Gå til innhold

Hvordan føre opp førerkort på cv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal søke en jobb hvor de krever førerkort klasse b. Dette har jeg jo selvfølgelig, og siden de krever det må jeg jo føre det opp på cven.   

Fra før består jo cven av to hoveddeler, nemlig utdanning og arbeidserfaring. Jeg har aldri før skrevet opp førerkort, og lurer på hvordan jeg skal skrive det. Skal jeg ha en ny "overskrift" med annet? Eller går det under utdanning? 

Jeg skjønner at det ikke betyr så mye hvor det står, men for meg som er litt petimeter på layout så blir det bare feil uansett 😂

(For meg føles egentlig førerkort like tullete å skrive opp som at jeg satt i elevrådet på ungdomsskolen - alle har jo førerkort. Men jeg forstår jo at en omreisende rådgiver må ha førerkort, og jeg forstår jo at det må med i cven). 

Takk på forhånd for tips!

Anonymkode: b1a26...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har et punkt som heter «kurs og sertifikater» på CV-en min, og fører det opp der. I mitt tilfelle står det: Førerkort klasse A, B, BE, C1, C1E, utløpsdato XX.XX.xxxx.

Anonymkode: 8265c...17a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk!

Jeg tok lappen i den tida hvor man også fikk moped, snøskuter og traktor - men siden jeg aldri har kjørt noen av delene tror jeg det er tryggest å føre opp bare B. 😂

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

(For meg føles egentlig førerkort like tullete å skrive opp som at jeg satt i elevrådet på ungdomsskolen - alle har jo førerkort. Men jeg forstår jo at en omreisende rådgiver må ha førerkort, og jeg forstår jo at det må med i cven). 

Takk på forhånd for tips!

Du vil bli overrasket over hvor mange som faktisk ikke har førerkort. Som oppvokst på bygda er det en helt naturlig ting å ha, men blant venner og kollegaer som er født og oppvokst i Oslo og Bergen har det alltid vært noen som ikke har lappen. I kretser hvor miljøengasjementet er sterkt er det også en større andel som ikke har førerkort, særlig blant de litt yngre. 

Anonymkode: 0708e...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har et punkt som heter «kurs og sertifikater» på CV-en min, og fører det opp der. I mitt tilfelle står det: Førerkort klasse A, B, BE, C1, C1E, utløpsdato XX.XX.xxxx.

Anonymkode: 8265c...17a

Samme her.

Synes dette er fornuftig.

Anonymkode: 7aefb...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan jo ha en bolk med tilleggsopplysninger hvor du lister opp diverse som kan være relevant, men som ikke hører naturlig under utdanning og jobberfaring. 

Anonymkode: 0e01e...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...