AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Jeg forstår jo det er helt vanlig når jeg jeg ser innlegg her,men må si jeg savner goingene mine,men samtidlig koser jeg meg med de 2 minste. Men i alle fall fredag eller lørdag hadde jeg håpet at de ville være med oss litt, da spiser vi god mat, og spiller brettspill eller ser film, vi har også tilbudt og se film eller spille etter de 2 minste på 10 og 5 har lagt seg,men ikke veldig intressert uansett. 16 åring fikk seg kjæreste i november og det er veldig stas, sett henne 2 ganger og hun virker som en fin jente, og så har han kompiser med hjem,ellers sitter han bare på rommet og spiller, det er sikkert helt normalt,men savner han. 14 åring trener 3 ganger i uka, ute med venner hver dag ,og hvis det er veldig dårlig vær eller kaldt så spiller de online med hverandre, skjønner jo at venner er viktig. Men jeg savner de veldig mye, de spiser heller ikke middag med oss lengre, enten er de ute med venner eller så spiller de og spiser middagen til kvelds. Veldig glad jeg har 2 små ennå, og virker ikke som 10åring er så veldig intressert i spill enda, selvom hun er en del med venner,men spiser fortsatt med oss og vil gjerne være med oss både fredag og lørdag, hvis det ikke er overnatting da,da er de på rommet,men det er ikke så veldig mye ennå. mens lillebror på 5 liker jo best og være med oss,ellers leker han med naboguttene som går i bhg. Blir dette bedre med tiden ? skjønner det er en del av utviklingen,men er likevel gnaske rart Anonymkode: 96115...084
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Likt her også, men vi spiser fortsatt middag sammen Det er jeg glad for. De er i alderen der mat er digg, og måltidene er høydepunktet på dagen😂😂😂 Jenta vår er litt mer sammen med oss enn de to guttene. Man må vel bare innse at den tiden er over, og de vil løsrive seg mer og mer. Når de flytter for seg selv ser jeg for meg at jeg og mannen min må lære å "bare være oss to" igjen😊 Anonymkode: 17bcc...cad
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Likt her også, men vi spiser fortsatt middag sammen Det er jeg glad for. De er i alderen der mat er digg, og måltidene er høydepunktet på dagen😂😂😂 Jenta vår er litt mer sammen med oss enn de to guttene. Man må vel bare innse at den tiden er over, og de vil løsrive seg mer og mer. Når de flytter for seg selv ser jeg for meg at jeg og mannen min må lære å "bare være oss to" igjen😊 Anonymkode: 17bcc...cad godt og høre det er flere Flott de spiser med dere enda da måtte le av 14 åringen her om dagen, han sa men mamma du har jo M og N ennå ved matbordet, det må vel være bra Anonymkode: 96115...084 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg forstår jo det er helt vanlig når jeg jeg ser innlegg her,men må si jeg savner goingene mine,men samtidlig koser jeg meg med de 2 minste. Men i alle fall fredag eller lørdag hadde jeg håpet at de ville være med oss litt, da spiser vi god mat, og spiller brettspill eller ser film, vi har også tilbudt og se film eller spille etter de 2 minste på 10 og 5 har lagt seg,men ikke veldig intressert uansett. 16 åring fikk seg kjæreste i november og det er veldig stas, sett henne 2 ganger og hun virker som en fin jente, og så har han kompiser med hjem,ellers sitter han bare på rommet og spiller, det er sikkert helt normalt,men savner han. 14 åring trener 3 ganger i uka, ute med venner hver dag ,og hvis det er veldig dårlig vær eller kaldt så spiller de online med hverandre, skjønner jo at venner er viktig. Men jeg savner de veldig mye, de spiser heller ikke middag med oss lengre, enten er de ute med venner eller så spiller de og spiser middagen til kvelds. Veldig glad jeg har 2 små ennå, og virker ikke som 10åring er så veldig intressert i spill enda, selvom hun er en del med venner,men spiser fortsatt med oss og vil gjerne være med oss både fredag og lørdag, hvis det ikke er overnatting da,da er de på rommet,men det er ikke så veldig mye ennå. mens lillebror på 5 liker jo best og være med oss,ellers leker han med naboguttene som går i bhg. Blir dette bedre med tiden ? skjønner det er en del av utviklingen,men er likevel gnaske rart Anonymkode: 96115...084 Hva mener du med "blir dette bedre med tiden"? Ungdommene dine er i ferd med å bli voksne, og de kommer neppe til å komme tilbake til de tingene du savner, i særlig grad. Heller motsatt. Venner, kjærester og fritidsinteresser er selvfølgelig mer interessant og viktig for dem enn å henge med foreldre og småsøsken. Det er normalt, og sånn det skal være. Du føler på empty nest syndrome, men i ditt tilfelle så er du jo så heldig at du fortsatt har to små og en mann hjemme. Jeg opplevde en skikkelig krise da mine barn var i den fasen, og da de etter hvert flyttet ut. Jeg hadde vært alene med dem mer eller mindre hele livet, jeg ble mamma da jeg var 20, og da jeg var 40 var huset brått tomt. Det var helt fryktelig, rett og slett, og jeg slet med den overgangen lenge. Barna dine er sunne, friske, har venner, kjæreste og fritidsinteresser de holder på med. Vær glad og stolt over at du har oppdratt to selvstendige barn, som kommer til å klare seg godt i livet. Anonymkode: 234c9...0ff 3
Anonymburker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Du savner 14-åringen og 16-åringen som fortsatt bor hjemme.. Du kan vel strengt bestemme hvordan ting skal være i eget hjem. F.eks at alle skal spise middag sammen. Endret 8. mars 2022 av Anonymburker 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Har en 13 og en 15-åring. Eldste har lenge kun spist måltider med oss om han er hjemme, ellers på rommet og spiller med kompiser om han ikke er på trening. Vil ha hjelp til å øve til prøver. I det siste har han begynt å se litt filmer med oss på fredag og lørdag. 13-åringen er mye mer sosial, null spilling så har mer tid til å være i stua med oss. Vil bake og se masse film. Kravet er middag sammen, ellers kan ungene gjøre som de vil. De trener 4-5 ganger i uka så vi sitter mye i bil med de…. Anonymkode: 34e46...15d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 18.57): Jeg forstår jo det er helt vanlig når jeg jeg ser innlegg her,men må si jeg savner goingene mine,men samtidlig koser jeg meg med de 2 minste. Men i alle fall fredag eller lørdag hadde jeg håpet at de ville være med oss litt, da spiser vi god mat, og spiller brettspill eller ser film, vi har også tilbudt og se film eller spille etter de 2 minste på 10 og 5 har lagt seg,men ikke veldig intressert uansett. 16 åring fikk seg kjæreste i november og det er veldig stas, sett henne 2 ganger og hun virker som en fin jente, og så har han kompiser med hjem,ellers sitter han bare på rommet og spiller, det er sikkert helt normalt,men savner han. 14 åring trener 3 ganger i uka, ute med venner hver dag ,og hvis det er veldig dårlig vær eller kaldt så spiller de online med hverandre, skjønner jo at venner er viktig. Men jeg savner de veldig mye, de spiser heller ikke middag med oss lengre, enten er de ute med venner eller så spiller de og spiser middagen til kvelds. Veldig glad jeg har 2 små ennå, og virker ikke som 10åring er så veldig intressert i spill enda, selvom hun er en del med venner,men spiser fortsatt med oss og vil gjerne være med oss både fredag og lørdag, hvis det ikke er overnatting da,da er de på rommet,men det er ikke så veldig mye ennå. mens lillebror på 5 liker jo best og være med oss,ellers leker han med naboguttene som går i bhg. Blir dette bedre med tiden ? skjønner det er en del av utviklingen,men er likevel gnaske rart Anonymkode: 96115...084 Har du kanskje prioritert de minste vel mye? Det er jo faktisk bare å si at middager er felles, og i helgene har dete felles lunsj som da kanskje blir frokost før de eldste? Det blir litt til hva du gjør det til, men det er du som må legge til rette. Anonymkode: 6745c...384 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 Tror ikke det er normalt at tenåringer ikke spiser måltider med familien. Kjøper de egen mat da? Mine eldste på 14 og 17 spiser alle måltider med oss, begge er også ofte i stua, går turer med oss, på kino og sånt. Ser nesten mindre til femåringen som leker mye på rommet. Anonymkode: 07b5e...b9a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 Vel, det blir nok verre før det blir bedre tror jeg, men mange får bedre kontakt med sine gamle foreldre når de selv får barn. Anonymkode: b6598...709
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå