AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Jeg har planer om å lage store mengder middag som jeg fryser ned i porsjoner, slik at jeg ikke trenger å bruke tid på å handle og lage mat i starten.. Noen som har gode tips til retter? Anonymkode: fb3d2...4ea
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Få din mann til å handle og lage middag 🤷♀️ Anonymkode: e47f3...919 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Er det første barnet? Hvis ja, ikke stress. Mannen kan lage. Hvis nei, så kan det være greit å ha noe i fryseren, men ikke overdriv. Kjøttdeig og spaghetti er utrolig lettvint å lage og går superfort 😉 Toro dreper ingen. Anonymkode: e6aee...978 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Har ikke barn selv, men laget pizzahorn og boller til en venninne da hun fikk barn. Ikke helt middag, men visstnok det eneste hun fikk spist før samboer kom hjem enkelte dager, så tydeligvis lurt. God frysemat er lapskaus med saltkjøtt, pastasaus, lasagne i alu.form, gryteretter. Samt du kan jo ha litt ferdigmat fra butikk, fiskegrateng og sånt. Anonymkode: ce1bc...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Få din mann til å handle og lage middag 🤷♀️ Anonymkode: e47f3...919 Er ikke alle som har mann, noe. Har mann på sjøen osv ...🤷♀️ Anonymkode: fb3d2...4ea
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Linsegryte. Kjøttsuppe, ertesuppe, pølsesuppe og andre supper. Rundstykker er fint tilbehør, og kan også fryses. Bare vær obs på at du ikke kan spise suppe med baby på fanget. Om du er alene er pizza fint. Da baker du mange store pizzaer, deler opp i stykker og fryser ned. Det er enkelt å tine et par stykker i mikroen, og det kan spises med baby. Kjøttkaker og kjøttboller er fine å ha i fryseren, enten du lager selv eller kjøper. Om du liker ertestappe kan det også fryses. Piroger og fylte horn er fine, spesielt når du ammer hele dagen. Lett å tine, søler ikke og kan spises med en hånd. Fiskegrateng, fiskepinner og kapteinens fylte er kanskje ikke hjemmelaget, men det er veldig grei middag som bare trenger å varmes i ovnen. Frosne grønnsaker er veldig praktisk. Ha i en ildfast form med lokk, sett i mikroen, skru på. Rør en gang underveis. Bland inn en smørklatt før servering. Vips har du grønnsaker til middagen. Mange moderne platetopper har en timerfunksjon, slik at de skrur seg av etter en viss tid. Det gjør det enklere å koke poteter og pasta med en uforutsigbar baby. Boil-in-bag-ris er også ganske lettvint. Potetmos og couscous er også enkelt, siden de bare skal koke opp og så trekke. Du kan også se deg om etter sosiale arenaer der det serveres billig mat. I min lokale kirke har de babysang med lunsj, og de har også kirkemiddag en gang i uka. Man trenger ikke være kristen for å delta på disse, og det er veldig sosialt. Anonymkode: 9b6b6...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå