AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Vi har kjøpt en van og skal gjøre den om til en campervan som kan brukers sommer som vinter. Er det noen som har erfaring med hvordan isolasjon man bør bruke? Anonymkode: 67872...7ac
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 XPS eventuelt EPS er lett og mye brukt i campingvogner i hvertfall Finnes i forskjellige tykkelser. Anonymkode: 3dbb3...474 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: XPS eventuelt EPS er lett og mye brukt i campingvogner i hvertfall Finnes i forskjellige tykkelser. Anonymkode: 3dbb3...474 Tusen takk for tipset! Vet du hvordan XPS og EPS med tanke på kondens i forhold til Low-e? Anonymkode: 67872...7ac
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk for tipset! Vet du hvordan XPS og EPS med tanke på kondens i forhold til Low-e? Anonymkode: 67872...7ac Dessverre, det aner jeg ikke. I campingvogna mi er det brukt EPS fra før, men jeg bytter til XPS fordi jeg hadde det liggende etter å ha blitt brukt som isolasjon under basseng. Jeg tenker vel at det er lufteluker og ventiler som må på plass for å unngå kondens, sånn først og fremst. Low-e må du vel legge i mange lag? Er ikke den mye tynnere? Ellers har jeg sett folk som bruker glava altså! Det finnes jo også veldig tynt, tror det er 3 eller 5 cm som er tynnest. Hvilken vektbegrensning har du? B-førerkort og opptil 3500kg totalvekt? Anonymkode: 3dbb3...474
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Dessverre, det aner jeg ikke. I campingvogna mi er det brukt EPS fra før, men jeg bytter til XPS fordi jeg hadde det liggende etter å ha blitt brukt som isolasjon under basseng. Jeg tenker vel at det er lufteluker og ventiler som må på plass for å unngå kondens, sånn først og fremst. Low-e må du vel legge i mange lag? Er ikke den mye tynnere? Ellers har jeg sett folk som bruker glava altså! Det finnes jo også veldig tynt, tror det er 3 eller 5 cm som er tynnest. Hvilken vektbegrensning har du? B-førerkort og opptil 3500kg totalvekt? Anonymkode: 3dbb3...474 Takk for svar! Slik jeg forstår det er det bare ett tynt lag som skal tilsvare ca. 10cm tykk isolasjon, men ikke lett å vite om dette er tilfelle i praksis. Tror ikke vi trenger å tenke så mye på vekt. Anonymkode: 67872...7ac
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for svar! Slik jeg forstår det er det bare ett tynt lag som skal tilsvare ca. 10cm tykk isolasjon, men ikke lett å vite om dette er tilfelle i praksis. Tror ikke vi trenger å tenke så mye på vekt. Anonymkode: 67872...7ac Men hvis du uansett skal kle veggene og taket med noe, vil det ikke da være bedre å bruke noe som er like tykt som stenderne? Slik at du får lik avstand til veggpanel eller hva du ønsker å bruke. Anonymkode: 3dbb3...474
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå