Gå til innhold

Jeg har ptsd, og kjæresten viser ikke interesse til det… bra? Dårlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk påvist ptsd og like etter ble jeg 100 % ufør. Det har ikke helt lands for meg enda. Like etter fant jeg ny type, og vi har vært sammen i et halvt år

3 mnd inn i forholdet, begynte ting å gå litt skeis. Jeg har jo min baggasje, han har for lite baggasje (ikke erfaring fra tidligere forhold). Vi har også kommunikasjonsproblemer. Men vi vil så gjerne få det til å fungere. 

Derfor valgte jeg en parterapeut som har erfaring innenfor begge partes erfaring på livet. Jeg hadde håpet at i løpet av disse timene (2 mnd), at han skal begynne forstå litt mer av hva ptsd går ut på. For det er ikke bare bare. 

Men han har ikke en gang googlet det. Ikke at det direkte har noe å si, men jeg føler han ikke har noe interesse i å vite hvem hele meg er som person. Jeg har k-ptsd med vedvarende personligjetsforstyrring, med ikke epileptiske anfall. 

Når jeg tar det opp, så lytter han. Men ellers så virkelig det som at han aldri tenker over det. Er som at han tror at forhold bare er en overfladisk kontakt, slik han har sett andre venner i forhold før. Det nære, som skjer bak lukkede dører, kan han ingenting om. Om dere skjønner. 

Han er en veldig enkel fyr. 

Og jeg grubler og analyserer mye. 

Er det dumt at han ikke på eget initiativ ville prøvet hentet inn noe informasjon om diagnosen min som påvirker meg så mye som menneske? 

Eller er jeg hysterisk? Være glad for at han tanker at alt er bra, uten å vite noe? At det er best sånn? Jeg bare merker at det er veldig slitsomt å være i et forhold hvor jeg hele tiden på prøve ha på maska, for ellers, så forstår han ikke hva som skjer og tror at alt handler om han (om jeg isolerer meg, lite pratsom, vil sove, forstår ikke at et anfall er et anfall ect). 

Jeg er jo også evig glad for at denne mannen vil være med meg. Men er redd for at han er med meg fordi jeg er en pen jente, og ikke for den jeg egentlig er… ptsd-en er jo en del av hele meg

Anonymkode: 23d4f...c50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du overtenker, du er en person som har opplevd noe som ga deg ptsd. Å vise interesse for hvem du er har ingenting med ptsd å gjøre. 

Han skal være kjæresten din og lytte, men du bør ikke la ptsd ta opp stort rom i deres forhold hvis du skjønner hva jeg mener. Bare si at når du trenger tid for seg selv og at det ikke har noe med han å gjøre slik at han har mulighet til å vise forståelse.

Men han er ikke din psykolog, vær kjæreste og så bruker du andre kanaler for å lufte ut ptsd på

Anonymkode: 5d355...2ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i litt lik situasjon som deg. Kan si kjæresten orker ikke deal'e med kptsd-delen - han er sammen med den friske delen av meg. Er drt egentlig rimelig å forvente at en kjæreste må være hobbypsykolog for å være sammen med deg?

Anonymkode: 9ef63...9f1

AnonymBruker
Skrevet

Er nok lurt å være en enkel fyr om man skal være med ei komplisert dame. Han sier han vil være med deg i terapien din, selvom forholdet er helt nytt, det er vel helt topp det. 

Anonymkode: fcd22...561

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...