Gå til innhold

Så mange stygge boligkompleks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Verste jeg vet er blokk leiligheter fra 60/70 tallet. Det er så stygt og grusomt. Hvorfor er de så stusselige? Og de felles oppgangene.. Noen som liker å bo sånn? 

Anonymkode: a10b7...84e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Ghostface
Skrevet

De fleste ser ut som legoklosser uten karakter.

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker de gamle forran alt det nye som bygges. De gamle har i det minste eget kjøkken, separat wc og luft mellom blokkene. Nybygg mangler alt det der.

Anonymkode: e417d...8ad

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Foretrekker de gamle forran alt det nye som bygges. De gamle har i det minste eget kjøkken, separat wc og luft mellom blokkene. Nybygg mangler alt det der.

Og ofte har de bod i leiligheten, det er ikke et krav lenger når det gjelder 2-roms. Med ett soverom trenger man enda mer en bod!!

Anonymkode: 728d5...a78

• Liker 1
Skrevet

Hver tid har sin arkitektur og disse blokkene vil sikkert bli mer satt pris på med tiden. De er praktiske i form og funksjon. Kanskje ikke så fine fra utsiden, men ofte luftig og fin utsikt fra stue og balkong. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker mer på utsiden av disse blokkene. Det stinker alltid røyk og drit i oppgangene også. På grensa til uverdig å bo sånn i mine øyne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker mer på utsiden av disse blokkene. Det stinker alltid røyk og drit i oppgangene også. På grensa til uverdig å bo sånn i mine øyne. 

De leilighetene jeg har vært på visning i tilsvarende blokker,har det aldri stinket i oppgangen. Det er gjerne store og praktiske leiligheter. Men aangående utsikt,så kommer det mye an på hvert enkelt boligkompleks.

Anonymkode: bf262...5f4

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker å bo i blokk men kunne ikke bodd i ikke så gamle blokker, er ofte lytt og man har hele tiden noe som må fikses. Ikke synes jeg de er noe fine heller, men smaken er som baken.

Nyere blokker og leilighetskomplekser liker jeg, det er folk men man treffer de aldri, ideelt. 😄 Har ikke lagt merke til at det stinker røyk og dritt, men vet det var vanlig før av naturlige årsaker da folk røykte mer inne,. Drit i oppgangen er det heller ikke men vi har både vaktmester og folk som kommer å vasker så hadde det vært mye så er det ikke sikkert vi hadde fått det med oss. 

Skrevet

Det er ikke sikkert at alle liker å bo der de bor.  Kanskje har de ikke råd til annet der de er i livet akkurat nå?  Kanskje er det praktisk?  

Jeg bodde i blokk da jeg var liten og foreldrene mine spart til tomt og enebolig.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør røykerne i den nye verandavarianten? Her må en åpne et vindu på veranda og ta en blås. Mye røyk kommer da inn i leiligheten enn før der en lukket verandadøren og tok en røyk ut i det fri? 

Anonymkode: dd180...f15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 23.14):

Er helt enig. De nye blokkene er også fine, men de bygges tett i tett, også ofte med bittesmå leiligheter. Også kan jeg ikke fordra apotek og matbutikk i første etasjen, slik at man nesten kan leve hele livet sitt i blokka og aldri forlate den. 

De eldre blokkleilighetene har bedre rominndeling, er større og har flere tilleggsfunksjoner som f.eks. spisebod og vaskerom. Jeg syns det er en uting at så mange småleiligheter ikke har vaskerom (!). Dessuten er nye boliger også helt avhengig av strøm for oppvarming og det syns jeg ikke lengre er akseptabelt. 

Anonymkode: d120e...43b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...