Gå til innhold

Feber, skikkelig vond hals og sliten. Negativ test!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle i hus har hatt det utenom meg. Har hostet i 2 dager, uvel i kroppen, feber om kvelden og skikkelig sår i halsen/lungene. Har tatt tre tester men alle er negative. Kan jeg stole på det? Hva slags virus har jeg da? Føler ikke det går annet enn omikron nå.. 

Anonymkode: 35f89...ed4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min testa ikke positivt før fire og et halvt døgn etter han ble syk. 

Anonymkode: 97878...28a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tro det eller ei, det finnes andre virus og bakterier enn covid.

Anonymkode: 1548f...595

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Datteren vår på 18 er på runde 2 med forkjølelse nå; sår hals, hoster og feber. Var sikker på at det var covid begge gangene, men bare negative hurtigtester. Hun har også 2 negative PCR-tester (bestilte PCR siden hurtigtester ikke alltid er korrekte), så hun er bare forkjøla.

Vanlige virus vil jo også sirkulere i samfunnet samtidig som covid. Men tror det er lett å glemme det siden fokuset har vært så stort på corona 

edit; var «sikre» på at det var corona pga hun har vært på hyttetur der nesten alle vennene hennes fikk corona etterpå. I tillegg ble det utbrudd i klassen hennes. Men nei, hun er forkjøla 

Endret av skruf
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mannen min testa ikke positivt før fire og et halvt døgn etter han ble syk. 

Anonymkode: 97878...28a

Okei? Så jeg har mest sannsynlig omikron? Kan ikke skjønne hva annet det kan være. Når jeg fikk dette kun dager etter at minsten fikk påvist omikron. Kjenner det så i lungene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tro det eller ei, det finnes andre virus og bakterier enn covid.

Anonymkode: 1548f...595

Joda, men hører ikke noen som har et annet virus nå, isåfall vil jeg gjerne høre om de. Jeg har de klassiske symptomene på covid også. 

AnonymBruker
Skrevet

Joda, men hører ikke noen som har et annet virus nå, isåfall vil jeg gjerne høre om de. Jeg har de klassiske symptomene på covid også. 

Du har også de klassiske symptomene på forkjølelse. 

Det florerer av andre sykdommer en covid, er ikke som covid utslettet alle de andre.

Anonymkode: fa29d...a8b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke stolt på negative tester når alle andre rundt deg har hatt det og sannsynligvis smittet deg.

Det virker som om det skal en relativt stor virusmengde til for å få positiv test.

Anonymkode: a39f9...db3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har også de klassiske symptomene på forkjølelse. 

Det florerer av andre sykdommer en covid, er ikke som covid utslettet alle de andre.

Anonymkode: fa29d...a8b

Okei. 

Men er tydelig immun mot omikron da av en eller annen grunn. 

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg ta en pcr ? 

AnonymBruker
Skrevet

Det går faktisk an å bli syk, uten at det er korona :) Jeg har f.eks halsbetennelse akkurat nå, og for noen uker siden hadde jeg influensa.

Anonymkode: a9a9d...32c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En kompis av meg var syk i ei drøy  uke og testet negativt på selvtest hver dag den uka. Han ble syk etter en bursdagsfeiring hvor flere av de andre også ble syke, men de andre testet positivt i dagene rett etterpå. Han testet ikke positivt før han dro og tok pcr-test. Så vet ikke om pcr-test bare er mer pålitelig eller om det er lett å gjøre feil med selvtest eller hva.

Anonymkode: 77595...876

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De vanlige virusene som gir forkjølelse, influensa, spysjuke er jo tilstede selv om vi har covid også. Det har bare vært mindre av det de siste årene pga isolasjon, fokus på håndhygiene, 2-meteren, munnbind osv. Disse tiltakene har ikke bare fått ned covid-smitte, men også de vanlige virusene som er i samfunnet.

Disse tiltakene har gjort at f.eks barn som har blitt født inn i corona-hverdagen ikke har fått bygget seg opp et naturlig immunforsvar da de ikke har blitt utsatt for noe smitte disse to årene her. Så nå når samfunnet har åpnet helt opp igjen så tror jeg det kommer til å bli en smell med forkjølelse, influensa, norovirus osv….alle disse «gamle» virusene vi i to år så og si har vært forskånet for. 

AnonymBruker
Skrevet
skruf skrev (1 minutt siden):

De vanlige virusene som gir forkjølelse, influensa, spysjuke er jo tilstede selv om vi har covid også. Det har bare vært mindre av det de siste årene pga isolasjon, fokus på håndhygiene, 2-meteren, munnbind osv. Disse tiltakene har ikke bare fått ned covid-smitte, men også de vanlige virusene som er i samfunnet.

Disse tiltakene har gjort at f.eks barn som har blitt født inn i corona-hverdagen ikke har fått bygget seg opp et naturlig immunforsvar da de ikke har blitt utsatt for noe smitte disse to årene her. Så nå når samfunnet har åpnet helt opp igjen så tror jeg det kommer til å bli en smell med forkjølelse, influensa, norovirus osv….alle disse «gamle» virusene vi i to år så og si har vært forskånet for. 

Okei, så bør jeg ta en pcr eller droppe? Ta det som en lett influensa/halsbetennelse eller noe annet? Tenker jeg kanskje har halsbetennelse siden jeg er så sykt sår. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det går faktisk an å bli syk, uten at det er korona :) Jeg har f.eks halsbetennelse akkurat nå, og for noen uker siden hadde jeg influensa.

Anonymkode: a9a9d...32c

Hvordan merkes halsbetennelsen din? Har du også hoste? Sliten.. osv...ts:) 

AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg testet negativ på hurtigtest, tok pcr og selv var positiv. Først 2 dager etter ble testen hjemme positiv. Han testet seg etter pcr bare for å sjekke når hurtigtest slo ut. 

Anonymkode: fd845...a54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bør jeg ta en pcr ? 

Ja

Anonymkode: c9d25...470

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Bør jeg ta en pcr ? 

Hvorfor? Her tas det pcr test kun hvis hurtigtest er positiv. Og da

«Følgende grupper anbefales å ta en PCR-test hvis de får positivt svar på selvtest: 

• Personer med primær eller sekundær immunsvikt, herunder organtransplanterte og immunsupprimerte.
  • Barn og ungdom mellom 0-16 år.
  • Uvaksinerte og delvaksinerte personer uten oppfriskingsdose som har behov for koronasertifikat.»

Er du syk vær hjemme. Thats it. Blir du kjempedårlig og sliter med pusten så ringer du ambulanse/legevakt. 

Anonymkode: a5ac3...2b7

Skrevet

Okei, så bør jeg ta en pcr eller droppe? Ta det som en lett influensa/halsbetennelse eller noe annet? Tenker jeg kanskje har halsbetennelse siden jeg er så sykt sår. 

Det er ingenting i veien for å bestille en pcr-test hvis du vil være helt sikker :) det er forsåvidt ikke nødvendig, men hvis du har covid så får du det registrert at du har det. Noen sliter med long-covid og langvarige bivirkninger, og da kan det kanskje være greit å ha det registrert i journalen din. 

Vi valgte pcr-test begge gangene til datteren vår, men det var pga hurtigtestene var negative og vi ville vite om det var/er covid pga mannen min har ikke hatt corona enda og pga han er lege så ville han ha satt inn ekstra forsiktighetsregler ift pasientkontakt hadde vi hatt corona i hus+ville få det registrert i journalen hennes i tilfelle senvirkninger

• Liker 1
Skrevet

Svabrer du halsen da? 

• Opprett ny...