Eun Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Og i så fall; når slo det ut? Jeg fikk symptomer og testet positivt på lørdag. Aner ikke hvor jeg fikk det fra, men antar at jeg har blitt smittet av noen på jobb tidlig forrige uke. Vi bor sammen uten mulighet for å sove på hvert vårt rom eller ha eget bad, så sjansen for at han ikke blir smittet er i teorien ganske liten. Men det skjer jo - og det kan jo også hende han ikke blir syk. Skjer det så skjer det - men bare litt interessant å høre hvordan det har vært hos andre siden det virker som at det er så ulikt.
Gjest Kirseb3r Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Mannen min testet positivt for 5 døgn siden. Jeg har foreløbig ikke blitt smittet. Vi lever 100% som normalt. For 15 dager siden testet vår datter positiv også. Så det at det tok hele 10 døgn før mannen testet viser at det kan ta lang tid. Er spent på om jeg vil teste positiv.
Tarzani Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Jeg var syk med corona for 2 uker siden. Verken mann eller barn ble smittet. Vi bodde sammen som normalt selv om jeg var syk. 1
Elidaa Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Samboer testet positivt 3 dager før jeg gjorde det. 1
powerpuffen Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Vi vet ikke hvem som smittet hvem, for jeg hadde symptomer flere uker før samboer, men testet negativt på alle testene og PCR. Plutselig ble samboer brått dårlig med halsvonde, og testet positivt. Tok da en ny en PCR-test samtidig som samboer, og da var vi begge positive. Nå er det jo ikke isolasjonsregler lengre, men vi isolerte oss sammen. Jeg hadde nok "bare" vanlig influensa i forveien, for jeg ble dårlig etter samboer igjen, og hostet da non-stop i nesten en måned. 1
Gjest Pinnedyret21 Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Samboer testet positivt fredagen, med symptomer, fikk det to dager etter et møte på jobb hvor det ble påvist smitte. Jeg fikk ikke symptomer og positiv test før torsdagen etter, nesten så vi trodde jeg skulle slippe unna et øyeblikk. Jeg testet hver dag etter at han fikk positiv test.
K@tt Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Eun skrev (På 8.3.2022 den 19.59): Og i så fall; når slo det ut? Jeg fikk symptomer og testet positivt på lørdag. Aner ikke hvor jeg fikk det fra, men antar at jeg har blitt smittet av noen på jobb tidlig forrige uke. Vi bor sammen uten mulighet for å sove på hvert vårt rom eller ha eget bad, så sjansen for at han ikke blir smittet er i teorien ganske liten. Men det skjer jo - og det kan jo også hende han ikke blir syk. Skjer det så skjer det - men bare litt interessant å høre hvordan det har vært hos andre siden det virker som at det er så ulikt. Første gang: Jeg testet positivt en søndag, han på tirsdag altså to dager etter meg. Andre gang: Jeg testet positiv en tirsdag, han testet positivt over tre uker senere. 😅🤷♀️ Jeg isolerte meg ikke fra han noen av gangene, vi har sovet sammen, brukt samme bad og ellers levd som vanlig. 1
Ms. Steele Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 Mannen min testet positivt fem dager etter meg. Da hadde han hatt symptomer to dager før det med litt kløe i halsen. 1
Bloated Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 Mannen min testet positiv for 4 uker siden, verken jeg eller barna fikk det selv om han ikke isolerte seg, vi delte til og med seng alle 4, og jeg og mannen min kysset og klemmet som normalt. 1
Eun Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2022 K@tt skrev (22 timer siden): Første gang: Jeg testet positivt en søndag, han på tirsdag altså to dager etter meg. Andre gang: Jeg testet positiv en tirsdag, han testet positivt over tre uker senere. 😅🤷♀️ Jeg isolerte meg ikke fra han noen av gangene, vi har sovet sammen, brukt samme bad og ellers levd som vanlig. Oi, over 3 uker etterpå?? Sikker på at det var deg han fikk det av da? Søren klype, da kan vi jo aldri være helt trygge 😅
Clefable Skrevet 12. mars 2022 #11 Skrevet 12. mars 2022 Jeg ble ikke smittet da mannen fikk korona i mars i fjor, og han ble ikke smittet da jeg fikk det i januar i år.
K@tt Skrevet 12. mars 2022 #12 Skrevet 12. mars 2022 Eun skrev (20 timer siden): Oi, over 3 uker etterpå?? Sikker på at det var deg han fikk det av da? Søren klype, da kan vi jo aldri være helt trygge 😅 Nei, jeg kan selvfølgelig ikke være sikker på at det er meg han ble smittet av. 😅 Uansett veldig rart han ikke fikk det av meg før.
Anbefalte innlegg