Gå til innhold

Bygge garderobe til jobb, hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er straks ferdigutdannet og har fått min første "ordentlige" jobb, men ser at jeg muligens trenger noen plagg og ting til jobbgarderoben :) (men jeg ønsker jo heller ikke å kjøpe for mye dersom det er ting som jeg ikke trenger)

Dresscode på arbeidsplassen er nokså smart casual, men selvsagt med nøytrale mønstre og snitt, osv

Foreløpig så har jeg kjøpt disse buksene, har en skjorte eller to i skapet (disse har polyester, så vil bytte dem ut), svarte nøytrale sneakers, innsvinget blazer dersom nødvendig, og har også en helt basic offwhite bluse i viskose. Klassiske tynne ullgensere har jeg massevis av. Tenker at jeg trenger:

- 1 par behagelige loafers (om noen har forslag til andre sko som kunne passe så bare å si ifra)

- 1-2 skjorter i 100% bomull

- En eller annen form for jobbveske

- 1 par bukser med annen passform og som går lengre ned på leggen til kaldere vær

- 1 par bukser i beige 

- 1 bluse med noe mønster eller litt farge 

- 2 bluser eller skjorter med kortere ermer til sommervær

Hva tenker dere? Er det nok? Er det for mye? Eventuelt hvilke butikker er fine å sjekke ut? :) 

Også var det denne veska ... jobbveske til gjerne under 2000 kr? Må kunne bære en laptop, men trenger ikke å bære laptop daglig

Anonymkode: fff8b...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Åh, jeg kunne skrevet akkurat dette innlegget for ett år siden. Jeg jobber som jurist på byggesakskontoret.

Jeg liker klær med god kvalitet og naturstoffer. Handler på Fillippa K, Zara, Davida Cashmere, Arket, Five units, COS, Mango. Pleier å handle mest på Zalando, for der er det enkelt å sortere ut etter materiale.

Jeg liker godt litt penere t-skjorter, for eksempel i lin. Bruker så og si aldri skjorte, men heller bluser, ullgenser eller T-skjorte.  Og så liker jeg denne typen sko til sommerstid/innebruk:

B1CF784D-3E7B-4A00-9ED5-4B9F646781CC.thumb.jpeg.4097c2c36271c309eb82df8841da899b.jpeg

Anonymkode: 7cb70...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du lov å bruke jeans?

Anonymkode: e21b0...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får du ikke pc-sekk/veske på jobb? Unødvendig å bruke penger på noe du sannsynligvis kan få av arbeidsgiver selv om kanskje stilen ikke helt var det du hadde tenkt deg. 
Ikke overtenk dresskode.  still pent kledd, men ikke for pent (du skal ikke i selskap) de første dagene og så tilpasser du etter hva kollegaene dine går i. 
Overraskende mange steder funker mørk dongeri uten hull, lammeullsgenser og noen enkle skinnsko

Anonymkode: ef711...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som en ok start. Men jeg ville kanskje hatt et skjørt og en behagelig kjole også. En som også kan passe med tykkere strømpebukser og ullgenser over til vinteren. 

https://www.zalando.no/still-nordic-clean-brief-2-rooms-stresskoffert-stj52h002-o12.html syns denne ser ok ut. Men den er jo ikke så stor, så det kommer jo an på hvor mye annet enn pc du trenger. 

Anonymkode: be8e8...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbgarderobe:

-2 pene bukser/dressbukser i ull.

-T-skjorter i lin av god kvalitet.

-Noen bluser/topper i lin, bomull eller silke/ullmiks.

-Et par pene gensere i ull, kashmir eller ull/silkemiks.

-Blazer i ull.

-Et par ok sko.

Veske ville jeg ikke ha stresset med. Kanskje arbeidsgiver kan skaffe en PC-veske dersom du må dra PC’en fram og tilbake mellom kontoret og hjemmet. Veska har du uansett ikke på skulderen på jobb men legger vekk. 

Til sommeren kjøper du noen løse bukser i et lettere materiale.

Anonymkode: 71ad6...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...