AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Ta feks Youtube. Ser at det er utrolig mange asiatiske foreldre som eksponerer barna sine i videoer, i et håp om å tjene penger. Ta feks den Baby Shark familien, der barna er småbarn og filmes hele dagen. Masse slike familier. Ser det samme også med familier fra Latin-Amerika, og til en viss grad USA. Her i Norge og Europa så ser det ut som om folk er mye mer skeptisk til å eksponere barn. Dette må jeg si meg helt enig i. Synes det er forkastelig å eksponere 4-5 åringer på Youtube for å tjene penger. Noen som er enig med meg hee. Anonymkode: 72063...887 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Vi har vel også en god del influencers her i Skandinavia som selger barnas barndom på diverse plattformer.. Anonymkode: 10ccd...60f 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Jeg er fra et asiatisk land og bor i Norge. Jeg har aldri lagt ut et eneste bilde av barna på SoMe, mens mine norske venner legger daglig ut om deres barns aktiviteter, fødselsdato og selvsagt bilder av barna på do, ved spisebordet, i senga eller fra sykesengen og legevakta. Alt dette ligger på åpne profiler på FB og IG. Dette gjelder nok ikke bare asiatiske eller nordiske foreldre. Klikkhorer finnes i alle kulturer. Anonymkode: e0e55...3be 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Opplever at vestlige eksponerer sine barn i større grad enn østlige. Jørgen Anonymkode: b00c2...e5d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 Det er tydeligvis ikke mer forkastelig enn at du følger godt med på hvem som gjør hva......😏 Anonymkode: 68cbf...c46 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Opplever at vestlige eksponerer sine barn i større grad enn østlige. Jørgen Anonymkode: b00c2...e5d Jeg opplever det motsatte, og dette kommer fra en som har afrikansk bakgrunn. Som en skrev litt lenger oppe her, klikkhorer finnes i alle kulturer og den som leter - finner. Anonymkode: cfad4...074
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 Enig med trådstarter. Har en del asiatiske folk på some. Herregud. ALT dokumenteres. Ikke bare barna, men fester osv Anonymkode: d9e1a...b54
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 Det er nok sosioøkonomisk betinget, mer enn kulturelt. Jeg hadde også glatt gjort denslags om det opplevdes som en økonomisk nødvendighet. Anonymkode: 66e48...05f 1
AnonymBukser Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 (endret) Man har nok et helt annet forhold til privatliv og personvern i Europa. Bla annet er lovene for personvern mye strengere i EU enn de er i resten av verden. Endret 9. mars 2022 av AnonymBukser 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå