tørkestativ Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Hadde korona forrige uke. I ettertid har tre familiemedlemmer nettopp testet positivt. Jeg har sannsynligvis (men vet jo ikke) smittet den ene, som igjen har smittet de to andre. Den ene personen hadde korona for 6 uker siden og har altså blitt re-smittet. Den ene av personene som nå er positive er jeg nærkontakt til. Er det noe fare for at jeg kan bli re-smittet her, eller må det som regel lenger tid til? Er gravid så det gjør meg ekstra nervøs for å få det igjen😅
2sommerfugler Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 tørkestativ skrev (4 timer siden): Hadde korona forrige uke. I ettertid har tre familiemedlemmer nettopp testet positivt. Jeg har sannsynligvis (men vet jo ikke) smittet den ene, som igjen har smittet de to andre. Den ene personen hadde korona for 6 uker siden og har altså blitt re-smittet. Den ene av personene som nå er positive er jeg nærkontakt til. Er det noe fare for at jeg kan bli re-smittet her, eller må det som regel lenger tid til? Er gravid så det gjør meg ekstra nervøs for å få det igjen😅 Jeg vil jo tro at dette da er nøyaktig samme smitten som du selv hadde for en uke siden, siden det er du som har smittet dem. Så da vil jeg tro du er rimelig trygg på at du ikke blir smittet på nytt. Skal nok litt lenger tid imellom, og så er det gjerne sånn at de som blir resmittet nå enten har delta og så omikron, eller mikron ba.1 og så får de mikron ba.2 f.eks :) 1
Gjest Lawyam Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Kjenner noen som har to varianter samtidig så hvis det er annen variant er det vel mulig å få en den ene uken og ny dager etterpå også? Leste i en nettavis i kveld at kunne bli syke etter 3 uker, tror det gjalt innen samme variant.
tørkestativ Skrevet 10. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2022 Lawyam skrev (9 timer siden): Kjenner noen som har to varianter samtidig så hvis det er annen variant er det vel mulig å få en den ene uken og ny dager etterpå også? Leste i en nettavis i kveld at kunne bli syke etter 3 uker, tror det gjalt innen samme variant. Da håper jeg virkelig at det er min egen smitte som sirkulerer 😅 ble ganske lett rammet av korona. Var ikke dårlig i det hele tatt, men ønsker ikke å få det igjen likevel.
Anbefalte innlegg