Gå til innhold

Trenger forslag til dag- og natt krem:)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ute etter kremer som passer til tørr og dehydrert hud for en som fort får tette porer.

Ellers er det viktig at de ikke er dyre og at dagkremen er fin å legge sminke over, altså ikke klebrig, klissete og det, samtidig som den gir nok fukt og fett da sminken gjør huden ekstra tørr på huden. 

Anonymkode: ee7c3...c37

Videoannonse
Annonse
Gjest Pommen
Skrevet (endret)

Jeg lurer på det samme! Har akkurat samme hud, og jeg bruker Nivea soft, eventuelt Nivea soft sensitive. Har du prøvd en av dem? Jeg bruker den alltid under sminke, og elsker den på min hud. Jeg ser alikevel etter noe som kanskje er bedre for huden i ingredienser, vet ikke hvor bra den egentlig er.

Endret av Pommen
AnonymBruker
Skrevet

Cosmica age delay serien funker kjempegodt for meg, jeg har samme type hud. Dagkremen har solfaktor 15 og er kjempefin under sminke 😀

Anonymkode: 3f4a7...586

AnonymBruker
Skrevet

No7  er jeg veldig fornøyd med

Anonymkode: 8be6c...d83

Skrevet

TS, akkkurat Nivea vil jeg ikke anbefale, ettersom den inneholder en del ingredienser som er såkalt komedone, dvs. at de kan tette porene. Jeg vil foreslå - som jeg ofte gjør - CeraVe Facial Moisturizing Lotion + et fuktserum for ekstra fukt på dagtid. Ettersom du har tørr hud, kan du enten bruke en fetere nattkrem (f.eks. Dr. Greves nattkrem for tørr hud) eller supplere Moisturizing lotion med et oljeserum. Jeg liker godt REN sitt omega 3- serum, men både TO og danske Pure & Care (fås kjøpt hos Normal) har gode ansiktsoljer/oljeserum til en rimelig penge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (28 minutter siden):

TS, akkkurat Nivea vil jeg ikke anbefale, ettersom den inneholder en del ingredienser som er såkalt komedone, dvs. at de kan tette porene. Jeg vil foreslå - som jeg ofte gjør - CeraVe Facial Moisturizing Lotion + et fuktserum for ekstra fukt på dagtid. Ettersom du har tørr hud, kan du enten bruke en fetere nattkrem (f.eks. Dr. Greves nattkrem for tørr hud) eller supplere Moisturizing lotion med et oljeserum. Jeg liker godt REN sitt omega 3- serum, men både TO og danske Pure & Care (fås kjøpt hos Normal) har gode ansiktsoljer/oljeserum til en rimelig penge. 

Vet du hvordan Cerave sin facial lotion er i forhold til La Roche Posey Effaclar? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vet du hvordan Cerave sin facial lotion er i forhold til La Roche Posey Effaclar? 

Nei, jeg har ikke prøvd LRP Effaclair. Ingrediensmessig så inneholder LRP mer silikon enn CeraVe, og sistnevnte inneholder  ceramider (fettsyrer som også finnes naturlig i huden), som styrker hudbarrieren og tilfører langvarig fukt. LRP inneholder ikke ceramider, men squalane, som også er styrkende og dessuten antibakteriell, sammen med sheasmør som også har mange gode egenskaper for tørr hud. LRP inneholder parfyme, mens CeraVe er uten parfyme.

Ingrediensmessig er begge bra kremer, den eneste måten å finne ut hvilken av disse som er best for akkurat deg og din hud, er faktisk å prøve dem. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...