AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Del Skrevet 9. mars 2022 Jeg er ferdig utdannet lærer om et par måneder. Jeg visste på forhånd at skolen jeg jobber som vikar på hadde noen ledige stillinger til høsten. Disse er nå utlyst og jeg ønsker å søke. Utfordringen er at jeg er usikker på hva jeg skal skrive i søknaden. Rektor, avdelingsleder, lærere, vikarer og assistenter kjenner jo meg fra før 😅 I tillegg har jeg levert inn ny karakterutskrift nå nylig og dermed vet jo de hvilke fag jeg har. I tillegg til at jeg har intervjuet lærere på "min" skole i forbindelse med masterarbeidet. Derfor vet de jo hva jeg skriver om i masteren. Har søkt på noen andre skoler også, men det var mye lettere å levere, samt skrive søknad siden de tross alt ikke kjenner meg eller vet noe om meg. Anonymkode: 4df4e...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltvann Skrevet 9. mars 2022 #2 Del Skrevet 9. mars 2022 Du får nesten bare skrive som i de andre. Selv om det virker rart siden du kjenner dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 9. mars 2022 #3 Del Skrevet 9. mars 2022 Siden det kanskje ikke er bare ansatte på den bestemte skolen som skal lese søknaden, må du skrive noenlunde det samme som du har gjort i andre søknader. Eksempler på andre som muligens skal lese søknaden er hovedtillitsvalgte og representanter fra HR i kommunen/fylkeskommunen. Samtidig som det virker litt snålt, er det også noen fordeler ved å søke der du allerede er kjent. Du kan lett fortelle om motivasjonen din for å søke akkurat der, f.eks at du trives godt på denne skolen pga kollegaer, pedagogisk kvalitet, hvordan dere jobber etc etc, alt ettersom hva som passer. En annen fordel ved å kjenne stedet er at du kan fokusere på hva akkurat DU kan tilføre arbeidsplassen, f.eks hvis du har en faglig spesialisering som du vet at de trenger. Dette er ting som du kan komme inn på i en søknadstekst, og som du kan utdype mer når du kommer til intervju. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Del Skrevet 9. mars 2022 Jeg hadde bare skrevet det samme som du pleier, eller evt hørt med din leder hva hn tenker. I tillegg kan du jo slenge på det som er av fordeler ved at du allerede jobber der: du er kjent med rutiner, barna, de ansatte, og du vet hva som forventes i en stilling hos de. Jeg har en gang søkt på en annen stilling i samme firmaet jeg allerede har ansatt i. Jeg måtte allikevel på intervju, samt få de vanlige spørsmålene. Veldig rart å sitte der å snakke med sjefen jeg hadde kjent i 5 år som om jeg var en ukjent, men sånn bestemte han bare at prosessen ble. Anonymkode: 12f75...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå