Gå til innhold

Nordmenn bør åpne hytter/ fritidshus for Ukrainske flyktninger !

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Europa står overfor den største flyktningstrømmen etter 2 verdenskrig, og ingen vet forløbi hvor mange av dem kjem til Norge. 
Mange av dem har slektninger i Norge hvor de blir ønsket velkommen, og innlosjert  mange blir plassert  rundt om  i kommunene.  Skulle det vise seg at mottakene  rundt om i landet blir sprengt så bør Nordmenn vise sin gjestfrihet overfor eit hardt prøvet folk.   

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og vi må nok også opne opp husa våre for russarane som no rømmer landet

Anonymkode: e68bc...dc4

Like godt å forlate landet å overlate alt til alle andre. Så kan vi flytte til jordhytter i Afrika og betale skatten vår derfra, slik at velferdsstaten holdes oppe. Jeg har forstått det slik at det er det viktigste.

Anonymkode: 2e169...e5b

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ukrainere får nok hjelp. Jeg åpner heller hytta mi for russere som rømmer fra Russland nå, dem er det veldig få som bryr seg om. 

Anonymkode: a5298...278

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Skybe said:
Europa står overfor den største flyktningstrømmen etter 2 verdenskrig, og ingen vet forløbi hvor mange av dem kjem til Norge. 
Mange av dem har slektninger i Norge hvor de blir ønsket velkommen, og innlosjert  mange blir plassert  rundt om  i kommunene.  Skulle det vise seg at mottakene  rundt om i landet blir sprengt så bør Nordmenn vise sin gjestfrihet overfor eit hardt prøvet folk.   

Du vet det er mange hytter som er langt borti granskauen og hvor det ikke er innlagt verken vann eller toalett? Kanskje heller ikke strøm. 

Anonymkode: 2458b...e6a

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du vet det er mange hytter som er langt borti granskauen og hvor det ikke er innlagt verken vann eller toalett? Kanskje heller ikke strøm. 

Anonymkode: 2458b...e6a

Jakthytter uti granskauen er nok ikkje eit godt alternativ. 

Mange kaller vist noen  hytter, men  ber preg av både standard, og str.på nivå med mange eneboliger rundt om i landet. 

Ellers står det sikkert mange ledige feriehus rundt om i landet som er velegnet til mdlertidig opphold. 

Endret av Skybe
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker hytta vår hver helg så ellers takk. Låner den heller ikke ut til familien. Fint for dem som ønsker å dele med slekt, venner eller andre, men dette er jo selvsagt helt individuelt. Det er nok av ledige hus her i kommunen til de flyktningene som har meldt ankomst så langt og god kapasitet både i kommunen her og omegn. Flere ledige jobber innenfor produksjon og fiske så de burde kunne komme fort inn i lokalsamfunnet i påvente av fredstider.

Anonymkode: 1859d...6a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke typisk at de som selv ikke har hytte, skal sitte og mene hvordan andre skal dele på hytta si?

Det er det samme som skjer når noen plutselig tjener mye penger, eller arver en god slump. Det er alltid en som skal mene så mye om hva andre bør gjøre med pengene. 

Noege har brukt 2.milliarder på karantenehotell, der 90% av rommene har vært ubrukt. Vi har med andre ord kastet penger etter hotellbransjen, uten at de har hatt kostnadene med renhold. Høres ut som det bør være en del rom «til gode».

Anonymkode: fa521...cdc

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er det ikke typisk at de som selv ikke har hytte, skal sitte og mene hvordan andre skal dele på hytta si?

Det er det samme som skjer når noen plutselig tjener mye penger, eller arver en god slump. Det er alltid en som skal mene så mye om hva andre bør gjøre med pengene. 

Noege har brukt 2.milliarder på karantenehotell, der 90% av rommene har vært ubrukt. Vi har med andre ord kastet penger etter hotellbransjen, uten at de har hatt kostnadene med renhold. Høres ut som det bør være en del rom «til gode».

Hva er poenget ditt? Er det folk som ikke har hytte og som bor i leiligheter som bør åpne hjemmene sine for flyktninger? Er det ikke bedre at de som faktisk har plass, bidrar med med nettopp å gjøre plass?

Anonymkode: 2f332...0e1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke alle som har hytter og fritidsboliger hvor butikkene er umiddelbar nærhet, så plassere ukjente mennesker uten bil der hadde jeg ikke gjort.

Anonymkode: 222ae...f9c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke noen hoteller, pensjonater, airbnb osv ta imot? staten betaler vel🤷‍♀️og i neste omgang de som har hytter eller annen ledig plass.

Anonymkode: 6bba8...dd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jepp.. helt enig.. TS er sikkert en sosialist..

Anonymkode: dd3c9...08c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er poenget ditt? Er det folk som ikke har hytte og som bor i leiligheter som bør åpne hjemmene sine for flyktninger? Er det ikke bedre at de som faktisk har plass, bidrar med med nettopp å gjøre plass?

Anonymkode: 2f332...0e1

Tja, hvis du mener de med hytte skal gi fra seg denne, så føler jeg litt på at jeg må gi opp en av de to etasjene i denne eneboligen min også. Det er jo plass til flere folk her, liksom. … Egentlig burde jeg vel sikkert bare gi bort det meste jeg har til noen som trenger det mer. 

Anonymkode: f5850...220

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte både i Trysil og utenfor Arendal, det vil ikke være aktuelt å låne bort noen av dem. Ikke ønsker jeg å ha noen fremmede boende i huset vårt selvom vi har stort hus. Det er store verdier det er snakk om og hvem skal erstatte det om noe ødelegges? Det er ikke mitt ansvar å stille mine personlige eiendeler til disposisjon, bidrar gjerne med hjelp ellers i form av penger. Men å la noen bo på noen av våre eiendommer blir ikke aktuelt 

Anonymkode: fae4f...7cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vettu hva. Ikke F om jeg skal låne vekk hytta til flyktninger. Her må staten gjøre jobben sin. De kan jo låne vekk alle de pendlerboligene de har som brukes av politikere som ikke har krav på dem.

Lar heller hytta stå tom før jeg «låner» den bort til folk som ikke kommer til å ta vare på den.

Anonymkode: fb6eb...1c7

• Liker 5
Skrevet

De er sikkert interessert i ei hytte uten innlagt strøm og vann som ligger 1 mil unna vinterbrøyt vei.

AnonymBruker
Skrevet
On 3/8/2022 at 8:29 PM, Skybe said:

Har du selv åpnet hjemmet for flyktinger, TS? Ikke det, nei. Sjalu på de som har hytte du, ja

Anonymkode: 9ba86...e20

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommunene er pliktig til å betale for bo. 
Så de som stiller hytter og fritidsboliger til disposisjon skal ha penger fra kommunen. 
Vi har bare et vanlig hus med et gjesterom. Tar ikke inn folk her nei. 

Anonymkode: e5423...a30

AnonymBruker
Skrevet
Anonym Bruker0 skrev (2 timer siden):

De er sikkert interessert i ei hytte uten innlagt strøm og vann som ligger 1 mil unna vinterbrøyt vei.

Når de rømmer fra krig og faenskap er de nok glad de får tak over hodet og trygghet. 

Anonymkode: e5423...a30

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...