 4 år gammel. har vært bleie fri i nesten 2 år. H*n gikk kjempe fint på do fra starten. Men nå har det bare blitt verre, spesielt i barnehagen, vi har prøvd med klistremerke og det gikk kjempe fint i starten og vi rosa h*n veldig hver gang h*n klarte det, men nå har det gått tilbake igjen og blitt verre, nå sier barnet at det er skummelt å gå på do. H*n tisser og bæsjer på seg oftere i barnehagen enn hjemme. Og i barnehagen spurte de barnet om hvorfor det var skummelt og da sa barnet at vi foreldre blir sinna på barnet, noe vi absolutt ikke blir såklart. Har prøvd å snakke med barnet om hvorfor det er skummelt, da sier barnet at det er vondt å bæsje, barnet har av og til hard mage så jeg har gitt noe så bæsje ikke skal være så hardt. Det hjelper. Barnet virker ikke redd for å gå på do hjemme og løper såklart mange ganger hjemme på do og roper jeg er ferdig med en glad stemme. Barnet har såklart uhell hjemme også, og av og til finner jeg barnet står med beina krysset men da hjelper jeg barnet inn på do og h*n setter seg fint på do. Har snakket med barnehagen og blitt enige om at vi skal begynne med klistremerker igjen og spør barnet oftere om det må på do. Er det noe annet jeg kan gjøre? Må legge til at vi har fått en ny baby som er ca 4 mnd gammel, så kanskje det har noe med det også å gjøre? Men nå er jeg også redd for at barnehagen skal gå rundt å tru at jeg er sinna på barnet når barnet har uhell. Jeg er en veldig følsom dame som blir veldig fort usikker og redd for alt og ingenting. Og det kunne aldri falt meg inn å kjefte på ungen min når ungen har uhell. Og hver gang ungen har uhell så sier jeg til barnet at: det går fint vi vasker oss og vi kan vaske klærne så blir de reine igjen. Og setter h*n på do for å se om resten kommer ut. Jeg har begynt å sette av enda mer tid til barnet for å se om det kan ha noe med oppmerksomheten og gjøre grunnet ny baby. Jeg trenger litt råd om det er noe mer jeg kan gjøre og evt hva de kan gjøre i barnehagen.  Jeg vil også legge til at i juleferien så var barnet hjemme og var så flink, hadde ikke uhell, men det startet igjen etter ferien var ferdig når barnet kom i barnehage igjen, så tenker at det kan ha litt med oppmerksomhet å gjøre også, barnet er veldig mammadalt og vil være hos mamma'n sin hele tiden. Så er det noen som har noen råd til meg? Jeg vil ikke at barnet mitt skal gå rundt å være redd og ha det vondt :(

Anonymkode: 34931...a9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om barnehagen bør ta noen grep i forhold til dosituasjon i barnehagen 

Anonymkode: 71147...b6c

AnonymBruker
Skrevet

bruker bleier igjen ? kan hende barne besudling for andre barna for mer jelp men usiker  

Anonymkode: 5be08...411

Skrevet

Synes badekaret er skumlere. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå tilbake til potte i 1 til 2 måneder. Funket flott her i huset. 

Anonymkode: 93fb8...4f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...