AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Hvorfor i alle dager er det lov å selge boliger med 50+ eller 55+? Vi unge sliter allerede nok med å komme inn på boligmarkedet, så skal de gamle som sitter godt i det legge beslag på en hel haug med boliger på denne måten? Men jeg har et forslag: boliger for 35 -! Men da blir man vel beskyldt for aldersdiskriminering. Ironisk nok. Hva synes dere om denne praksisen? Anonymkode: e05ba...597 4
Gjest Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Jeg har aldri hørt om denne praksisen. Hvor finnes den?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Anonym Bruker0 skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri hørt om denne praksisen. Hvor finnes den? Flere steder i landet. Dukker støtt og stadig opp boliger med 55+ markert i annonsen. Anonymkode: e05ba...597 6
Gjest Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flere steder i landet. Dukker støtt og stadig opp boliger med 55+ markert i annonsen. Anonymkode: e05ba...597 Kan du lenke til et eksempel?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 Boligene er tilpasset en eldre garde, de ønsker ikke inn barn, fest og leven. De færreste flytter inn et sånt sted som 55, det er når eneboligen er solgt og en skal nyte formiddagskaffen sammen med jevnaldrende i «Kafèen». Lovlig vil jeg tro det er. Det er i det minste ganske vanlig med sånne borettslag rundt i byene. Anonymkode: 064a3...3cf 18 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 Det er jo seniorboliger. Når de bygges, tilrettelegges det for livsstil og behov for eldre. Mange føler seg utrygge i sine gamle hjem, og velger å nedskalere til et bygg med flere i samme situasjon. Prisen er også gunstig for å passe til den månedlige pensjonsutbetalingen, da pensjonister ikke har samme muligheter for lønn og lån. Da baseres alt på pensjon og formue. Anonymkode: df5d0...7e7 21 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo seniorboliger. Når de bygges, tilrettelegges det for livsstil og behov for eldre. Mange føler seg utrygge i sine gamle hjem, og velger å nedskalere til et bygg med flere i samme situasjon. Prisen er også gunstig for å passe til den månedlige pensjonsutbetalingen, da pensjonister ikke har samme muligheter for lønn og lån. Da baseres alt på pensjon og formue. Anonymkode: df5d0...7e7 Fair enough. Men da burde man ha «ungdomsboliger» også tilpasset personer som ikke vil ha eldre som syter og klager for alt og ingenting. Og noen av disse boligene er 40+… Anonymkode: e05ba...597 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fair enough. Men da burde man ha «ungdomsboliger» også tilpasset personer som ikke vil ha eldre som syter og klager for alt og ingenting. Og noen av disse boligene er 40+… Anonymkode: e05ba...597 Bitter much? Anonymkode: c57f4...0c7 17 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bitter much? Anonymkode: c57f4...0c7 Ja, det er jeg faktisk. Det er nesten umulig å komme inn på boligmarkedet for oss unge. Og så skal dessertgenerasjonen med best råd av alle gjøre det ytterlig vanskeligere ved å beslaglegge boliger på denne måten. Det er med på å presse prisene opp. Anonymkode: e05ba...597 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er jeg faktisk. Det er nesten umulig å komme inn på boligmarkedet for oss unge. Og så skal dessertgenerasjonen med best råd av alle gjøre det ytterlig vanskeligere ved å beslaglegge boliger på denne måten. Det er med på å presse prisene opp. Anonymkode: e05ba...597 Du kan jo sørre en minstepensjonist om hun har "best råd av alle".... Og presser det virkelig prisen opp at noen få boliger er reservert et viss alderssegment? Anonymkode: 46511...d32 19
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan jo sørre en minstepensjonist om hun har "best råd av alle".... Og presser det virkelig prisen opp at noen få boliger er reservert et viss alderssegment? Anonymkode: 46511...d32 Det finnes alltid unntak. Men i snitt har den generasjonen best råd av alle. Så det gidder jeg ikke å diskutere. Og ja. Det er med på å presse opp priser som allerede er vanvittige her jeg bor. Skulle likt å sett motsatt. Boliger kun forbeholdt personer under 35 år. Anonymkode: e05ba...597 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Fair enough. Men da burde man ha «ungdomsboliger» også tilpasset personer som ikke vil ha eldre som syter og klager for alt og ingenting. Og noen av disse boligene er 40+… Anonymkode: e05ba...597 Det finnes jo. Her i byen iallfall. Boliger for førstegangskjøpere, boliger for under 26 osv. Anonymkode: 36eda...536 18 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #13 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det finnes jo. Her i byen iallfall. Boliger for førstegangskjøpere, boliger for under 26 osv. Anonymkode: 36eda...536 Gjør det? Det har jeg aldri sett. Har bodd i to store byer og vært på boligjakt. Send gjerne lenke til annonse! Anonymkode: e05ba...597
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjør det? Det har jeg aldri sett. Har bodd i to store byer og vært på boligjakt. Send gjerne lenke til annonse! Anonymkode: e05ba...597 Ungdomsboliger finnesta ja, men gjere i ukant områder eller nær høgskoler. Anonymkode: 3c9a2...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 Dette er jo gjerne serviceboliger der det bor andre eldre også, i tillegg er det kanskje felles middag osv. Anonymkode: 7c893...2cc 6
Gjest theTitanic Skrevet 9. mars 2022 #16 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fair enough. Men da burde man ha «ungdomsboliger» også tilpasset personer som ikke vil ha eldre som syter og klager for alt og ingenting. Og noen av disse boligene er 40+… Anonymkode: e05ba...597 Nå tar misunnelsen overhånd på deg. Seniorboliger er et bra konsept og noen stor del av boligmarkedet er det ikke. Kanskje du ikke kommer inn på markedet fordi du har for høye krav til pris, standard og ikke minst lokasjon?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #17 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ungdomsboliger finnesta ja, men gjere i ukant områder eller nær høgskoler. Anonymkode: 3c9a2...8f2 Til leie ja. Studentbolig du mener. Anonymkode: e05ba...597
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #18 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo gjerne serviceboliger der det bor andre eldre også, i tillegg er det kanskje felles middag osv. Anonymkode: 7c893...2cc Ikke dette jeg sikter til. Helt vanlig leilighet. Anonymkode: e05ba...597 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #19 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til leie ja. Studentbolig du mener. Anonymkode: e05ba...597 Nei, ungdomsboliger. Mindre vanlig men eksistere. Anonymkode: 3c9a2...8f2 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #20 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo seniorboliger. Når de bygges, tilrettelegges det for livsstil og behov for eldre. Mange føler seg utrygge i sine gamle hjem, og velger å nedskalere til et bygg med flere i samme situasjon. Prisen er også gunstig for å passe til den månedlige pensjonsutbetalingen, da pensjonister ikke har samme muligheter for lønn og lån. Da baseres alt på pensjon og formue. Anonymkode: df5d0...7e7 Der er mange bolige som er for de fra 50 år... altså mange år før en går av med pensjon... Anonymkode: b9551...4a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå