Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På et fødselsforberedende kurs sa de ar smertene under fødsel kom som følge av at livmorhalsen ble strekt ut.. 

Da jeg skulle ha egguttak (ivf)satte legen lokalbedøvelse ... er det mulig å sette lokalbedøvelse i livmorhalsen- og slik slippe denne smerten ? 

Anonymkode: 0b337...67f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ivf selv, så kjenner til bedøvelsen du snakker om. Men ved fødsel så er det ikke vondt underveis fødselskanalen på den måten. Bortsett fra på slutten da, når ungen presses ut. Da hadde det kanskje hatt noe for seg. For meg var smertene mer i ryggen og i magen. Akkurat som om alle musklene der får krampe. Akkurat som sterke mensensmerter.

Anonymkode: ed01c...4fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt ivf så kjenner ikke til denne bedøvelsen. Men det er ikke i selve vagina/skjeden det gjør vondt under fødsel. Jeg hadde streke smerter i magen, korsryggen og bekkenet under riene. 

Anonymkode: 47b5d...f37

AnonymBruker
Skrevet

Jordmor satte sprøyte på hver side inne i vagina mot slutten av fødselen min. Husker ikke hva den sprøyten het men🤔

Anonymkode: 4dd03...55b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man kan sette pudendalbedøvelse😊 

Anonymkode: 31846...214

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, man kan sette pudendalbedøvelse😊 

Anonymkode: 31846...214

Det var det het ja😊

Anonymkode: 4dd03...55b

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mellomkjøttet som skriker når hodet og skuldre skal ut. Den smerten er som ingen annen smerte. Hadde jeg sluppet den hadde jeg ikke gruet meg noe til fødsel. Rier og pressrier var ikke noe i forhold, syns jeg da. Neste fødsel nå blir en slik pudendalbedøvelse. Håper de har d😅😅

Anonymkode: 5f0d2...ea0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo mellomkjøttet som skriker når hodet og skuldre skal ut. Den smerten er som ingen annen smerte. Hadde jeg sluppet den hadde jeg ikke gruet meg noe til fødsel. Rier og pressrier var ikke noe i forhold, syns jeg da. Neste fødsel nå blir en slik pudendalbedøvelse. Håper de har d😅😅

Anonymkode: 5f0d2...ea0

Jeg hadde pudendalbedøvelse, det er visst ikke så vanlig at fødeklinikker har slik kompetanse. Best å forhøre seg før fødsel. Jeg visste ikke hva det var før de spurte meg og jeg sa ja, og jeg er overlykkelig når personal vet hva de driver med slik at jeg slipper å stresse. 

Anonymkode: fa799...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...