AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Nå begynner jeg å bli fryktelig lei av et menneske på min arbeidsplass som kun er ute etter konkurranse og er ekstremt maktsyk. Jeg skal prøve å holde dette så kort som jeg kan, og håper virkelig noen ønsker å hjelpe meg litt med min vanskelige situasjon.. Jeg tar ting ekstremt seriøst, også på en arbeidsplass. Det vil si at jeg er en person som virkelig yter mitt beste, gjør alt jeg kan, virkelig står på og jobber hardt. Dette har jeg gjort på alle mine arbeidsplasser siden jeg var 18 år. Tror det kommer av min oppvekst hvor jeg har blitt lært opp til at jeg må jobbe, ikke bare sitte hele dagen lang. Med dette sagt, så ser vedkommende jeg jobber med hvor hardtarbeidende jeg er, og på den måten hater at jeg yter mitt beste fordi dette blir en konkurranse for henne. Jeg har en kollega på min nåværende arbeidsplass som virkelig virkelig er helt.... ille.... om jeg kan si det slik. Beklager for at jeg høres veldig respektløs ut, men etter alt jeg har opplevd med henne og hvor mye jeg har holdt for meg selv, og hvor ufyselig hun oppfører seg, så mener jeg at jeg har faktisk rett til å kalle henne det. Jeg elsker jobben min og kunne aldri ha sluttet uansett om jeg må omgås med vedkommende ofte. Vil bare få det sagt: jeg kommer ikke til å gå fra arbeidsplassen min bare fordi hun er der. Jeg er der for meg selv. Men vil ha litt tips til å kunne takle denne personen videre, og hvordan forholde meg til henne. Hun er en ufattelig sjalu person. Gjør noen det bedre enn henne vil hun ikke prate med deg. Kan du noe bedre enn henne får du slengt i trynet "åj, du kan jo mer enn meg!". Jeg har sååå mye jeg kunne skrevet her som hun har gjort mot meg, men da ville dette vært veldig langt. Jeg vil også nevne at hun direkte har sagt til ansiktet mitt at hun mente hun fortjente en større stilling mer enn meg, og at hun har sagt til vår sjef at hun blir skuffet hvis jeg får den. Dette sa hun altså rett til ansiktet mitt. Uten noe som helst form for skam. Hun takler ikke hvis jeg har lange samtaler med vår sjef, hun takler ikke hvis jeg snakker lenge med vår regionsjef, og hun takler ikke hvis jeg får et større ansvar enn henne. Hun gjør veldig mye "småtteri" for å trekke meg ned. Hun har også selv sagt at hun anser seg selv om assisterende sjef (hun er ikke det, men hun ser på seg selv som det). Hun er i tillegg en ekstremt stor snitcher og sier ifra om absolutt alt til sjefen. Rævslikker som bare det. Det nytter heller ikke å si noe til sjefen, da det ser ut som hun ikke bryr seg. Tror at hun selv har blitt litt lurt av denne kollegaen og tror dermed hun er en englebarn. Jeg ble også kalt en overdriver da jeg en gang informerte om ting denne kollegaen hadde gjort. Så - hver eneste dag er det ett eller annet denne kollegaen gjør mot meg som får meg til å bli illsint innvendig. Det er ikke noe store saker hun gjør, men små ting for å trekke meg ned. Jeg holder roen og tenker at jeg må være tålmodig, la karmaen ta henne etterhvert og fortsetter med mitt. Men jeg kjenner virkelig at jeg begynner å bli drit lei oppførselen hennes. Hun er også yngre enn meg, og respekten er der overhode ikke. Må også nevne at disse respektløse tingene hun gjør mot meg gjør hun kun når sjefen ikke er der, slik at sjefen ikke har noe form for "bevis" mot henne. Når sjefen er der, så roser hun alle som gjør det bedre enn henne. Oppfører seg rett og slett ekstremt falskt. Bare fordi hun har jobbet noen måneder før meg tror hun at hun er mye bedre enn meg. Hun er ekstremt slu og manipulerende, og klarer å manipulere de som lar seg manipulere. Jeg ser rett gjennom henne hver eneste gang og vet hva hennes innerste tanker er. Mer slu menneske har jeg aldri møtt på i mitt hele liv. For eksempel kan hun være såppas manipulerende at hun kan gå rundt til alle å nevne hvor mye hun har lyst på en stilling på arbeidsplassen kun for å "markere" seg til andre, slik at hun på den måten indirekte sier "alle dere må vite at dere ikke kan ta plassen min, det er jeg som skal ha den". Mange av slike tilfeller har skjedd. Alle mine kollegaer misliker henne sterkt, men den eneste personen som ikke gjør det er selve sjefen. Forståelig nok, da sjefen ikke aner noen ting i og med at ingen tør å fortelle henne hvordan denne personen egentlig oppfører seg. Så: jeg sliter med å vite hvordan jeg skal forholde meg til dette mennesket. Jeg er en ekstremt ærlig person, også med mine følelser. Det vil si at andre folk legger merke til med en gang om jeg er negativ eller positiv, siden jeg uttrykker dette på en lett måte. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal "sette henne på plass" når hun holder på med slike ting mot meg. Jeg har alltid hatt vanskeligheter med å være flink til å reagere der og da. Jeg er en stor "etterpåklok" og tenker alltid etterpå "faen, jeg skulle ha gjort det og det". Men i akkurat det momentet slike ting skjer, så ender jeg opp med å være stille av sjokk. For eksempel lo hun vannflaska si en gang midt på pulten i kontoret da jeg hadde et større ansvar, kun for å markere "bare så du vet så er ikke dette din plass, ikke tro du er noe". Hun legger aldri vannflaska si på det kontoret ellers, hun har den alltid med seg overalt. Denne dagen er det lenge siden jeg fikk akkurat det ansvaret, og på akkurat denne dagen skulle hun legge den der. Dette var ikke tilfeldig. Det er slike små ting hun gjør for å trekke meg ned. Skal jeg bare la henne fortsette? Jeg orker ikke ta det med sjefen da jeg før har blitt kalt en overdriver. Å informere om slike små ting vil hun se på som barnslig og kanskje ikke tro meg heller. Alltid vanskelig med noen som ikke skjønner. Denne kollegaen og sjefen har best kontakt med hverandre av alle på jobb også, så jeg vil jo bli sett på som den store stygge ulven. Veldig veldig skuffende å bli kalt en "overdriver" når man informerer om en person som går rundt og "tråkker" på andre, føler nesten at jeg får skylden for at jeg velger å reagere på respektløshet. Anonymkode: 09dd5...746
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Bli voksen. Overse henne. Anonymkode: 2e1f5...da6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Verste når man har slike mennesker i bedriften er med sjefer som tillater det. Hadde noe lignende der jeg jobbet før, sjefen klarte ikke å la være å fortelle hva hun sladret om. Så konfronterte jeg henne etterpå og fortalte flere ting sjefen hadde sagt. Da ble hun veldig nervøs for sin egen plass på jobben og skjerpet seg faktisk. Sjefen er en stor del av dette problemet. En god sjef hadde slått ned på dette, tvert. Anonymkode: ffd33...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå begynner jeg å bli fryktelig lei av et menneske på min arbeidsplass som kun er ute etter konkurranse og er ekstremt maktsyk. Jeg skal prøve å holde dette så kort som jeg kan, og håper virkelig noen ønsker å hjelpe meg litt med min vanskelige situasjon.. Jeg tar ting ekstremt seriøst, også på en arbeidsplass. Det vil si at jeg er en person som virkelig yter mitt beste, gjør alt jeg kan, virkelig står på og jobber hardt. Dette har jeg gjort på alle mine arbeidsplasser siden jeg var 18 år. Tror det kommer av min oppvekst hvor jeg har blitt lært opp til at jeg må jobbe, ikke bare sitte hele dagen lang. Med dette sagt, så ser vedkommende jeg jobber med hvor hardtarbeidende jeg er, og på den måten hater at jeg yter mitt beste fordi dette blir en konkurranse for henne. Jeg har en kollega på min nåværende arbeidsplass som virkelig virkelig er helt.... ille.... om jeg kan si det slik. Beklager for at jeg høres veldig respektløs ut, men etter alt jeg har opplevd med henne og hvor mye jeg har holdt for meg selv, og hvor ufyselig hun oppfører seg, så mener jeg at jeg har faktisk rett til å kalle henne det. Jeg elsker jobben min og kunne aldri ha sluttet uansett om jeg må omgås med vedkommende ofte. Vil bare få det sagt: jeg kommer ikke til å gå fra arbeidsplassen min bare fordi hun er der. Jeg er der for meg selv. Men vil ha litt tips til å kunne takle denne personen videre, og hvordan forholde meg til henne. Hun er en ufattelig sjalu person. Gjør noen det bedre enn henne vil hun ikke prate med deg. Kan du noe bedre enn henne får du slengt i trynet "åj, du kan jo mer enn meg!". Jeg har sååå mye jeg kunne skrevet her som hun har gjort mot meg, men da ville dette vært veldig langt. Jeg vil også nevne at hun direkte har sagt til ansiktet mitt at hun mente hun fortjente en større stilling mer enn meg, og at hun har sagt til vår sjef at hun blir skuffet hvis jeg får den. Dette sa hun altså rett til ansiktet mitt. Uten noe som helst form for skam. Hun takler ikke hvis jeg har lange samtaler med vår sjef, hun takler ikke hvis jeg snakker lenge med vår regionsjef, og hun takler ikke hvis jeg får et større ansvar enn henne. Hun gjør veldig mye "småtteri" for å trekke meg ned. Hun har også selv sagt at hun anser seg selv om assisterende sjef (hun er ikke det, men hun ser på seg selv som det). Hun er i tillegg en ekstremt stor snitcher og sier ifra om absolutt alt til sjefen. Rævslikker som bare det. Det nytter heller ikke å si noe til sjefen, da det ser ut som hun ikke bryr seg. Tror at hun selv har blitt litt lurt av denne kollegaen og tror dermed hun er en englebarn. Jeg ble også kalt en overdriver da jeg en gang informerte om ting denne kollegaen hadde gjort. Så - hver eneste dag er det ett eller annet denne kollegaen gjør mot meg som får meg til å bli illsint innvendig. Det er ikke noe store saker hun gjør, men små ting for å trekke meg ned. Jeg holder roen og tenker at jeg må være tålmodig, la karmaen ta henne etterhvert og fortsetter med mitt. Men jeg kjenner virkelig at jeg begynner å bli drit lei oppførselen hennes. Hun er også yngre enn meg, og respekten er der overhode ikke. Må også nevne at disse respektløse tingene hun gjør mot meg gjør hun kun når sjefen ikke er der, slik at sjefen ikke har noe form for "bevis" mot henne. Når sjefen er der, så roser hun alle som gjør det bedre enn henne. Oppfører seg rett og slett ekstremt falskt. Bare fordi hun har jobbet noen måneder før meg tror hun at hun er mye bedre enn meg. Hun er ekstremt slu og manipulerende, og klarer å manipulere de som lar seg manipulere. Jeg ser rett gjennom henne hver eneste gang og vet hva hennes innerste tanker er. Mer slu menneske har jeg aldri møtt på i mitt hele liv. For eksempel kan hun være såppas manipulerende at hun kan gå rundt til alle å nevne hvor mye hun har lyst på en stilling på arbeidsplassen kun for å "markere" seg til andre, slik at hun på den måten indirekte sier "alle dere må vite at dere ikke kan ta plassen min, det er jeg som skal ha den". Mange av slike tilfeller har skjedd. Alle mine kollegaer misliker henne sterkt, men den eneste personen som ikke gjør det er selve sjefen. Forståelig nok, da sjefen ikke aner noen ting i og med at ingen tør å fortelle henne hvordan denne personen egentlig oppfører seg. Så: jeg sliter med å vite hvordan jeg skal forholde meg til dette mennesket. Jeg er en ekstremt ærlig person, også med mine følelser. Det vil si at andre folk legger merke til med en gang om jeg er negativ eller positiv, siden jeg uttrykker dette på en lett måte. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal "sette henne på plass" når hun holder på med slike ting mot meg. Jeg har alltid hatt vanskeligheter med å være flink til å reagere der og da. Jeg er en stor "etterpåklok" og tenker alltid etterpå "faen, jeg skulle ha gjort det og det". Men i akkurat det momentet slike ting skjer, så ender jeg opp med å være stille av sjokk. For eksempel lo hun vannflaska si en gang midt på pulten i kontoret da jeg hadde et større ansvar, kun for å markere "bare så du vet så er ikke dette din plass, ikke tro du er noe". Hun legger aldri vannflaska si på det kontoret ellers, hun har den alltid med seg overalt. Denne dagen er det lenge siden jeg fikk akkurat det ansvaret, og på akkurat denne dagen skulle hun legge den der. Dette var ikke tilfeldig. Det er slike små ting hun gjør for å trekke meg ned. Skal jeg bare la henne fortsette? Jeg orker ikke ta det med sjefen da jeg før har blitt kalt en overdriver. Å informere om slike små ting vil hun se på som barnslig og kanskje ikke tro meg heller. Alltid vanskelig med noen som ikke skjønner. Denne kollegaen og sjefen har best kontakt med hverandre av alle på jobb også, så jeg vil jo bli sett på som den store stygge ulven. Veldig veldig skuffende å bli kalt en "overdriver" når man informerer om en person som går rundt og "tråkker" på andre, føler nesten at jeg får skylden for at jeg velger å reagere på respektløshet. Anonymkode: 09dd5...746 Med den vannflaska ville jeg bare satt den på gulvet om den sto i veien. Bare vis ar alt hun prøver på er luft for deg, ikke gi henne noen reaksjoner. Bare det at hun jobber så hardt i mot deg viser at hun ser på deg som en stor konkurrent. Anonymkode: ffd33...cbb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nå begynner jeg å bli fryktelig lei av et menneske på min arbeidsplass som kun er ute etter konkurranse og er ekstremt maktsyk. Jeg skal prøve å holde dette så kort som jeg kan, og håper virkelig noen ønsker å hjelpe meg litt med min vanskelige situasjon.. Jeg tar ting ekstremt seriøst, også på en arbeidsplass. Det vil si at jeg er en person som virkelig yter mitt beste, gjør alt jeg kan, virkelig står på og jobber hardt. Dette har jeg gjort på alle mine arbeidsplasser siden jeg var 18 år. Tror det kommer av min oppvekst hvor jeg har blitt lært opp til at jeg må jobbe, ikke bare sitte hele dagen lang. Med dette sagt, så ser vedkommende jeg jobber med hvor hardtarbeidende jeg er, og på den måten hater at jeg yter mitt beste fordi dette blir en konkurranse for henne. Jeg har en kollega på min nåværende arbeidsplass som virkelig virkelig er helt.... ille.... om jeg kan si det slik. Beklager for at jeg høres veldig respektløs ut, men etter alt jeg har opplevd med henne og hvor mye jeg har holdt for meg selv, og hvor ufyselig hun oppfører seg, så mener jeg at jeg har faktisk rett til å kalle henne det. Jeg elsker jobben min og kunne aldri ha sluttet uansett om jeg må omgås med vedkommende ofte. Vil bare få det sagt: jeg kommer ikke til å gå fra arbeidsplassen min bare fordi hun er der. Jeg er der for meg selv. Men vil ha litt tips til å kunne takle denne personen videre, og hvordan forholde meg til henne. Hun er en ufattelig sjalu person. Gjør noen det bedre enn henne vil hun ikke prate med deg. Kan du noe bedre enn henne får du slengt i trynet "åj, du kan jo mer enn meg!". Jeg har sååå mye jeg kunne skrevet her som hun har gjort mot meg, men da ville dette vært veldig langt. Jeg vil også nevne at hun direkte har sagt til ansiktet mitt at hun mente hun fortjente en større stilling mer enn meg, og at hun har sagt til vår sjef at hun blir skuffet hvis jeg får den. Dette sa hun altså rett til ansiktet mitt. Uten noe som helst form for skam. Hun takler ikke hvis jeg har lange samtaler med vår sjef, hun takler ikke hvis jeg snakker lenge med vår regionsjef, og hun takler ikke hvis jeg får et større ansvar enn henne. Hun gjør veldig mye "småtteri" for å trekke meg ned. Hun har også selv sagt at hun anser seg selv om assisterende sjef (hun er ikke det, men hun ser på seg selv som det). Hun er i tillegg en ekstremt stor snitcher og sier ifra om absolutt alt til sjefen. Rævslikker som bare det. Det nytter heller ikke å si noe til sjefen, da det ser ut som hun ikke bryr seg. Tror at hun selv har blitt litt lurt av denne kollegaen og tror dermed hun er en englebarn. Jeg ble også kalt en overdriver da jeg en gang informerte om ting denne kollegaen hadde gjort. Så - hver eneste dag er det ett eller annet denne kollegaen gjør mot meg som får meg til å bli illsint innvendig. Det er ikke noe store saker hun gjør, men små ting for å trekke meg ned. Jeg holder roen og tenker at jeg må være tålmodig, la karmaen ta henne etterhvert og fortsetter med mitt. Men jeg kjenner virkelig at jeg begynner å bli drit lei oppførselen hennes. Hun er også yngre enn meg, og respekten er der overhode ikke. Må også nevne at disse respektløse tingene hun gjør mot meg gjør hun kun når sjefen ikke er der, slik at sjefen ikke har noe form for "bevis" mot henne. Når sjefen er der, så roser hun alle som gjør det bedre enn henne. Oppfører seg rett og slett ekstremt falskt. Bare fordi hun har jobbet noen måneder før meg tror hun at hun er mye bedre enn meg. Hun er ekstremt slu og manipulerende, og klarer å manipulere de som lar seg manipulere. Jeg ser rett gjennom henne hver eneste gang og vet hva hennes innerste tanker er. Mer slu menneske har jeg aldri møtt på i mitt hele liv. For eksempel kan hun være såppas manipulerende at hun kan gå rundt til alle å nevne hvor mye hun har lyst på en stilling på arbeidsplassen kun for å "markere" seg til andre, slik at hun på den måten indirekte sier "alle dere må vite at dere ikke kan ta plassen min, det er jeg som skal ha den". Mange av slike tilfeller har skjedd. Alle mine kollegaer misliker henne sterkt, men den eneste personen som ikke gjør det er selve sjefen. Forståelig nok, da sjefen ikke aner noen ting i og med at ingen tør å fortelle henne hvordan denne personen egentlig oppfører seg. Så: jeg sliter med å vite hvordan jeg skal forholde meg til dette mennesket. Jeg er en ekstremt ærlig person, også med mine følelser. Det vil si at andre folk legger merke til med en gang om jeg er negativ eller positiv, siden jeg uttrykker dette på en lett måte. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal "sette henne på plass" når hun holder på med slike ting mot meg. Jeg har alltid hatt vanskeligheter med å være flink til å reagere der og da. Jeg er en stor "etterpåklok" og tenker alltid etterpå "faen, jeg skulle ha gjort det og det". Men i akkurat det momentet slike ting skjer, så ender jeg opp med å være stille av sjokk. For eksempel lo hun vannflaska si en gang midt på pulten i kontoret da jeg hadde et større ansvar, kun for å markere "bare så du vet så er ikke dette din plass, ikke tro du er noe". Hun legger aldri vannflaska si på det kontoret ellers, hun har den alltid med seg overalt. Denne dagen er det lenge siden jeg fikk akkurat det ansvaret, og på akkurat denne dagen skulle hun legge den der. Dette var ikke tilfeldig. Det er slike små ting hun gjør for å trekke meg ned. Skal jeg bare la henne fortsette? Jeg orker ikke ta det med sjefen da jeg før har blitt kalt en overdriver. Å informere om slike små ting vil hun se på som barnslig og kanskje ikke tro meg heller. Alltid vanskelig med noen som ikke skjønner. Denne kollegaen og sjefen har best kontakt med hverandre av alle på jobb også, så jeg vil jo bli sett på som den store stygge ulven. Veldig veldig skuffende å bli kalt en "overdriver" når man informerer om en person som går rundt og "tråkker" på andre, føler nesten at jeg får skylden for at jeg velger å reagere på respektløshet. Anonymkode: 09dd5...746 Gratulerer, du har møtt en vampyr. Anonymkode: 64172...806 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med den vannflaska ville jeg bare satt den på gulvet om den sto i veien. Bare vis ar alt hun prøver på er luft for deg, ikke gi henne noen reaksjoner. Bare det at hun jobber så hardt i mot deg viser at hun ser på deg som en stor konkurrent. Anonymkode: ffd33...cbb Valgte å ikke gi noen reaksjon da hun nevnte at hun ikke ville at jeg skulle få større stilling. Ga heller ingen reaksjon da hun markerte seg med den vannflaska si. Så du har vel rett i det. Bare alt dette irriterer meg veldig innvendig da jeg hater når folk ikke har respekt og oppfører seg på en umoden, falsk måte og trekker meg ned på en ufyselig måte. Anonymkode: 09dd5...746
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Valgte å ikke gi noen reaksjon da hun nevnte at hun ikke ville at jeg skulle få større stilling. Ga heller ingen reaksjon da hun markerte seg med den vannflaska si. Så du har vel rett i det. Bare alt dette irriterer meg veldig innvendig da jeg hater når folk ikke har respekt og oppfører seg på en umoden, falsk måte og trekker meg ned på en ufyselig måte. Anonymkode: 09dd5...746 Da må du begynne å være lurere enn henne, om det så betyr at du må være veldig overfladisk og gi litt faen. Så får du lære deg å være falsk ovenfor henne også. På min gamle arbeidsplass så var det mye slikt. Kollegaen min skjulte sine egne feil, men sladret på alle andre sine. Så var det en periode hun var syk og andre måtte gjøre hennes arbeid. Da ble det oppdaget flere grove feil som gjorde det vanskelig for vikaren å gjøre noe arbeid. Dette gikk rett tilbake på kollegaen og det gjorde henne litt mer negativ mot sjefen. Så var det en periode hun var utrolig falsk mot meg og gikk til meg kun for å finne feil. Jeg sto i det og mye annet shit fra sjefen. De to prøvde virkelig å få meg ut av arbeidsplassen virket det som. Min kollega var opptatt av hvem som kunne mest. Selv om hun hadde lengre erfaring så hadde jeg hatt mye høyere stillinger enn henne før. Det gjorde meg til en vanskelig konkurrent å ha. Det der løste jeg med å fremdeles være vennlig mot henne og å fortelle alt sjefen sa om henne, til henne. Da følte ikke hun seg så trygg på sjefen likevel. Og etter hun var borte fra jobb og hennes feil gjorde at andre ikke fikk jobbet, så fikk hun flere problemer med sjefen. Nå er hun ikke lengre sjefens bestevenn, hun fikk ikke en stilling hun var lovet og hun stoler ikke på sjefen lengre. Jeg hadde en liten finger med i spillet, men ikke mer enn hva de gjorde selv. Anonymkode: ffd33...cbb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da må du begynne å være lurere enn henne, om det så betyr at du må være veldig overfladisk og gi litt faen. Så får du lære deg å være falsk ovenfor henne også. På min gamle arbeidsplass så var det mye slikt. Kollegaen min skjulte sine egne feil, men sladret på alle andre sine. Så var det en periode hun var syk og andre måtte gjøre hennes arbeid. Da ble det oppdaget flere grove feil som gjorde det vanskelig for vikaren å gjøre noe arbeid. Dette gikk rett tilbake på kollegaen og det gjorde henne litt mer negativ mot sjefen. Så var det en periode hun var utrolig falsk mot meg og gikk til meg kun for å finne feil. Jeg sto i det og mye annet shit fra sjefen. De to prøvde virkelig å få meg ut av arbeidsplassen virket det som. Min kollega var opptatt av hvem som kunne mest. Selv om hun hadde lengre erfaring så hadde jeg hatt mye høyere stillinger enn henne før. Det gjorde meg til en vanskelig konkurrent å ha. Det der løste jeg med å fremdeles være vennlig mot henne og å fortelle alt sjefen sa om henne, til henne. Da følte ikke hun seg så trygg på sjefen likevel. Og etter hun var borte fra jobb og hennes feil gjorde at andre ikke fikk jobbet, så fikk hun flere problemer med sjefen. Nå er hun ikke lengre sjefens bestevenn, hun fikk ikke en stilling hun var lovet og hun stoler ikke på sjefen lengre. Jeg hadde en liten finger med i spillet, men ikke mer enn hva de gjorde selv. Anonymkode: ffd33...cbb Det er akkurat der jeg sliter, jeg er ikke en slu menneske og heller ikke manipulerende, så jeg tror det er derfor jeg ikke klarer og heller ikke vet hvordan jeg skal være "falsk" ovenfor henne også. I tillegg nevner aldri sjefen min noen ting om denne kollegaen til meg, så jeg vet ikke hva sjefen tenker om henne. TS. Anonymkode: 09dd5...746
Tosla Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 Av og til kan det være greit å lese seg litt opp på hva de som driver med slikt faktisk gjør. Les en bok om hersketeknikker, les om omgitt av dårlige sjefer og litt liknende lesestoff som du føler treffer. Det er lettere å holde dem på avstand når man har ord for det de gjør. Du kan og aliere deg med en annen kollega og gå sammen om å påpeke den dårlige adferden til henne. Det er enklere å påpeke når det ikke er du selv som er offeret, det blir mindre personlig da. De som driver med slikt liker ikke å bli sett av andre, det er ikke bra for dem. Husk😉 Dette er løsbart. Hun liker deg nok ikke nå, og da har det ikke så mye å si om hun liker deg etterpå. Det er dog fult mulig å få satt henne på plass. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 Prøv å overse henne og å ikke irritere deg over henne. Det virker som du gir henne mye plass i livet ditt - jobb for å endre det. Jeg hadde ikke vært opptatt av å «ta igjen», det virker jo ikke som du er en sånn type. Bare ignorer. Anonymkode: 147d8...bdd
godfisk Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 Det hun har gjort, er å gi uttrykk for at hun selv, i stedet for deg, bør få en større stillingsprosent? Og så gjør hun ellers småting som å bruke vannflaska si til å «markere territorium»? Jeg ville bare tenkt på dette som at noen ganger treffer man folk som er vanskelige å samarbeide med, og som man ikke har kjemi med. Disse prøver man å ha lite med å gjøre på jobb, og ellers passer man sine egne saker og lar seg ikke trekke inn i intriger. Det vinner man på i det lange løp.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 Kort oppsummert: Du får ikke gjort noe. Anonymkode: 7f7f5...3bf
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #13 Skrevet 9. mars 2022 godfisk skrev (1 minutt siden): Det hun har gjort, er å gi uttrykk for at hun selv, i stedet for deg, bør få en større stillingsprosent? Og så gjør hun ellers småting som å bruke vannflaska si til å «markere territorium»? Jeg ville bare tenkt på dette som at noen ganger treffer man folk som er vanskelige å samarbeide med, og som man ikke har kjemi med. Disse prøver man å ha lite med å gjøre på jobb, og ellers passer man sine egne saker og lar seg ikke trekke inn i intriger. Det vinner man på i det lange løp. Ja. Er flere ganger hun har vært direkte frekk mot meg rett i ansiktet mitt. Man merker energi og merker på henne at hun misliker meg sterkt, men hun later som ingenting. Anonymkode: 09dd5...746
godfisk Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja. Er flere ganger hun har vært direkte frekk mot meg rett i ansiktet mitt. Man merker energi og merker på henne at hun misliker meg sterkt, men hun later som ingenting. Anonymkode: 09dd5...746 Har hun gjort noe som er mer frekt enn å si at hun ønsker seg større stillingsprosent og å sette vannflasker omkring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå