AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Jeg er på fjerdeåret av et studie jeg aldri har likt eller mestret. Dette er også et studie hvor det man gjør i arbeidslivet er svært likt det man gjør på universitetet. Nå har jeg begynt å lure på hvorfor jeg ikke har sluttet for lenge siden. Hvorfor jeg på død og liv presset meg helt til fjerdeåret selv om jeg ikke har hatt noe interesse i fagene. Og hvorfor jeg tenkte at ting ville bli bra bare jeg kom i jobb. Planen er å fullføre bare for å ha en grad. Anonymkode: 57cc3...dd8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Skulle nesten tro at jeg hadde skrevet dette innlegget selv. Går også på 4. året i et studie jeg ikke trives noe med. Har også slitt med nesten alle emner vi har hatt. I tillegg har det evige maset om eksamener og oppgaver har sugd all livsgnist og energien min. For min del har jeg tvunget med selv til å prøve å holde ut da jeg har gått annet studie tidligere, men fullførte ikke. Tenker derfor i samme bane som deg om å prøve å bare fullføre! Anonymkode: d34ce...b77 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Glemte å nevne ovenfor at yrket studiet i hovedsak leder til, er mye verre enn jeg hadde sett for meg. Anonymkode: d34ce...b77
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Ja, har tatt flere (!) studier jeg ikke syntes har vært noe særlig, men det ledet heldigvis frem til en OK jobb. - Markedsføring - Generelt lite interesse for fagområdet - Lærerutdanning - Mye kjedelig pensum, slitsomt med praksis - Lederutdanning - også mye kjedelig teori, men mye spennende også! Anonymkode: 0db66...96b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 Ja, led meg gjennom utdannelsen. Ikke har den ført til jobb heller, så er egentlig ganske fortvilende. Anonymkode: 651a4...6ae
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 Ja, jeg tok en bachelor jeg hadde svært liten interesse for og tvang meg gjennom for å ha en ryddig cv. Har ikke likt en eneste jobb som er relatert til det jeg er utdannet innenfor. Økonomi. Anonymkode: 4ea7f...96e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Skulle nesten tro at jeg hadde skrevet dette innlegget selv. Går også på 4. året i et studie jeg ikke trives noe med. Har også slitt med nesten alle emner vi har hatt. I tillegg har det evige maset om eksamener og oppgaver har sugd all livsgnist og energien min. For min del har jeg tvunget med selv til å prøve å holde ut da jeg har gått annet studie tidligere, men fullførte ikke. Tenker derfor i samme bane som deg om å prøve å bare fullføre! Anonymkode: d34ce...b77 Samme her. Er utrolig lei meg også for at jeg ikke bare fullførte den første graden min, kom meg i jobb og kjøpte leilighet i stedet for å pine meg gjennom et studie jeg misliker og bo i en liten hybel. Dette studiet har ikke vært noe annet enn en forbannelse. TS Anonymkode: 57cc3...dd8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, har tatt flere (!) studier jeg ikke syntes har vært noe særlig, men det ledet heldigvis frem til en OK jobb. - Markedsføring - Generelt lite interesse for fagområdet - Lærerutdanning - Mye kjedelig pensum, slitsomt med praksis - Lederutdanning - også mye kjedelig teori, men mye spennende også! Anonymkode: 0db66...96b Hvilken jobb? Selv tok jeg lærerutdanning, hatet studiet, praksisen og nå jobben. Men måtte ha «et eller annet» og det måtte være en trygg jobb. Angrer nå. Anonymkode: 50622...e0d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 Ja. Sykepleien. Så slitsomt med praksis, oppgaver og eksamener om en annen. I tillegg til deltidsjobb for å få det til å gå rundt. Tvang meg gjennom det. Er jo glad nå når jeg er ferdig. Men langt fra drømmeyrket. Anonymkode: 07d19...758
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 Hehe, ja. Sleit meg gjennom sivilingeniørstudie, brukte lenger tid enn normert. Har fått meg jobb som er semi-relevant da som jeg liker, heldigvis. Men kunne jeg gått tilbake i tid og valgt om igjen så hadde jeg valgt noe annet. Anonymkode: cbba8...429
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 Ja, sykepleien. Jobbet som det i to år og ga opp, omskolerte meg til noe annet. Livet er for kort. Anonymkode: f2f41...ed0 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, sykepleien. Jobbet som det i to år og ga opp, omskolerte meg til noe annet. Livet er for kort. Anonymkode: f2f41...ed0 Kan jeg spørre hva du omskolerte deg til? Anonymkode: d34ce...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå