AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #21 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et foreldrepar på skolen vår har tatt ut barnet fra skolen fordi de er redd for korona selv. Jeg skjønner ikke at det er lov, men... Men barnet har da altså ikke vært på skolen på 7 uker nå (barneskole). Barnet selv er ikke i risikosonen, men mor og far er livredd for korona. Ingen av de har fullført noe mer enn ungdomsskolen selv og ingen av de er i jobb i dag, så jeg antar at de ikke er kvalifisert til å undervise? Anonymkode: 71509...254 Foreldre står fritt til å ta barna sine ut av skolen og drive hjemmeundervisning, uansett årsak. Men det er fortsatt totalt urelevant for både hi og innlegget jeg siterte. Anonymkode: effd2...aed
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #22 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er alternativet da? Når barnet ikke vil på skolen? Anonymkode: 5036f...07c Bytte skole? Anonymkode: 622f0...3e3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #23 Skrevet 9. mars 2022 Ville ha byttet skole framfor å ta barnet ut av skolen. Ekstremt viktig at barnet ikke mister alt det sosiale. Og nei, man får ikke lærer hjem. Man må undervise selv. Anonymkode: a1271...87d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #24 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bytte skole? Anonymkode: 622f0...3e3 Da må vi selge hus, flytte, søke nye jobber samtidig som vi river opp søsken som stortrives her. Anonymkode: 5036f...07c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #25 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville ha byttet skole framfor å ta barnet ut av skolen. Ekstremt viktig at barnet ikke mister alt det sosiale. Og nei, man får ikke lærer hjem. Man må undervise selv. Anonymkode: a1271...87d Skal jeg si opp jobben min da? For å under ise barnet mitt hjemme? Anonymkode: 5036f...07c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #26 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må vi selge hus, flytte, søke nye jobber samtidig som vi river opp søsken som stortrives her. Anonymkode: 5036f...07c Hvor langt er det til neste skole? Bor dere veldig usentralt? Anonymkode: a1271...87d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #27 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal jeg si opp jobben min da? For å under ise barnet mitt hjemme? Anonymkode: 5036f...07c Jeg skjønner at det er frustrerende å ha et barn som mistrives på skolen, og at man føler at det ikke blir tatt ordentlig tak i fra skolens side og andre instanser. Men innerst inne tror jeg du forstår at ikke alle som ikke vil på skolen kan få en lærer hjem til seg. Sånn funker det ikke. Eller, du kan det, men da må du lønne vedkommende selv. Det beste for barnet ditt er at det løser seg på skolen. Både faglig, sosialt og for dere foreldres arbeidssituasjon. Anonymkode: a1271...87d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #28 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner at det er frustrerende å ha et barn som mistrives på skolen, og at man føler at det ikke blir tatt ordentlig tak i fra skolens side og andre instanser. Men innerst inne tror jeg du forstår at ikke alle som ikke vil på skolen kan få en lærer hjem til seg. Sånn funker det ikke. Eller, du kan det, men da må du lønne vedkommende selv. Det beste for barnet ditt er at det løser seg på skolen. Både faglig, sosialt og for dere foreldres arbeidssituasjon. Anonymkode: a1271...87d Skolen har tatt tak, men det fungerer fortsatt ikke. menig i at det beste er at det løses på skolen, men etter 7 mnd med kamp må vi begynne å tenke alternativ.. vår jobb er å få barnet på skolen, skolens jobb er å søte for at eleven har det bra der. når han ikke har det bra er det tungt. Jeg er sliten, og orker ikke treffe venner lengre. Jeg isolerer meg og jeg har mistet all livsglede. når barna ikke har det bra har ikke vi foreldre bra heller Anonymkode: 5036f...07c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #29 Skrevet 9. mars 2022 det er PPT som må anbefale hjemmeundervisning. Det kan kun vurderes hvis barnet har sykdom som gjør at barnet har langvarig fravær og ikke er i stand til å motta opplæring på skole. Dere bør drøfte med PPt også om eksempel mulighet for å bli utplassert i bedrift eller en annen alternativ opplæringsarena (avhengig av tilbudet der), da kan det gi mulighet å komme ut av døra og få noe mestring på en annen arena som ikke er skole. Ellers bør dere vurdere et evt skolebytte. Hvis dere ser at ungdommen nok er så skadet/traumatisert av mobbehistorikken kan det være stor trigger å skulle tilbakeføres til det utrygge. For noen så er det ikke lengre bare mobbere men hele plassen, stedene, lærere og alt. Da kan det for noen være mye bedre med skolebytte. Anonymkode: bc441...187
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #30 Skrevet 9. mars 2022 håper dere har henvist til bup og at barnet får hjelp der Anonymkode: bc441...187
Flintis Skrevet 9. mars 2022 #31 Skrevet 9. mars 2022 Når det gjelder mobbing er dette noe skolen plikter å ta tak i og det er ikke den som mobbes som skal flyttes. Tar ikke skolen tak er vel fylkedirektøren neste. Hjemmeundervisning krever at dere legger en plan etter kunnskapsløftet og forelegger denne for oppvekstsjefen i kommunen, etter godkjenning blir det vel noe oppfølging etterhvert. Skolen kan være behjelplig med materiell, men det er ikke noe som kan kreves av dem. Ta en prat med oppvekstsjefen og finn ut hvordan ting kan gjøres.
Snabeltann Skrevet 9. mars 2022 #32 Skrevet 9. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvilke brudd på forordningen sikter du til? Anonymkode: 82150...3a4 Filming av min undervisning, filming og lydopptak av andre elever i klassen, som da blir "direktesendt" hjem til den syke/hjemmeværende eleven der man ikke kan kontrollere hvem andre som ser/hører dette. Dette krever samtykke fra alle parter. Endret 9. mars 2022 av Snabeltann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå