AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Jeg er uføretrygded og har 6 tantebarn. Foreldrene deres har åpnet sparekonto så man kan sette innpå penger om man ikke gir gave. Jeg har veldig lite penger, så gir de en liten gave til jul og bursdag. Det blir 12 pakker i året. Om jeg har litt penger til overs trenger jeg å bruke de på meg selv, men foreldrene mener jeg skal sette de inn på sparekontoen til barna. Jeg har fortsatt ikke fått kjøpt meg bolig så er det egoistisk å prioritere meg selv? Pleier å ta meg en billig ferietur et par ganger i året når jeg har råd. Det er bare snakk om 3000 på sommerferie og 2000 på vinteren. Anonymkode: fc879...002 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Jeg har aldri fått noe stort av mine tanter og onkler. Og heller ikke noe særlig blir gitt til mine barn av tanter og onklene deres. Det er ikke noe hverken jeg eller dei tenker noe videre over. Har en gave jeg selv husker jeg fikk men den husker jeg siden det var noe som var laget, hadde jeg i stede fått penger hadde det garantert vært glemt. Anonymkode: 76a89...3d4 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Mao bare rart om du skal spare penger for barna til tante ungene. Om foreldrene deres forventer det er det heller dei som har litt rare forventninger i mine øyne i hvertfall Anonymkode: 76a89...3d4 14 3
Fireflies Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Du må fortelle søskene dine at du ikke har råd til gaver og sparing for deres barn. Du gir de en liten gave, det er mer enn nok. 12
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 De har kanskje ikke så god innsikt i din økonomi. Si det som det er, at du som selv sliter med å skaffe deg lån til bolig og omentrent jsr fra hånd til munn, må prioritere det selv foran tantebarna. Som jo mest sannsynlig vokser opp og kan jobbe og tjene dobbelt så mye som tanten sin. Dessuten har de jo foreldre som med stor sansynlighet også har bedre resursser enn du. Anonymkode: a9acf...454 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 Dersom samme søsken har flere barn så kan du gi fellesgaver til dem i jula og sånt. Det er jeg begynt med. 😊 Jeg har også veldig dårlig råd. Har lyst til å gi dem fine gaver siden jeg ikke ser de så ofte (de bor langt unna) og jeg har svidd av mer enn jeg burde ofte. Men det går liksom ikke å gi bort alt man har å gå i minus heller. Så det er bedre å gi noe billig så lenge de vet at du setter pris på dem likevel. Anonymkode: 42bd9...c69 2
Mt3 Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 Du skal ikke spare penger til tantebarn. Det normale er jo at de får gave til bursdagen og til jul, om det er fysisk gave eller penger samt beløp er det giver som bestemmer ut ifra sin økonomi. 7
smilo Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 Jeg ville satt inn penger på konto i stedet for gaver til jul og bursdag
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 Ingen kan forvente å få gaver eller penger, uavhengig av inntekt. Hvis foreldrene faktisk har sagt at de mener du skal sette penger du har til overs inn på barnas konto, så er de hinsides frekke. Anonymkode: bec87...13b 12 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 Slutt med det. Si at du forventer IKKE gave fra dem, så du gir derfor ikke noe tilbake. Ikke la deg overkjøre sånn av dem. Anonymkode: f684c...5a6 2
GammelKaktus Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 Noe av det dummeste jeg har hørt. Hvis de virkelig mener at du skal bruke dine siste kroner på å sette inn på barnas bankkonto så hadde jeg sluttet med gaver. Hadde sagt jeg hadde sluttet med gaver, rett og slett. Eventuelt satt inn 50 kroner til bursdag og jul, hvis det er noe du føler du har råd til. Men når folk forventer slike ting så får man lite lyst til å gi noe. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er uføretrygded og har 6 tantebarn. Foreldrene deres har åpnet sparekonto så man kan sette innpå penger om man ikke gir gave. Jeg har veldig lite penger, så gir de en liten gave til jul og bursdag. Det blir 12 pakker i året. Om jeg har litt penger til overs trenger jeg å bruke de på meg selv, men foreldrene mener jeg skal sette de inn på sparekontoen til barna. Jeg har fortsatt ikke fått kjøpt meg bolig så er det egoistisk å prioritere meg selv? Pleier å ta meg en billig ferietur et par ganger i året når jeg har råd. Det er bare snakk om 3000 på sommerferie og 2000 på vinteren. Anonymkode: fc879...002 Det kan de ikke mene!!?? Er du sikker på det er det de mener at du skal? Er det frekkeste jeg har hørt😳 Anonymkode: 7e262...b02 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #13 Skrevet 9. mars 2022 Du skal ikke bidra med sparing til dine tantebarn, det gjør de aller færreste. Jeg har inntekt over snittet og har aldri falt meg inn at jeg skal spare til tantebarna mine. Anonymkode: 13254...01d 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 Jeg er selv frivillig barnløs og tante til 12, gir penger eller gave til dåp, jul og bursdag og konfirmasjon til de som er under 18 år. Ser ingen grunn til at jeg skal gi mer??? Det jeg eventuelt har til overs hver måned sparer jeg selv, nettopp for å ha råd til å gi gaver. Anonymkode: 7fe88...896 1
molo80 Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 Nei herregud🤣 De må nesten spare til barna sine selv...
flusa Skrevet 9. mars 2022 #16 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er uføretrygded og har 6 tantebarn. Foreldrene deres har åpnet sparekonto så man kan sette innpå penger om man ikke gir gave. Jeg har veldig lite penger, så gir de en liten gave til jul og bursdag. Det blir 12 pakker i året. Om jeg har litt penger til overs trenger jeg å bruke de på meg selv, men foreldrene mener jeg skal sette de inn på sparekontoen til barna. Jeg har fortsatt ikke fått kjøpt meg bolig så er det egoistisk å prioritere meg selv? Pleier å ta meg en billig ferietur et par ganger i året når jeg har råd. Det er bare snakk om 3000 på sommerferie og 2000 på vinteren. Anonymkode: fc879...002 Om mine søsken hadde åpnet sparekonto til sine barn,så hadde det ikke blitt forventet at JEG skulle sette inn penger til de😶 Har nok med mitt eget barn,og meg selv. Kjøper gave/gir penger ved anledning.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #17 Skrevet 9. mars 2022 Herlighet, det har jeg aldri hørt om før! Mine tanter og onkler har aldri spart penger til meg. Jeg sparer ikke til mine tantebarn, det overlater jeg helt og holdent til foreldre, og eventuelt besteforeldre. Tantebarna får gave til jul og bursdag, dahar jeg gjort mitt. Foreldrene er jo helt på viddene. Og i tillegg ymte frempå om noe slikt, til en ufør tante? Råfrekt. Anonymkode: ce763...9a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå