Gå til innhold

Trampoline i hagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet til nytt nabolag for 3 uker siden. Det kryr av unger her, noe som er perfekt, ettersom vi har unger selv. Trampolina i hagen vår er blitt et yndet sted å være, noe som er hyggelig, men jeg har bedt nabounger gå hjem når mine unger skal inn og spise etc. De får heller ikke leke i hagen vår når vi er bortreist.

Idag dukket det opp et par voksne naboer på døra her, de lurte på om det stemte at deres unger ikke fikk oppholde seg i vår hage når vi var borte. Jeg bekreftet dette. De ble DRIT sure, og mente jeg ødela mye i et ellers veldig hyggelig og inkluderende nabolag! 

Jeg sto på mitt, det endte med at de dro i sinne, og et par timer senere fikk jeg tlf fra et annet nabopar med samme budskap. Er helt forskrekket her jeg sitter. Er jeg helt på jordet her?

Anonymkode: 44833...9c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ganger har du postet denne tråden her? 🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 28456...3bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Beklager dersom dette ikke er en trolletråd. Jeg bare syntes jeg hadde lest den et par ganger før 🤔

Anonymkode: 28456...3bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er helt på jordet! Hva er problemet ditt, hvorfor kan de ikke leke der når dere er borte? Vi bor også i et sånt nabolag og her er holdningen at barna ikke skal måtte tenke på eiendomsgrenser.

Anonymkode: 57db1...5d6

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal ikke unger leke på deres eiendom/trampoline når dere er bortreist. Unger har veldig godt av å lære seg respekt for andres eiendom og eiendeler. Dersom det skulle skje en ulykke på deres trampoline, er jo dere "ansvarlige". 

Anonymkode: 806af...0f4

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Flyttet til nytt nabolag for 3 uker siden. Det kryr av unger her, noe som er perfekt, ettersom vi har unger selv. Trampolina i hagen vår er blitt et yndet sted å være, noe som er hyggelig, men jeg har bedt nabounger gå hjem når mine unger skal inn og spise etc. De får heller ikke leke i hagen vår når vi er bortreist.

Idag dukket det opp et par voksne naboer på døra her, de lurte på om det stemte at deres unger ikke fikk oppholde seg i vår hage når vi var borte. Jeg bekreftet dette. De ble DRIT sure, og mente jeg ødela mye i et ellers veldig hyggelig og inkluderende nabolag! 

Jeg sto på mitt, det endte med at de dro i sinne, og et par timer senere fikk jeg tlf fra et annet nabopar med samme budskap. Er helt forskrekket her jeg sitter. Er jeg helt på jordet her?

Du er ikke på jordet. Dette er normal folkeskikk noe dine naboer (som forventet) ikke har. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Wow seriøst? Jeg ville heller ha dødd i ett hull i bakken enn å gå bort til naboen, i sinne attpåtil, og krevd at mine barn kan bruke deres tomt fritt. 😲

Anonymkode: 2f9bf...38d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, du er helt på jordet! Hva er problemet ditt, hvorfor kan de ikke leke der når dere er borte? Vi bor også i et sånt nabolag og her er holdningen at barna ikke skal måtte tenke på eiendomsgrenser.

Anonymkode: 57db1...5d6

Fordi man som eier er ansvarlig om noe skjer , seov om man er borte 

Anonymkode: 0c48d...c17

• Liker 7
Skrevet

Du kan jo lage en kontrakt der det står at foreldrene tar det hele og fulle ansvar for sine barn om de leker på din eiendom når dere ikke er hjemme og når dine barn ikke er ute og leker. Gå gjerne i detalj med forslag på ulykker/hendelser som dere da ikke står ansvarlig for.

Veldig mange som ikke tenker på hvor fort ulykker kan skje, og når du ikke har barn ute så følger du jo ikke med på andre barn som leker og evt henger seg fast i sikkerhetsnett.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ingen barn har noe å gjøre på andre sin trampoline når det ikke er tilsyn der. Dere er ansvarlig om det skjer noe. Fort gjort og knekke noe eller skade seg!!

Anonymkode: fde99...5e5

• Liker 5
Skrevet

Wow.. Det var litt av en start å få for dere..  Man kan jo ikke kreve at ungene skal leke i hagen til naboen til enhver tid, og HVERTFALL ikke når naboen er bortreist. Hjelpes..  Man har lov å sette grenser faktisk. Vi måtte det da vi flyttet. Det var veldig hyggelig med barn på døra, full fres dagen lang. Men etter hvert ble det FOR mye. De kom over hele tida, og var BARE her. Det føltes ikke greit over tid, og vi sendte ungene ut å leke andre steder innimellom. Herlighet, folk altså.. Jeg skjønner om du ble satt ut at de naboene dine.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Merkelige naboer dere har. Her løper barna fritt over eiendommene til hverandres hager, men ingen ville krevd å bruke andres leker. 
Nå har to av naboen på eget initiativ invitert mine barn til å bruke trampoline deres når de er bortreist, men jeg vegrer meg, synes det blir litt rart og redd de skal ødelegge noe. 

Anonymkode: 510d3...e88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde synes det var veldig merkelig hvis noen av barna i nabolaget lekte i vår hage når vi er bortreist.  Rare naboer du har! 

Anonymkode: 4d88c...15c

• Liker 3
Skrevet

Ehh nei, når vi er borte og ikke selv er tilstede, så er ikke hagen vår en felles lekeplass!

Helt enig med deg, TS!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri krevd at mine barn skulle leke i andre sin hage når eierne ikke er der, samtidig ser jeg ikke problemet med at nabobarn leker i min hage når jeg ikke er der. Jeg ville stolt på barne frem til det motsatte evt er bevist. 

MEN… vi har fotballmål i hagen, og et par av kompisene til barna har skutt ballen hardt på vinduet flere ganger, og da har jeg matter snakke til de. Det har selvfølgelig vært et uhell, men barna trenger en påminner på hvilket vei man kan skyte hardt (målet er vendt et stykke fra vinduet/verandaen, så det er ingen grunn for at de skal sparke ballen hardt mot vinduet). Jeg hadde med andre ord kanskje ikke satt pris på om de hadde spilt fotball i hagen. Vi har også en dyr hengehuske som jeg antar de kan herje med og ødelegge om de leker uten tilsyn.

Med andre ord: Trampoline; null problem. Fotball; nope.

Anonymkode: c4ba6...12c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg hadde aldri krevd at mine barn skulle leke i andre sin hage når eierne ikke er der, samtidig ser jeg ikke problemet med at nabobarn leker i min hage når jeg ikke er der. Jeg ville stolt på barne frem til det motsatte evt er bevist. 

MEN… vi har fotballmål i hagen, og et par av kompisene til barna har skutt ballen hardt på vinduet flere ganger, og da har jeg matter snakke til de. Det har selvfølgelig vært et uhell, men barna trenger en påminner på hvilket vei man kan skyte hardt (målet er vendt et stykke fra vinduet/verandaen, så det er ingen grunn for at de skal sparke ballen hardt mot vinduet). Jeg hadde med andre ord kanskje ikke satt pris på om de hadde spilt fotball i hagen. Vi har også en dyr hengehuske som jeg antar de kan herje med og ødelegge om de leker uten tilsyn.

Med andre ord: Trampoline; null problem. Fotball; nope.

Anonymkode: c4ba6...12c

Blir litt dumt å si trampoline null problem, da tenker du i såfall kun på skader som kan oppstå på ditt hus og ikke at barn kan skade seg selv.

Om du har basseng i hagen så er det du som huseier som stilles til ansvar om ett barn drukner der selv om du ikke var hjemme, om ett barn skader seg/dør når de bruker trampolinen i din hage er det du som stilles til ansvar selv om du ikke var hjemme og om denne ikke var korrekt sikret så kan det koste deg dyrt. Så skjønner godt at TS ikke ønsker barn på besøk i hagen når de ikke følger med.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...