AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Er det noen her som har barn med hjemmeskole?hvordan fungerer dette når dere foreldre er på jobb? Har barna krav på en lærer som kommer hjem å underviser de? vårt barn har høyt skolefravær og mistrives veldig på skolen. Anonymkode: 5036f...07c
Jentadi Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er det noen her som har barn med hjemmeskole?hvordan fungerer dette når dere foreldre er på jobb? Har barna krav på en lærer som kommer hjem å underviser de? vårt barn har høyt skolefravær og mistrives veldig på skolen. Anonymkode: 5036f...07c Ingen barn har krav på en lærer som kommer hjem til dem. Barn har krav og plikt til undervisning. Det bør skje på skolen sammen med andre barn. Barns behov for sosialisering er viktig. Du må sammen med skolen finne ut hva som skal til for at ditt barn skal trives på skolen. Endret 9. mars 2022 av Jentadi 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Jentadi skrev (12 timer siden): Ingen barn har krav på en lærer som kommer hjem til dem. Barn har krav og plikt til undervisning. Det bør skje på skolen sammen med andre barn. Barns behov for sosialisering er viktig. Du må sammen med skolen finne ut av hva som skal til for at ditt barns skal trives på skolen. No er det vel ikke alltid eller alle steder som klarer å tilrettrlegge for sånt desverre! Noen ganger er det kanskje bedre med hjemmeskole. Men tror du selv har plikt til å lære opp barnet og så skal det sjekkes noen ganger i året av kommunen? Anonymkode: f97f3...ab6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen her som har barn med hjemmeskole?hvordan fungerer dette når dere foreldre er på jobb? Har barna krav på en lærer som kommer hjem å underviser de? vårt barn har høyt skolefravær og mistrives veldig på skolen. Anonymkode: 5036f...07c Hjemmeskole betyr at foreldrene underviser barnet. Evt måtte dere selv betalt en person til å undervise. Full skoleuke med privatlærer er jo veldig dyrt da, så ikke akkurat aktuelt for gjennomsnittsfamilien. Mener det blir fulgt opp at barna når kunnskapsmål el.l gjennom prøver med jevne mellomrom. Anonymkode: efc97...162 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 Jeg har ikke erfaring, men hvis du skriver ungene ut av skolen har du selv plikt til å sørge for undervisningen, og du har ingen av rettighetene de som går på skole har. Hvem som lærer opp barna tror jeg ikke noen legger seg opp i. Du kan sikkert ansette noen, men det må skattes av lønnen. Anonymkode: f7914...905 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hjemmeskole betyr at foreldrene underviser barnet. Evt måtte dere selv betalt en person til å undervise. Full skoleuke med privatlærer er jo veldig dyrt da, så ikke akkurat aktuelt for gjennomsnittsfamilien. Mener det blir fulgt opp at barna når kunnskapsmål el.l gjennom prøver med jevne mellomrom. Anonymkode: efc97...162 Og om du ikke underviser selv, må vedkommende som gjør det ha undervisningskompetanse. Du kan f.eks ikke undervise naboens barn. http://www.nhuf.no/ Anonymkode: cf96a...dba
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 Jentadi skrev (12 timer siden): Ingen barn har krav på en lærer som kommer hjem til dem. Barn har krav og plikt til undervisning. Det bør skje på skolen sammen med andre barn. Barns behov for sosialisering er viktig. Du må sammen med skolen finne ut av hva som skal til for at ditt barns skal trives på skolen. Jo, barn som er for syke til å møte opp på skolen har krav på tilrettelagt undervisning og det gis som regel i form av at lærer kommer hjem til eleven. Anonymkode: 8ca3b...05d 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo, barn som er for syke til å møte opp på skolen har krav på tilrettelagt undervisning og det gis som regel i form av at lærer kommer hjem til eleven. Anonymkode: 8ca3b...05d Men det var vel ikke problemstillingen her. Det gjelder i stor grad fysisk sykdom, og etter den erfaringen jeg har, kun noen timer i uken. Anonymkode: cf96a...dba
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jo, barn som er for syke til å møte opp på skolen har krav på tilrettelagt undervisning og det gis som regel i form av at lærer kommer hjem til eleven. Anonymkode: 8ca3b...05d Hvor står det at barnet til ts er så sykt at det ikke kan møte på skolen? Anonymkode: effd2...aed 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor står det at barnet til ts er så sykt at det ikke kan møte på skolen? Anonymkode: effd2...aed Et foreldrepar på skolen vår har tatt ut barnet fra skolen fordi de er redd for korona selv. Jeg skjønner ikke at det er lov, men... Men barnet har da altså ikke vært på skolen på 7 uker nå (barneskole). Barnet selv er ikke i risikosonen, men mor og far er livredd for korona. Ingen av de har fullført noe mer enn ungdomsskolen selv og ingen av de er i jobb i dag, så jeg antar at de ikke er kvalifisert til å undervise? Anonymkode: 71509...254
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 Ps: jeg er ikke ts (innlegget over), jeg bare kommenterte det med at det må ikke være at barnet er sykt. Anonymkode: 71509...254
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 Anbefaler bruk av robot som stedfortreder: https://www.noisolation.com/av1 Anonymkode: 32330...2d3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #13 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et foreldrepar på skolen vår har tatt ut barnet fra skolen fordi de er redd for korona selv. Jeg skjønner ikke at det er lov, men... Men barnet har da altså ikke vært på skolen på 7 uker nå (barneskole). Barnet selv er ikke i risikosonen, men mor og far er livredd for korona. Ingen av de har fullført noe mer enn ungdomsskolen selv og ingen av de er i jobb i dag, så jeg antar at de ikke er kvalifisert til å undervise? Anonymkode: 71509...254 Man kan undervise sine egne barn uansett bakgrunn. Men det skal meldes inn, og settes inn tilsyn. Tilsynet er forvrig en vits.. Anonymkode: cf96a...dba 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Et foreldrepar på skolen vår har tatt ut barnet fra skolen fordi de er redd for korona selv. Jeg skjønner ikke at det er lov, men... Men barnet har da altså ikke vært på skolen på 7 uker nå (barneskole). Barnet selv er ikke i risikosonen, men mor og far er livredd for korona. Ingen av de har fullført noe mer enn ungdomsskolen selv og ingen av de er i jobb i dag, så jeg antar at de ikke er kvalifisert til å undervise? Anonymkode: 71509...254 Kontakt gjerne barnevernet angående denne saken. Anonymkode: 70754...7a9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Et foreldrepar på skolen vår har tatt ut barnet fra skolen fordi de er redd for korona selv. Jeg skjønner ikke at det er lov, men... Men barnet har da altså ikke vært på skolen på 7 uker nå (barneskole). Barnet selv er ikke i risikosonen, men mor og far er livredd for korona. Ingen av de har fullført noe mer enn ungdomsskolen selv og ingen av de er i jobb i dag, så jeg antar at de ikke er kvalifisert til å undervise? Anonymkode: 71509...254 Da bør du ringe barnevernet. Barn mister skoleplassen dersom de har mer enn 10 dager fravær(som ikke gjelder sykdom) Anonymkode: 26e77...7f5
Snabeltann Skrevet 9. mars 2022 #16 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Anbefaler bruk av robot som stedfortreder: https://www.noisolation.com/av1 Anonymkode: 32330...2d3 Store GDPR-issues med bruk av robot!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #17 Skrevet 9. mars 2022 Ts her.. ungdommen vår har mye fravær grunnet utestenging etter mobbing. Hen blir fysisk dårlig av å gå på skolen, sliter psykisk etter dette. får hjelp, men mister mye faglig Anonymkode: 5036f...07c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #18 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her.. ungdommen vår har mye fravær grunnet utestenging etter mobbing. Hen blir fysisk dårlig av å gå på skolen, sliter psykisk etter dette. får hjelp, men mister mye faglig Anonymkode: 5036f...07c Jeg forstår at dette er vanskelig! Dessverre har dere nok ikke rett på hjemmeundervisning fra lærer. Jeg antar at de instanser som skal/bør være inne, er det, som ppt og bup. Dere kan som sagt undervise selv. Det kan godt være at det er lov, selv om dere har ordinært arbeid på dagtid. Ring skolekontoret i din kommune og sjekk! Anonymkode: cf96a...dba
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #19 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg forstår at dette er vanskelig! Dessverre har dere nok ikke rett på hjemmeundervisning fra lærer. Jeg antar at de instanser som skal/bør være inne, er det, som ppt og bup. Dere kan som sagt undervise selv. Det kan godt være at det er lov, selv om dere har ordinært arbeid på dagtid. Ring skolekontoret i din kommune og sjekk! Anonymkode: cf96a...dba Hva er alternativet da? Når barnet ikke vil på skolen? Anonymkode: 5036f...07c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #20 Skrevet 9. mars 2022 1 hour ago, Snabeltann said: Store GDPR-issues med bruk av robot! Hvilke brudd på forordningen sikter du til? Anonymkode: 82150...3a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå