Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv får jeg 50 tusen mer i skatt på samme inntekt og alt det samme ellers i motsetning til i fjor … 

Anonymkode: 5a517...91b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selv får jeg 50 tusen mer i skatt på samme inntekt og alt det samme ellers i motsetning til i fjor … 

Du får sikkert utbetalt mer enn AAP eller uføretrygd

Anonymkode: f72e3...02d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ingenting i skatt. Jeg betaler skatt. 

Anonymkode: 41083...03b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får sikkert utbetalt mer enn AAP eller uføretrygd

Anonymkode: f72e3...02d

Det kan hende, men ikke mye mer. Jobber og sliter og nesten halvparten går i skatt. Enorm økning fra i fjor.

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan hende, men ikke mye mer. Jobber og sliter og nesten halvparten går i skatt. Enorm økning fra i fjor.

Det er ikke sant hvis du tjener mindre enn 650-700000 ca.  For inntektene under dette er det bittesmå endringer slik at sum skatt i løpet av året blir 2-4000 lavere enn i fjor for de fleste.  Se nedover denne listen som viser 2021 og 2022 så finner vi noe småtteri.

https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/skatter-og-avgifter/skattesatser-2022/id2873852/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må betale mindre i skatt.

Anonymkode: 0d570...17c

Skrevet

Min skatt har blitt mindre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du er klar over at skattetrekket som er automatisk satt ikke nødvendigvis er riktig?

Og du er vel også klar over at skattetrekk ikke er det samme som det du betaler i skatt totalt sett, dersom du da ikke har vært inne og justert skattekortet ditt helt nøyaktig (som jeg antar ut fra innlegget ditt at du ikke har).

Anonymkode: 527e2...8a6

Skrevet

Hva du faktisk må betale i skatt for 2022 får du ikke vite før året er omme.

Det du snakker om her er skattetrekket som ikke nødvendigvis er det du faktisk skal betale i skatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke engang maksimal marginalskatt er 50%. At du betaler nesten halvparten på alt er ikke særlig sannsynlig. Da skal du ha veldig høy inntekt.

Anonymkode: 97680...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke engang maksimal marginalskatt er 50%. At du betaler nesten halvparten på alt er ikke særlig sannsynlig. Da skal du ha veldig høy inntekt.

Anonymkode: 97680...57a

Ikke engang øverste sjef i landet i konsernet jeg jobber i betaler så mye skatt selv om han har inntekt på over 10 mill...😂 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke engang øverste sjef i landet i konsernet jeg jobber i betaler så mye skatt selv om han har inntekt på over 10 mill...😂 

Jeg betaler 47% av lønnen min i skatt. Tjener 1 mill i året. Pga formueskatt ol. Så blir skattebyrden veldig høy. 

Anonymkode: 5378c...cfa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg betaler 47% av lønnen min i skatt. Tjener 1 mill i året. Pga formueskatt ol. Så blir skattebyrden veldig høy. 

Jeg betaler mer skatt en hva jeg tjener grunnet formueskatt, så da er vi nødt til å ta utbytte for å dekke skatten, og nå må vi ta mye mer utbytte, for utbytteskatten har også økt. Tømmer jo bare firmaene for penger med den nye skattepolitikken. 

Anonymkode: 760f2...63f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da må du jo ha en enorm formue da.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...