Gå til innhold

"Afterglow", blir ikke klok på det...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere vet, den tilstanden etter en virkelig god omgang... Når man blir fylt av en salig lykkefølelse, nærmest som en svimlende rus, som noen ganger bare varer og varer...mens andre ganger er mer som et blaff.

Opplevde "ny rekord i afterglow" etter tidenes oralsexopplevelse for noen uker siden. Hun kan sine saker, min kjære...men denne ene gangen var det bare magisk hinsides ord, fra første sekund av og hele veien... Ble liggende i et par timer etterpå, euforisk, skjelven, "elektrisk", ute av stand til å sove, helt "høy" på det som hadde skjedd. Kan ha vært "once in a lifetime"...vet virkelig ikke! Og hvorfor, hvordan? Aner ikke!!!

Og andre ganger blir jo mannen, meg inkludert, bare brått super døsig og kan nærmest ikke annet enn å sovne straks etterpå...

Men altså,  jeg blir aldri klok på hva som avgjør hvor sterkt og hvordan jeg/vi/man opplever dette. Bortsett fra at jeg opplever at sex og orgasme med en partner er noe HEEELT annet enn hva jeg kan oppleve alene. Følelsen av tilfredsstillelse etterpå er noe som bare "sitter i" så enormt mye mer når det er etter sex med partner. For min del i hvert fall.

Og at det da er etter de beste, lengste, mest intense orgasmene at følelsen etterpå pleier å være på sitt beste og varer lengst. Men i verste fall, heldigvis ikke ofte for min del, utløser det også en hodepine!

(Må si jeg "lever litt på" den der afterglow-følelsen også, den er så god å kjenne på, som en deilig " ettersmak" i kroppen og i hodet. Ja, vet det er som et bombenedslag av lykkehormoner, oxytocin osv. som frigjøres og alt det der. Men en følelse er jo det det likevel oppleves som...)

Syns ikke det er lett å skjønne seg på hvor forskjellig dette kan være fra gang til gang - selv om det er "selvfølgelig" og en del av det å aldri vite akkurat hvordan det blir "denne gangen", en del av spenningen det også...

For meg er det virkelig litt mystisk alt sammen.

Så lurer på, hva tenker andre om dette???

M49

Anonymkode: 83847...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo veldig gøy ut at du kan oppleve det såpass intenst :)

For meg føles det egentlig bare som om jeg har blitt kvitt litt spenning i kroppen, og så er jeg klar til å fortsette dagen med det samme. Merker ikke så stor forskjell på solo eller med partner, bortsett fra at det er mer avslappende på egenhånd.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du er inne på noe der: hormoner. Å ha sex sammen med noen du har nære følelsesmessige bånd til, det utløser sikkert mer hormoner enn om du bare runker alene. Dagsform spiller sikkert inn også?

Anonymkode: 3bcc7...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du er inne på noe der: hormoner. Å ha sex sammen med noen du har nære følelsesmessige bånd til, det utløser sikkert mer hormoner enn om du bare runker alene. Dagsform spiller sikkert inn også?

Anonymkode: 3bcc7...367

Kunne foreslått det med følelser...men ville ikke gjøre for mange ledende spørsmål ut av det. Og det er mange som skiller sex veldig fra følelseslivet, noe jeg selv absolutt ikke gjør og aldri har gjort. Er sikker på at det er en stor del av hvordan jeg opplever sex for egen del. 

Men vet jo ikke så mye om hvordan dette spiller inn, syntes derfor andres erfaringer og tanker om dette ville være litt interessante. Egentlig vet man jo faktisk lite om hvordan andre enn en selv opplever sex, hvordan det føles. Og det er ikke lett å beskrive det heller.

Dagsform har nok noe å si, definitivt... Men jeg er vanligvis enormt fokusert og "mindful" under sex, glemmer helt verden utenfor...men likevel varierer opplevelsene mye mht både orgasmer og afterglow.. Så for egen del syns jeg mye er umulig å forklare. Ikke at jeg må forstå alt, da...

ts

Skrevet

En tidligere samboer skilte mellom orgasme og utløsning. Der orgasmen naturlig nok gav han mye mere og satt lengre i kroppen. Vet ikke om dette gir noen mening for deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du har lest mye ukeblader og kiosklitteratur. Herregud, du låter som ei halvgammal kjerring, og det er kanskje det du er?

Anonymkode: 8dfbe...a81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Blåjojo said:

En tidligere samboer skilte mellom orgasme og utløsning. Der orgasmen naturlig nok gav han mye mere og satt lengre i kroppen. Vet ikke om dette gir noen mening for deg. 

Hm, nei, har sett dette bli nevnt, men dette kjenner jeg meg ikke igjen i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Afterglow er forbeholdt kvinner. 

Anonymkode: 48966...2cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det høres ut som du har lest mye ukeblader og kiosklitteratur. Herregud, du låter som ei halvgammal kjerring, og det er kanskje det du er?

Du høres bitter ut. Lenge siden du har kjent nærheten av andre?

Anonymkode: a98cc...732

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for de "vennlige" ordene, men nei, er en halvgammal mann. 

Respekt for menneskers seksuelle ulikheter skal man ikke forvente for mye av her, nei. 

ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Afterglow er forbeholdt kvinner. 

Anonymkode: 48966...2cc

Ja vel? Nyter jeg en forbudt glede som mann da, mener du? 

ts

Skrevet

Har fundert litt på dette selv. Har vært med samme mann i 20 år, og jeg klarer heller ikke helt fange essensen i hvorfor dette innimellom oppleves så mye mer inderlig enn andre ganger, som også er veldig deilige, men ikke ender i så inderlig salighet. Jeg har imidlertid notert meg at vi to er temmelig synkrone angående å oppleve det ekstra inderlig. Jeg har også notert meg at det litt oftere skjer når jeg egentlig ikke var så innstilt på sex. Litt blottet for forventninger på en måte. Utover dette bare undres jeg.

Uansett veldig deilig når det blir slik. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trolltunge said:

Har fundert litt på dette selv. Har vært med samme mann i 20 år, og jeg klarer heller ikke helt fange essensen i hvorfor dette innimellom oppleves så mye mer inderlig enn andre ganger, som også er veldig deilige, men ikke ender i så inderlig salighet. Jeg har imidlertid notert meg at vi to er temmelig synkrone angående å oppleve det ekstra inderlig. Jeg har også notert meg at det litt oftere skjer når jeg egentlig ikke var så innstilt på sex. Litt blottet for forventninger på en måte. Utover dette bare undres jeg.

Uansett veldig deilig når det blir slik. 

JA, og ditt er også det hyggeligste svaret jeg har fått så langt. Du skjønner i hvert fall hva jeg snakker om. Og enig med deg, har også opplevd dette veldig sterkt når jeg minst har ventet det. 

Men kanskje det bare får få lov til være litt mystisk...

ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...