AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Del Skrevet 9. mars 2022 Ingen gud ville gjort noe så grusomt. Og hvis så var tilfelle, er han en ondskapsfull gud, som ikke bør tilbes. SJAKKMATT, kreasjonister! Anonymkode: 7fda9...60e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Del Skrevet 9. mars 2022 Ok?.... Gjesp Anonymkode: cc43d...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 9. mars 2022 #3 Del Skrevet 9. mars 2022 I og med at mitt eget hårtap ga meg eksistensiell angst så spurte jeg en lærd religiøs person om akkurat dette. Han svarte at i Guds skreddersydde fullkomne skaperverk så måtte det finnes både imperfeksjonisme såvel som perfeksjonsime for at begrepene i det hele tatt kunne gi mening. Skallethet er dermed det fæle fenomenet som gir mening til det vakre håret. Jeg synes svaret var fascinerende men mener fremdeles at hårtap er 100% djevelens verk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 9. mars 2022 #4 Del Skrevet 9. mars 2022 For at mennesker ikke skal være så overfladiske at vi velger partner utifra antall hårstrå på hodet. Du gifter deg med en fyr med masse hår, men oooops! Der mista han det! Nå kan du ikke skille deg fordi det er synd, og da må man fokusere på indre verdier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Del Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen gud ville gjort noe så grusomt. Og hvis så var tilfelle, er han en ondskapsfull gud, som ikke bør tilbes. SJAKKMATT, kreasjonister! Anonymkode: 7fda9...60e Hva er så grusomt med skallet mann?Synes damer med hengemage og sæggepupper er hakket værre. Anonymkode: 62ef1...402 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Del Skrevet 9. mars 2022 Min mann er skallet og det gjør ham hot hot hot. Anonymkode: 3f9a5...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Spelmann Skrevet 9. mars 2022 #7 Del Skrevet 9. mars 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Ingen gud ville gjort noe så grusomt. Og hvis så var tilfelle, er han en ondskapsfull gud, som ikke bør tilbes. SJAKKMATT, kreasjonister! Anonymkode: 7fda9...60e Du tror ikke det kan ha noe med livsstil å gjøre, og ikke minst mangel på kunnskap om menneskekroppen? Apotek1 skriver at økt håravfall har vært sett i sammenheng med mangel på vitamin A, ulike B-vitaminer, vitamin C, jern, sink og magnesium. Jeg har selv opplevd at i perioder med dårlig kosthold blir håret mitt svært tørt og stritt, og det bedrer seg ved vitamintilskudd. I tillegg vet vi at når menn blir eldre endrer testosteron-nivået i kroppen seg. Slik er det ikke for kvinnene ettersom det er det mannlige kjønnshormonet testosteron som påvirker håret mest. Det kan også være seksuelt betinget. Menn har flere sexualpartnere enn kvinner. Forskning på løver viser at hanner som har flere hunner i flokken kan bli skallet, men det skjer ikke hos løver med færre hunner. I middelalderen ble endel gutter med fine sangstemmer kastrert før puberteten for å unngå stemmeskifte. Man har sett at disse guttene ikke ble skallet, og vet derfor at kjønnshormoner spiller inn. Huden og hårene i hodebunnen er under påvirkning av mannlige kjønnshormoner (androgenene). Disse hormonene gjør at hårsekken minsker i størrelse, og at produksjon av nye hår reduseres. Arvelig hårtap hos menn er relatert til hormonet DHT (dihydrotestosteron), som binder seg til hårsekkene og forårsaker at disse inaktiveres, og slutter å produsere hår. Forurensning, hormonforstyrrende stoffer og kjemikalier Arvelig hårtap fremskyndes av røyking og luftforurensning. En forklaring kan være at giftstoffene i tobakken skader hårsekkenes DNA. De tror også at hormonforstyrrelser som følge av røyking kan være en årsak. Så slektstreet ditt og hvordan dine forfedre levde har påvirkning på din egen hårmanke. I tillegg viser studier om luftforurensning at gifter som stoffer som toxiner og karsinogener kan trenge seg inn gjennom huden eller i blodbanen, og påvirke hårsekkene. Resultatet kan bli en oksiderende effekt i cellene i hårsekken, som hemmer hårveksten. Man vet også at stress og lite søvn kan føre til hårtap. Kort sagt blir det helt feil å skylde på Gud for menneskelige feil og uvitenhet som følge av at mennesket velger å leve uten åndens påvirkning og innflytelse. Bibelen og andre religiøse tekster viser til at menneskets alder var mye høyere i tidligere tider, og hvis det er tilfelle kan det skyldes at man levde mer riktig og hadde større kunnskaper om menneskekroppen og vår natur. Det betyr også at når vi vet at mennene sliter med hårtap, så kan dette faktisk forebygges med kunnskap og endring i livsstil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. mars 2022 #8 Del Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er så grusomt med skallet mann?Synes damer med hengemage og sæggepupper er hakket værre. Anonymkode: 62ef1...402 Hvorfor i alle dager gi støtte til en gruppering for så å løfte frem og trø ned en annen? Det er dårlig stil altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Del Skrevet 10. mars 2022 Jegern Puahate skrev (På 9.3.2022 den 3.33): I og med at mitt eget hårtap ga meg eksistensiell angst så spurte jeg en lærd religiøs person om akkurat dette. Han svarte at i Guds skreddersydde fullkomne skaperverk så måtte det finnes både imperfeksjonisme såvel som perfeksjonsime for at begrepene i det hele tatt kunne gi mening. Skallethet er dermed det fæle fenomenet som gir mening til det vakre håret. Jeg synes svaret var fascinerende men mener fremdeles at hårtap er 100% djevelens verk. Jeg spurt de lærde samme spørsmål år etter år helt til jeg skjønte at det var min økonomiske situasjon og ikke mitt hårtap som gjorde meg til taper. Og nå spør jeg Gud om hvorfor jeg ikke skjønte fra dag 1 at det var inntekt og ikke hår som bestemte ens verdi i samfunnet. Anonymkode: 3edb5...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 10. mars 2022 #10 Del Skrevet 10. mars 2022 4. Elisha and the Two Bears (2 Kings 2:23-25) 23 Then he went up from there to Bethel; and as he was going up by the way, young lads came out from the city and mocked him and said to him, “Go up, you baldhead; go up, you baldhead!” 24 When he looked behind him and saw them, he cursed them in the name of the LORD. Then two female bears came out of the woods and tore up forty-two lads of their number. 25 And he went from there to Mount Carmel, and from there he returned to Samaria. Ingen kan si at Gud ikke har gjort noe for skallede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 10. mars 2022 #11 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg mistet håret tidlig, og takk Gud for det (hvis han hadde eksistert). Kr 0,- i budsjettet til frisører og hårprodukter, og om jeg skal si det selv så er jeg mer tilfreds med eget utseende nå enn når jeg ser meg selv på gamle bilder. Det har virkelig aldri vært et problem. Ihvertfall ikke for meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 11. mars 2022 #12 Del Skrevet 11. mars 2022 Gud eksisterer i Absolutt forstand. Punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Del Skrevet 11. mars 2022 La meg snu på det i TS sin ånd: Hvis Gud finnes, hvorfor er noen kvinner vide nedentil? Anonymkode: 239d1...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #14 Del Skrevet 11. mars 2022 Hvis gud Per Spelmann skrev (På 9.3.2022 den 8.40): Du tror ikke det kan ha noe med livsstil å gjøre, og ikke minst mangel på kunnskap om menneskekroppen? Apotek1 skriver at økt håravfall har vært sett i sammenheng med mangel på vitamin A, ulike B-vitaminer, vitamin C, jern, sink og magnesium. Jeg har selv opplevd at i perioder med dårlig kosthold blir håret mitt svært tørt og stritt, og det bedrer seg ved vitamintilskudd. I tillegg vet vi at når menn blir eldre endrer testosteron-nivået i kroppen seg. Slik er det ikke for kvinnene ettersom det er det mannlige kjønnshormonet testosteron som påvirker håret mest. Det kan også være seksuelt betinget. Menn har flere sexualpartnere enn kvinner. Forskning på løver viser at hanner som har flere hunner i flokken kan bli skallet, men det skjer ikke hos løver med færre hunner. I middelalderen ble endel gutter med fine sangstemmer kastrert før puberteten for å unngå stemmeskifte. Man har sett at disse guttene ikke ble skallet, og vet derfor at kjønnshormoner spiller inn. Huden og hårene i hodebunnen er under påvirkning av mannlige kjønnshormoner (androgenene). Disse hormonene gjør at hårsekken minsker i størrelse, og at produksjon av nye hår reduseres. Arvelig hårtap hos menn er relatert til hormonet DHT (dihydrotestosteron), som binder seg til hårsekkene og forårsaker at disse inaktiveres, og slutter å produsere hår. Forurensning, hormonforstyrrende stoffer og kjemikalier Arvelig hårtap fremskyndes av røyking og luftforurensning. En forklaring kan være at giftstoffene i tobakken skader hårsekkenes DNA. De tror også at hormonforstyrrelser som følge av røyking kan være en årsak. Så slektstreet ditt og hvordan dine forfedre levde har påvirkning på din egen hårmanke. I tillegg viser studier om luftforurensning at gifter som stoffer som toxiner og karsinogener kan trenge seg inn gjennom huden eller i blodbanen, og påvirke hårsekkene. Resultatet kan bli en oksiderende effekt i cellene i hårsekken, som hemmer hårveksten. Man vet også at stress og lite søvn kan føre til hårtap. Kort sagt blir det helt feil å skylde på Gud for menneskelige feil og uvitenhet som følge av at mennesket velger å leve uten åndens påvirkning og innflytelse. Bibelen og andre religiøse tekster viser til at menneskets alder var mye høyere i tidligere tider, og hvis det er tilfelle kan det skyldes at man levde mer riktig og hadde større kunnskaper om menneskekroppen og vår natur. Det betyr også at når vi vet at mennene sliter med hårtap, så kan dette faktisk forebygges med kunnskap og endring i livsstil. 😍 Det jeg skulle skrive. Altså, essensen i innlegget ditt. Kosthold og livsstil! Anonymkode: 69d98...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #15 Del Skrevet 11. mars 2022 Anonymkode: 4bdad...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #16 Del Skrevet 29. mars 2022 men all den forbanna jævelskapen som foregår over hele verden, hver eneste dag. Og så er DETTE liksom noe man skal diskutere her på Kvinneguiden. Sier vel en del om "kvaliteten" her på forumet, for å si det sånn. Eller mangelen på kvalitet, kanskje. Anonymkode: 823cd...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #17 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 2.30): Ingen gud ville gjort noe så grusomt. Og hvis så var tilfelle, er han en ondskapsfull gud, som ikke bør tilbes. SJAKKMATT, kreasjonister! Anonymkode: 7fda9...60e Nei, dette er jo det virkelig store, eksistensielle spørsmålet alle stiller seg. Why God, why??! Anonymkode: 42129...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #18 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 19.54): Hvis gud 😍 Det jeg skulle skrive. Altså, essensen i innlegget ditt. Kosthold og livsstil! Anonymkode: 69d98...3c7 Du tror i fullt alvor at menn blir skallet på grunn av kosthold og livsstil? Hørt om genetikk? Anonymkode: 42129...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #19 Del Skrevet 2. april 2022 Gud tar bort håret på de som er verdige hans nærvær, uverdige må dekke til håret eller få hårvekst i hele ansiktet og på kroppen. Anonymkode: 93f17...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 2. april 2022 #20 Del Skrevet 2. april 2022 (endret) Det er et godt spørsmål. Er godt mulig at Gud skapte Adam til å bli skallet. Han levde i 900 år, kanskje han mistet håret i sitt 500 år eller noe slikt. På en annen siden kan det være en egenskap som er blitt mistet etterhvert, noen menn mistet hårvekst på hodet pga genetisk varisjon over generasjoner. Å bli skallet er ikke nødvendigvis en negativ egenskap. Mange kvinner liker skallede menn, men dersom majoriteten av kvinner ikke liker skallede menn, så kan det likevel være en fordel for kvinnene som har fått barn med dem. De er sikret hjelp resten av livet, uten utroskap. Da har du en kjekk mann med hår som ung, som drar damer, han blir skallet når han er 38, og andre kvinner blir ikke tiltrukket av han. Det er jo en fordel for barna. Mens en kjekk mann som ikke mistet håret, er fremdeles attraktiv og kan finne på å gå til ei anna kvinne (eventuelt ta kone 2 eller 3), som igjen er et tap for kvinnen og barna. Endret 2. april 2022 av Jaconandersen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå