AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Jeg er samboer, og har vært det noen år nå. Vi har det veldig bra på mange områder, men så sliter vi litt også.. Særlig på sexfronten. Han har mye mer lyst enn meg, og han skjønner ikke hvorfor min sexlyst er lavere. Jeg har tidligere opplevd overgrep, men dette er ikke kjent i forholdet vårt, av den grunn at jeg ikke klarer/vil fortelle han om det. Dette er noe jeg har lært meg å leve med, eller hadde i alle fall, frem til for en stund siden. Da hadde vi vært ute, jeg hadde blitt alt for full og sovnet som en stein når vi var hjemme igjen. Dagen etter våknet jeg med en rar følelse, og han fortalte meg at vi hadde hatt sex, eller rettere sagt, HAN han hatt sex med meg, mens jeg sov. Jeg husker ikke noe av dette, men jeg sov jo, så. Etter denne episoden har sexlysten min blitt enda mindre enn før. Jeg er ikke sur på han for det han gjorde, men kroppen min reagerer veldig på det. Jeg sliter med søvnen, eller det å slappe av så jeg klarer å sove, mer nå enn før, jeg har kanskje litt angst. Jeg er klar over at dette er min feil, siden jeg ikke har fortalt han om dette. Han hadde ikke gjort det om han hadde visst det. Han kommer heller ikke til å gjør det igjen. Problemet mitt nå er hvordan jeg skal få tilbake lysten, før det tar knekken på hele forholdet vårt? Jeg har som sagt ikke lyst å snakke med han og fortelle han om mine tidligere opplevelser. Anonymkode: 816e3...d2f
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Det er jo selvfølgelig ikke din skyld. Han voldtok deg, jo. 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Tvillingsjel skrev (20 minutter siden): Det er jo selvfølgelig ikke din skyld. Han voldtok deg, jo. Nei, jeg vil ikke kalle det voldtekt. Jeg har tidligere sagt til han at han godt kan prøve seg hvis han har lyst og jeg sover, da jeg synes det kan være digg å bare ha sex, og så sove videre. Han mistolket dette litt bare, og tenkte det var greit. Anonymkode: 816e3...d2f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 23 minutter siden, Tvillingsjel said: Det er jo selvfølgelig ikke din skyld. Han voldtok deg, jo. Ærlig talt. Visste det ville komme noe slikt på KG. Anonymkode: 27da3...3ec
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg vil ikke kalle det voldtekt. Jeg har tidligere sagt til han at han godt kan prøve seg hvis han har lyst og jeg sover, da jeg synes det kan være digg å bare ha sex, og så sove videre. Han mistolket dette litt bare, og tenkte det var greit. Anonymkode: 816e3...d2f Altså, å bli vekket, ha sex, og så sove videre. Anonymkode: 816e3...d2f
Silva Pluvialis Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, jeg vil ikke kalle det voldtekt. Jeg har tidligere sagt til han at han godt kan prøve seg hvis han har lyst og jeg sover, da jeg synes det kan være digg å bare ha sex, og så sove videre. Han mistolket dette litt bare, og tenkte det var greit. Anonymkode: 816e3...d2f Hvis du har samtykket til at han kan ha sex med deg mens du sover så kan der hende at saken stiller seg litt annerledes. (?). Uansett er det forståelig at det har utløst reaksjoner hos deg. Selv ville jeg aldri tatt for meg på en kjæreste som sov, selv om han hadde sagt på forhånd at det var greit. Man kan gjerne tenke at det går greit, men når det faktisk skjer kan det plutselig føles helt annerledes enn man hadde trodd. Jeg synes dette var hensynsløst og feil av ham. Du hadde ikke mulighet til å samtykke i den situasjonen. Det er overhodet ikke din skyld. Jeg forstår at det er vondt, og jeg vil bare råde deg til å snakke med noen. Fastlegen, eller et NOK-senter, for eksempel. Og være veldig tydelig med kjæresten på at du opplevde det vanskelig og ikke ønsker at det skal skje igjen, hvis du fremdeles vil være i et forhold med ham. Endret 9. mars 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 TS her igjen. Jeg trenger litt hjelp til dette tror jeg. Hvordan skal jeg snakke med han om dette? Føler på en måte at jeg må det. At dersom vi skal komme oss over denne kneika jeg føler at vi er i, så må følelsene mine rundt det som skjedde frem i lyset. problemet er bare om det blir teit å ta det opp nå? Det er snart et halvt år siden det skjedde, og han aner nok ikke at jeg tenker på det engang. Hvordan tar jeg det opp med han? Tidligere har jeg alltid klart å fortrenge hendelser ved å bevisst «glemme» dem. Det er mye som ligger under overflaten min, som jeg aldri har snakket om med noen. Jeg er egentlig ikke så flink på sånn snakking.. Anonymkode: 816e3...d2f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tidligere har jeg alltid klart å fortrenge hendelser ved å bevisst «glemme» dem. Det er mye som ligger under overflaten min, som jeg aldri har snakket om med noen. Jeg er egentlig ikke så flink på sånn snakking.. Anonymkode: 816e3...d2f Det høres ikke bra ut. Anonymkode: 88c3f...24c
AprilLudgate Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (48 minutter siden): TS her igjen. Jeg trenger litt hjelp til dette tror jeg. Hvordan skal jeg snakke med han om dette? Føler på en måte at jeg må det. At dersom vi skal komme oss over denne kneika jeg føler at vi er i, så må følelsene mine rundt det som skjedde frem i lyset. problemet er bare om det blir teit å ta det opp nå? Det er snart et halvt år siden det skjedde, og han aner nok ikke at jeg tenker på det engang. Hvordan tar jeg det opp med han? Tidligere har jeg alltid klart å fortrenge hendelser ved å bevisst «glemme» dem. Det er mye som ligger under overflaten min, som jeg aldri har snakket om med noen. Jeg er egentlig ikke så flink på sånn snakking.. Anonymkode: 816e3...d2f Du kan si at du har tenkt litt på om det egentlig var så klokt av deg å holde dette for deg selv. Du håpet det ikke ville påvirke noe, særlig ikke når du selv har sagt ifra at det å vekke noen for sex er greit. Men du sov, og husket ikke helt hva som skjedde og fikk da noen reaksjoner du ikke tenkte over på forhånd. Det gikk greit, men du føler du må være åpen om det for å unngå at han ikke vet om dine grenser og hvorfor. Og at kanskje dette med å vekkes for sex kan bli feil for deg siden kroppen/hjernen åpenbart ikke helt var med på grensene du selv satte. Dette med å virke våken kan skje - det har skjedd meg ovenfor min ektefelle. Altså jeg trodde faktisk han var våken. Men for deg som har opplevd overgrep så er dette mer komplekst, og det er høy sjanse for retraumatisering i situasjoner hvor du ikke er bevisst. Så sier du bare til ham at den gangen ikke er poenget, mer at du ser du må være åpen så du faktisk kan si ifra når du merker noe skulle bli feil for deg. Han ønsker neppe gjøre noe som ikke er bra for deg, og det vet du. Endret 19. mars 2022 av Fløff 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 0.37): Jeg er samboer, og har vært det noen år nå. Vi har det veldig bra på mange områder, men så sliter vi litt også.. Særlig på sexfronten. Han har mye mer lyst enn meg, og han skjønner ikke hvorfor min sexlyst er lavere. Jeg har tidligere opplevd overgrep, men dette er ikke kjent i forholdet vårt, av den grunn at jeg ikke klarer/vil fortelle han om det. Dette er noe jeg har lært meg å leve med, eller hadde i alle fall, frem til for en stund siden. Da hadde vi vært ute, jeg hadde blitt alt for full og sovnet som en stein når vi var hjemme igjen. Dagen etter våknet jeg med en rar følelse, og han fortalte meg at vi hadde hatt sex, eller rettere sagt, HAN han hatt sex med meg, mens jeg sov. Jeg husker ikke noe av dette, men jeg sov jo, så. Etter denne episoden har sexlysten min blitt enda mindre enn før. Jeg er ikke sur på han for det han gjorde, men kroppen min reagerer veldig på det. Jeg sliter med søvnen, eller det å slappe av så jeg klarer å sove, mer nå enn før, jeg har kanskje litt angst. Jeg er klar over at dette er min feil, siden jeg ikke har fortalt han om dette. Han hadde ikke gjort det om han hadde visst det. Han kommer heller ikke til å gjør det igjen. Problemet mitt nå er hvordan jeg skal få tilbake lysten, før det tar knekken på hele forholdet vårt? Jeg har som sagt ikke lyst å snakke med han og fortelle han om mine tidligere opplevelser. Anonymkode: 816e3...d2f Du må jo snakke med han om det. Begge dere klarer ikke snakke. Si det, nå. Før det forholdet er over. Gå å si det nå, for ellers blir det bare verre. Anonymkode: 272de...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå