Gå til innhold

TEMPUR pute?

Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Jeg trenger seriøst ny pute!

Den jeg har er ikke gammel, men fra IKEA, og jeg får jo nakkeskade av mindre. :forvirret: Den må byttes ut, og nå vurderer jeg å gå til innkjøp av en tempur pute.

Er det noen som har en slik pute og kanskje kan fortelle om den er noe bra??

Jeg tenker å kjøpe den firkanta "flate" modellen. Jeg liker å ligge flatt og mykt. (Ingen av disse krava dekker den teite Ikea puta mi. :frustrert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sesselja

Jeg har prøvd både flat og sånn bølgedal tempur-puter, men jeg likte ikke noen av dem. Den første (flate) byttet jeg inn i den bølgete etter jeg fikk stiv nakke av å sove med den. Den bølgete var ikke stort bedre. Jeg våknet med hodepine nesten hver morgen jeg brukte den. Nå bruker mannen den til ekstra padding på kontorstolen sin...

Men jeg er jammen glad vi kjøpte pute før vi kjøpte madrassen som vi hadde tenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe for seg å ikke bruke pute i det hele tatt? Jeg bruker ikke pute, og har aldri hatt antydning til nakkeplager. Ikke sikkert det er noen sammenheng, men kanskje det er forsøket verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg klarer ikke å sove med sånn tempur-pute. Den er altfor flat og tynn. Huet mitt når omtrent ikke ned til puta... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Tempur i mange år og kunne ikke tenke meg å bytte. Jo, jeg kan det for nå har jeg en annen pute laget etter samme prinsipp:ler: Den har jeg kjøpt hos fysioterapeuten.

Jeg har en nakkeskade og kan ikke sove med vanlig pute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Tempurpute i fem år og syns det er kjempedeilig! Tror det tok et par uker før jeg hadde vent meg til den da, med en gang kan det være uvant å sove på.

Jeg foretrekker den flate varianten, mens Soulmannen bruker den bølgete (jeg syns den bølgete blir for høy).Så for min del kan jeg anbefale det, men det er jo selvsagt smak og behag. (Og madrassene er bare vidunderlige syns jeg, men de er så dyre...så det blir om noen år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tempurpute med sånn "bølge" og elsker den. Har nakketrøbbel og den er en life saver i perioder. Men så har søster brukt den, så nå må den vaskes... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempur-pute er kjempedeilig, men det tar tid å venne seg til den. Noen bruker flere måneder sa han som solgte puten. For meg tok det bare noen dager.

Kjæresten min var litt plaget av spenningshodepine før, men det er borte etter at vi skiftet puter :)

Ps, vi har bølge-varianten. Den flate synes jeg var for flat.

Endret av susanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tempur puten, men en pute fra firmaet Nikken. Puta har samme form/fasong som Tempur, men har i tillegg magneter og keramiske fliser i seg.. Den hjelper meg mot spenningshodepine!

Jeg klarer ikke sove uten i lengre perioder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Vi har den bølge-varianten,men jeg liker den ikke i det hele tatt.

Sambo er mye plaget med nakken,og bruker puta hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tempurpute - tror det er den dere snakker om som bølgete. Det tok litt tid å venne seg til den, men nå kan jeg ikke være foruten den. Den er med på ferier og alle steder vi reiser. Jeg anbefaler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Tempur pute og kunne ikke tenkt meg noe annet. Tror jeg har den bølge typen dere snakker om, hvis det er bare en bølge liksom?. Den er i alle fall ganske høy og hodet synker liksom nedi - helt herlig!! tok meg bare en natt å venne meg til den!! Nå må jeg ha den med på ferie osv :)

Nostalgia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster en tempur-pute?

Ca 800 kroner tror jeg.

Takk for alle svar. Jeg ble vel ikke overbevist... :klø:

Jeg får gruble litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tempurpute og kunne ikke tenke meg noe annet -glatt- men har en tynn vanlig pute under viss jeg ligger å leser eller noe. Tok, som noen av dere har vært inne på litt tid å venne seg til den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Queenblue

Jeg har hatt tempurpute i flere år, og klarer jeg meg ikke uten. Har den med på ferier etc.

Har også nakkeproblemer, og den støtter nakken og jeg sover godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunacop
Jeg har hatt tempurpute i flere år, og klarer jeg meg ikke uten.  Har den med på ferier etc.

Har også nakkeproblemer, og den støtter nakken og jeg sover godt.

samme her, jeg kan ikke reise noen steder uten puta mi! :hjerte:

Forøvrig er det Millennium-modellen fra tempur jeg har.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Jeg har dog en etterlikning (fra Jysk). Men jeg anbefaler den på det varmeste!!!!

Jeg har prøvd vanlige "ergonomiske" puter - og det kan ikke sammenliknes. De er helt horrible (jeg ligger mye på magen (som ikke-gravid) og bruker da bare et hjørne av puta).

Endret av 14062003
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...