Gå til innhold

Noen som har presset seg gjennom et studie de egentlig ikke liker eller mestrer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på fjerdeåret av et studie jeg aldri har likt eller mestret. Dette er også et studie hvor det man gjør i arbeidslivet er svært likt det man gjør på universitetet. Nå har jeg begynt å lure på hvorfor jeg ikke har sluttet for lenge siden. Hvorfor jeg på død og liv presset meg helt til fjerdeåret selv om jeg ikke har hatt noe interesse i fagene. Og hvorfor jeg tenkte at ting ville bli bra bare jeg kom i jobb. 

Planen er å fullføre bare for å ha en grad. 

Anonymkode: 57cc3...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Skulle nesten tro at jeg hadde skrevet dette  innlegget selv. Går også på 4. året i et studie jeg ikke trives noe med. Har også slitt med nesten alle emner vi har hatt. I tillegg har det evige maset om eksamener og oppgaver har sugd all livsgnist og energien min. For min del har jeg tvunget med selv til å prøve å holde ut da jeg har gått annet studie tidligere, men fullførte ikke. 

Tenker derfor i samme bane som deg om å prøve å bare fullføre! 

Anonymkode: d34ce...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å nevne ovenfor at yrket studiet i hovedsak leder til, er mye verre enn jeg hadde sett for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har tatt flere (!) studier jeg ikke syntes har vært noe særlig, men det ledet heldigvis frem til en OK jobb. 

- Markedsføring - Generelt lite interesse for fagområdet

- Lærerutdanning - Mye kjedelig pensum, slitsomt med praksis

- Lederutdanning - også mye kjedelig teori, men mye spennende også! 

Anonymkode: 0db66...96b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, led meg gjennom utdannelsen. Ikke har den ført til jobb heller, så er egentlig ganske fortvilende.

Anonymkode: 651a4...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tok en bachelor jeg hadde svært liten interesse for og tvang meg gjennom for å ha en ryddig cv. Har ikke likt en eneste jobb som er relatert til det jeg er utdannet innenfor. Økonomi. 

Anonymkode: 4ea7f...96e

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Skulle nesten tro at jeg hadde skrevet dette  innlegget selv. Går også på 4. året i et studie jeg ikke trives noe med. Har også slitt med nesten alle emner vi har hatt. I tillegg har det evige maset om eksamener og oppgaver har sugd all livsgnist og energien min. For min del har jeg tvunget med selv til å prøve å holde ut da jeg har gått annet studie tidligere, men fullførte ikke. 

Tenker derfor i samme bane som deg om å prøve å bare fullføre! 

Samme her. :icon_frown: Er utrolig lei meg også for at jeg ikke bare fullførte den første graden min, kom meg i jobb og kjøpte leilighet i stedet for å pine meg gjennom et studie jeg misliker og bo i en liten hybel. 

Dette studiet har ikke vært noe annet enn en forbannelse. 

TS

Anonymkode: 57cc3...dd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, har tatt flere (!) studier jeg ikke syntes har vært noe særlig, men det ledet heldigvis frem til en OK jobb. 

- Markedsføring - Generelt lite interesse for fagområdet

- Lærerutdanning - Mye kjedelig pensum, slitsomt med praksis

- Lederutdanning - også mye kjedelig teori, men mye spennende også! 

Anonymkode: 0db66...96b

Hvilken jobb?

Selv tok jeg lærerutdanning, hatet studiet, praksisen og nå jobben. Men måtte ha «et eller annet» og det måtte være en trygg jobb. Angrer nå. 

Anonymkode: 50622...e0d

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Sykepleien. Så slitsomt med praksis, oppgaver og eksamener om en annen. I tillegg til deltidsjobb for å få det til å gå rundt. 

Tvang meg gjennom det. Er jo glad nå når jeg er ferdig. Men langt fra drømmeyrket.

Anonymkode: 07d19...758

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja. Sleit meg gjennom sivilingeniørstudie, brukte lenger tid enn normert. Har fått meg jobb som er semi-relevant da som jeg liker, heldigvis. Men kunne jeg gått tilbake i tid og valgt om igjen så hadde jeg valgt noe annet.

Anonymkode: cbba8...429

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sykepleien. Jobbet som det i to år og ga opp, omskolerte meg til noe annet. Livet er for kort.

Anonymkode: f2f41...ed0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, sykepleien. Jobbet som det i to år og ga opp, omskolerte meg til noe annet. Livet er for kort.

Anonymkode: f2f41...ed0

Kan jeg spørre hva du omskolerte deg til? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...