Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i dag gravid uke 40+1. Var til ordinær time hos jordmor, og fikk da påvist lavgradig proteiner i urin, økende hevelser og blodtrykk hvor undertrykket var 92. Har ikke hodepine eller synsforstyrrelser, men har hatt litt kvalme og magesmerter. Hun sendte avgårde en henvisning til fødesykehuset, og tippet at jeg kanskje ville få time der for vurdering senere denne uken.

Er det noen av dere her inne som har erfaring med helt lett begynnende svangerskapsforgiftning så sent i svangerskapet? Jeg har forstått det sånn at hvis det var tidligere i svangerskapet så vurderer man alltid for og i mot med tanke på igangsetting eller ikke. Men når det kommer såpass sent i forløpet, vil de fortsatt avvente igangsetting og la meg f.eks gå til 10-11 dager over termin (som jo er vanlig før de velger å evt igangsette  gravide som ikke har noen komplikasjoner)? Kan jeg forvente at jeg blir satt i gang etter den første timen på sykehuset? Eller vil de fortsatt bare følge med selv om jeg da vil være på overtid? Lurer bare på om noen har erfaring med noe lignende, vet det ikke finnes en fasit ☺️

Anonymkode: 9013d...6dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du snakker om begynnende SF. Alt du nevner er normale ting i uke 40. Du vil bli fulgt opp, og stiger ikke blodtrykket blir du gående til fødsel starter av seg selv.

Anonymkode: 916cb...e0e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...